HFM

artykulylista3

 

Emotiva XSP-1 Gen2

014 019 Hifi 05 2018 001Pół godziny jazdy samochodem zajmie Wam dotarcie z Nashville w stanie Tennessee do Franklin. Tam, na południe od stolicy muzyki country, mieści się Emotiva Audio Corporation.

W amerykańskiej siedzibie Emotiva projektuje wszystkie swoje urządzenia. Tam też produkuje się topowe modele. Pozostałe, w tym recenzowany przedwzmacniacz XSP-1 Gen2, powstają głównie w Chinach. Pytanie: czy to lepiej, czy gorzej? Z pewnością taniej. A to jeden z filarów powodzenia przedsięwzięcia.

Dan D’Agostino Progression Preamplifier

60 65 HIFI 03 2018 006

Wiele firm zawdzięcza nazwę nazwisku swoich twórców. Niewiele jednak zawdzięcza ją imieniu i nazwisku łącznie. Dan D’Agostino należy do tego elitarnego grona – przy czym na ową elitarność składa się o wiele więcej elementów.

Postać Daniela D’Agostino to już symbol w świecie hi-endu. To on stworzył, rozwinął i do 2009 roku prowadził Krella. Przed niespełna dekadą zdecydował się na podjęcie jeszcze jednego wyzwania. Założył nową firmę i, bazując na dotychczasowym doświadczeniu, zaczął wdrażać kolejne wyrafinowane projekty. Pomimo relatywnie niewielkiego stażu, urządzenia Dana D’Agostino zdążyły zagościć w branżowej czołówce.
Obecną ofertę firmy tworzą trzy serie. W podstawowej, Master Power, znajdziemy trzy końcówki mocy: Classic Stereo („HFiM” 2/2017), Master2+ oraz Master3+. Ich wygląd charakteryzuje upiorny wręcz minimalizm, mocno kontrastujący z dwiema wyższymi liniami.

Accustic Arts Tube Phono II

68 73 HIFI 10 2017 001

Accustic Arts proponuje urządzenia audiofilsko doskonałe. Każde wygląda schludnie. Każde gra bardzo dobrze. Każde można pokochać. Albo zamęczyć się tą perfekcją i solidnością, podobnie jak niemieckimi autami. Tym ciekawsze mogą być spotkania w kontekście analogu, gdzie indywidualizm, a nie masowość, odgrywa wiodącą rolę.

Trend unifikowania wyglądu sprzętu w ramach danej marki nie zaskakuje, a nawet świadczy o przemyślanej koncepcji stylistycznej. Chociaż zapewne największe znaczenie ma dla działu księgowości. Tube Phono II wyglądem przypomina pozostałe urządzenia Accustic Arts z serii Reference.

Soundsmith MCP2 MK II

50 55 Hifi 07 2017 001

Zapraszam na spotkanie z projektem pochodzącym z Peekskill. Gramofonowy stopień korekcyjny Soundsmith MCP-2MKII nie jest ani ładny, ani bardzo uniwersalny, ani technologicznie wyrafinowany. Nie ma więc wyjścia – musi dobrze grać i czarować brzmieniem.

W każdym akapicie tego opisu znajdziecie jedynie mocne dowody na zdrowe inżynierskie podejście do projektu.

McIntosh MP100

3439052017 001W katalogu McIntosha znajdzie się niewiele propozycji w cenie poniżej 10000 zł. Wśród nich MP100 – niebanalny stopień korekcyjny do gramofonu, wyposażony w dwa wejścia oraz liczne regulacje parametrów.

Klasyka. Tyle że obok wyjść analogowych zamontowano w nim trzy wyjścia cyfrowe. Dokąd zmierza tak pojmowany analog? MP100 jest na pewno skierowany do mniej konserwatywnej grupy odbiorców.



Accuphase C-2850

6065032017 001Przedwzmacniacz C-2850 to przedstawiciel kolejnej generacji urządzeń w katalogu Accuphase’a i następca modelu C-2820. W cenie 99000 złotych otrzymujemy przedwzmacniacz liniowy z możliwością rozbudowy o stopień korekcyjny.

O szczebel wyżej w ofercie Accuphase’a znajduje się jeszcze bezkompromisowo liniowy i znacznie kosztowniejszy C-3850. To doskonała maszyna o trudnym do przecenienia brzmieniu. Czy zakup modelu tańszego i wynikająca z tego drobna oszczędność 31 tysięcy złotych nie okażą się utraconą szansą?