fbpx

HFM

artykulylista3

 

Boulder 2110

066 073 Hifi 09 2018 001
Audiofilia to poważna choroba. Cierpiący na nią żyją z poczuciem ciągłego niespełnienia. Poszukują ideału, który nie wiadomo, czy w ogóle istnieje. Przed kilkoma laty pewna amerykańska firma opracowała bardzo drogie lekarstwo, którego systematyczne zażywanie kładzie podobno kres wszelkim cierpieniom i definitywnie kończy ból poszukiwań. Owo lekarstwo nazywa się Boulder 2110. Jest kosztowne i dostępne bez recepty.

Boulder 2110 jest następcą modelu 2010 – przedwzmacniacza produkowanego bez żadnych zmian przez 17 lat. To z pewnością ewenement w branży hi-fi, wystawiający firmie najbardziej wiarygodne świadectwo jakości. No, ale nic nie trwa wiecznie, nawet u Bouldera. W roku 2013 rozpoczęła się reforma serii 2000. Od tego czasu nowe urządzenia funkcjonują pod zbiorczym szyldem 2100, a ich rodzaj definiuje cyfra dziesiątek w symbolu – w przypadku przedwzmacniacza jest to jeden.
Ze starego modelu zachowano tylko bardzo ogólne cechy, takie jak podział na dwa oddzielne moduły – elektronikę i zasilacz, rozbudowaną funkcjonalność (teraz z kilkoma dodatkami) oraz układ panelu frontowego. Całe wnętrze zostało opracowane niemal od zera.

Emotiva XSP-1 Gen2

014 019 Hifi 05 2018 001Pół godziny jazdy samochodem zajmie Wam dotarcie z Nashville w stanie Tennessee do Franklin. Tam, na południe od stolicy muzyki country, mieści się Emotiva Audio Corporation.

W amerykańskiej siedzibie Emotiva projektuje wszystkie swoje urządzenia. Tam też produkuje się topowe modele. Pozostałe, w tym recenzowany przedwzmacniacz XSP-1 Gen2, powstają głównie w Chinach. Pytanie: czy to lepiej, czy gorzej? Z pewnością taniej. A to jeden z filarów powodzenia przedsięwzięcia.

Dan D’Agostino Progression Preamplifier

60 65 HIFI 03 2018 006

Wiele firm zawdzięcza nazwę nazwisku swoich twórców. Niewiele jednak zawdzięcza ją imieniu i nazwisku łącznie. Dan D’Agostino należy do tego elitarnego grona – przy czym na ową elitarność składa się o wiele więcej elementów.

Postać Daniela D’Agostino to już symbol w świecie hi-endu. To on stworzył, rozwinął i do 2009 roku prowadził Krella. Przed niespełna dekadą zdecydował się na podjęcie jeszcze jednego wyzwania. Założył nową firmę i, bazując na dotychczasowym doświadczeniu, zaczął wdrażać kolejne wyrafinowane projekty. Pomimo relatywnie niewielkiego stażu, urządzenia Dana D’Agostino zdążyły zagościć w branżowej czołówce.
Obecną ofertę firmy tworzą trzy serie. W podstawowej, Master Power, znajdziemy trzy końcówki mocy: Classic Stereo („HFiM” 2/2017), Master2+ oraz Master3+. Ich wygląd charakteryzuje upiorny wręcz minimalizm, mocno kontrastujący z dwiema wyższymi liniami.

Accustic Arts Tube Phono II

68 73 HIFI 10 2017 001

Accustic Arts proponuje urządzenia audiofilsko doskonałe. Każde wygląda schludnie. Każde gra bardzo dobrze. Każde można pokochać. Albo zamęczyć się tą perfekcją i solidnością, podobnie jak niemieckimi autami. Tym ciekawsze mogą być spotkania w kontekście analogu, gdzie indywidualizm, a nie masowość, odgrywa wiodącą rolę.

Trend unifikowania wyglądu sprzętu w ramach danej marki nie zaskakuje, a nawet świadczy o przemyślanej koncepcji stylistycznej. Chociaż zapewne największe znaczenie ma dla działu księgowości. Tube Phono II wyglądem przypomina pozostałe urządzenia Accustic Arts z serii Reference.

Soundsmith MCP2 MK II

50 55 Hifi 07 2017 001

Zapraszam na spotkanie z projektem pochodzącym z Peekskill. Gramofonowy stopień korekcyjny Soundsmith MCP-2MKII nie jest ani ładny, ani bardzo uniwersalny, ani technologicznie wyrafinowany. Nie ma więc wyjścia – musi dobrze grać i czarować brzmieniem.

W każdym akapicie tego opisu znajdziecie jedynie mocne dowody na zdrowe inżynierskie podejście do projektu.