Wiele firm zawdzięcza nazwę nazwisku swoich twórców. Niewiele jednak zawdzięcza ją imieniu i nazwisku łącznie. Dan D’Agostino należy do tego elitarnego grona – przy czym na ową elitarność składa się o wiele więcej elementów.
Postać Daniela D’Agostino to już symbol w świecie hi-endu. To on stworzył, rozwinął i do 2009 roku prowadził Krella. Przed niespełna dekadą zdecydował się na podjęcie jeszcze jednego wyzwania. Założył nową firmę i, bazując na dotychczasowym doświadczeniu, zaczął wdrażać kolejne wyrafinowane projekty. Pomimo relatywnie niewielkiego stażu, urządzenia Dana D’Agostino zdążyły zagościć w branżowej czołówce.
Obecną ofertę firmy tworzą trzy serie. W podstawowej, Master Power, znajdziemy trzy końcówki mocy: Classic Stereo („HFiM” 2/2017), Master2+ oraz Master3+. Ich wygląd charakteryzuje upiorny wręcz minimalizm, mocno kontrastujący z dwiema wyższymi liniami.
Accustic Arts Tube Phono II
- Kategoria: Przedwzmacniacze
Accustic Arts proponuje urządzenia audiofilsko doskonałe. Każde wygląda schludnie. Każde gra bardzo dobrze. Każde można pokochać. Albo zamęczyć się tą perfekcją i solidnością, podobnie jak niemieckimi autami. Tym ciekawsze mogą być spotkania w kontekście analogu, gdzie indywidualizm, a nie masowość, odgrywa wiodącą rolę.
Trend unifikowania wyglądu sprzętu w ramach danej marki nie zaskakuje, a nawet świadczy o przemyślanej koncepcji stylistycznej. Chociaż zapewne największe znaczenie ma dla działu księgowości. Tube Phono II wyglądem przypomina pozostałe urządzenia Accustic Arts z serii Reference.
Soundsmith MCP2 MK II
- Kategoria: Przedwzmacniacze
Zapraszam na spotkanie z projektem pochodzącym z Peekskill. Gramofonowy stopień korekcyjny Soundsmith MCP-2MKII nie jest ani ładny, ani bardzo uniwersalny, ani technologicznie wyrafinowany. Nie ma więc wyjścia – musi dobrze grać i czarować brzmieniem.
W każdym akapicie tego opisu znajdziecie jedynie mocne dowody na zdrowe inżynierskie podejście do projektu.
McIntosh MP100
- Kategoria: Przedwzmacniacze
W katalogu McIntosha znajdzie się niewiele propozycji w cenie poniżej 10000 zł. Wśród nich MP100 – niebanalny stopień korekcyjny do gramofonu, wyposażony w dwa wejścia oraz liczne regulacje parametrów.
Klasyka. Tyle że obok wyjść analogowych zamontowano w nim trzy wyjścia cyfrowe. Dokąd zmierza tak pojmowany analog? MP100 jest na pewno skierowany do mniej konserwatywnej grupy odbiorców.
Accuphase C-2850
- Kategoria: Przedwzmacniacze
Przedwzmacniacz C-2850 to przedstawiciel kolejnej generacji urządzeń w katalogu Accuphase’a i następca modelu C-2820. W cenie 99000 złotych otrzymujemy przedwzmacniacz liniowy z możliwością rozbudowy o stopień korekcyjny.
O szczebel wyżej w ofercie Accuphase’a znajduje się jeszcze bezkompromisowo liniowy i znacznie kosztowniejszy C-3850. To doskonała maszyna o trudnym do przecenienia brzmieniu. Czy zakup modelu tańszego i wynikająca z tego drobna oszczędność 31 tysięcy złotych nie okażą się utraconą szansą?
McIntosh C52
- Kategoria: Przedwzmacniacze
Na wzburzonym high-endowym morzu McIntosh jawi się jako latarnia morska. Istnieje od 1949 roku i stanowi przykład tego, jak – podążając za współczesnymi trendami – szanować tradycję i nawiązywać do własnego dziedzictwa. To buduje zaufanie klientów. Dlatego dla niektórych z nas zakup urządzeń McIntosha jest jak wpłynięcie do bezpiecznego portu.
Każda wizyta komponentów McIntosha w moim systemie jest dużą atrakcją, a w pewnym sensie także weryfikacją legendy. Z każdym rokiem stawiam systemowi coraz wyższe wymagania, nie tylko odnośnie jakości dźwięku, ale także klasy sprzętu, jego wykonania i komfortu obsługi. Tym razem wybór padł na rozbudowany przedwzmacniacz C52.
Więcej artykułów…
- Nagrody roku 2017 - przedwzmacniacze
- RCM Theriaa - Wyróżnienie 2016
- Air Tight ATC-2
- Audio Research Reference 5
- Ayon Auris
- Trilogy 907
- RCM Theriaa
- Modwright PH 150
- Brinkmann Edison
- Phasemation EA-1000
- Robert Koda Takumi K-15
- Octave HP 300 Mk2
- iFi iPhono
- Bakoon Satri EQA-12
- Soulution 720
- Audio Research LS26
- Audio Research Reference 5
- Audio Research LS27
- VTL TL5.5 Series II Signature