Leak CDT/Stereo 130
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
W 1969 roku na ekrany kin wszedł „Hibernatus” z Louisem de Funèsem. Opowiada o tym, jak tytułowy bohater – Paul Fournier – w 1905 roku ulega wypadkowi i, uznany za zaginionego, spędza w lodzie 65 lat.
Po odmrożeniu, z obawy przed szokiem związanym ze zmianami cywilizacyjnymi, lekarze postanawiają odtworzyć w jego otoczeniu identyczne warunki, jakie panowały przed laty i utrzymać go w przekonaniu, że wciąż żyje w 1905 roku. W finale oczywiście cały misterny plan się sypie. Fournier przechodzi przyspieszoną lekcję historii, a mimo to bez problemów odnajduje się we współczesności.
Acoustic Energy AE520
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
Uwielbiam stereotypy, bo nie mają większego sensu. Na każdy przykład je potwierdzający można przytoczyć taki, który im zaprzeczy. Audiofilskie stereotypy narodowe uwielbiam szczególnie. Choćby ten, że amerykańskie firmy produkują z rozmachem: ich wzmacniacze są mocne, a kolumny duże. Czyżby w Europie nie powstawał sprzęt do większych pomieszczeń? Aby to sprawdzić wystawimy dziś zawodnika z Anglii – Acoustic Energy AE520.
Cambridge Audio Evo 75
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
Brytyjczycy nigdy nie przepadali za rewolucjami. W czasach gwałtownych wstrząsów wybierali na ogół święty spokój oraz ukochaną „splendid isolation”. W branży hi-fi też długo uchodzili za konserwatystów, a jednak w tym przypadku nastąpiła radykalna zmiana. Trzonem tak zwanej „rewolucji cyfrowej” są dziś właśnie firmy brytyjskie i to, jak na ironię, te uchodzące za najbardziej zachowawcze.
Rewolucja dokonała się w dwóch odsłonach: najpierw za sprawą plików, które całkowicie zmieniły audiofilski świat i pozwoliły nam słuchać muzyki wysokiej jakości również za pośrednictwem sprzętu przenośnego. Później dzięki streamingowi, który całkowicie uwolnił nas nie tylko od nośników fizycznych, ale nawet od konieczności posiadania jakiegokolwiek serwera, dysku czy pamięci. Teraz audiofilską strawę możemy pobierać w dowolnych ilościach „z powietrza”, a jedynym warunkiem jej przyzwoitego i wygodnego odtwarzania jest odpowiedni, skrojony na rewolucyjną miarę sprzęt.
Rotel CD11 Tribute/A11 Tribute
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
Korzenie Rotela sięgają wczesnych lat 50. XX wieku, kiedy jeszcze pod nazwą Roland firma zajmowała się dystrybucją amerykańskich telewizorów Sylvania.
W 1961 roku przeprowadzono reorganizację, w wyniku której nazwę zmieniono na Rotel. Wtedy też rozpoczęto projektowanie i montaż urządzeń elektronicznych w systemie OEM, która to działalność wkrótce stała się głównym źródłem dochodu japońskiej wytwórni.
Według różnych „znawców tematu” i niedzielnych konstruktorów, krążących w kuluarach branżowych imprez, nie da się zbudować nowoczesnego i jednocześnie dobrze brzmiącego zestawu stereo, kosztującego mniej niż tysiąc euro. Nie da się i już.
Boulder w stanie Kolorado regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingach amerykańskich miast. Mieszkańcom żyje się tam szczęśliwie (The 10 Happiest Cities – No. 1 – 2011; America’s Top 25 Towns to Live Well) i są najmądrzejsi (Top Brainiest Cities – No. 1). Poza tym miejsce jest przyjazne artystom i można tu dobrze zjeść (America’s Foodiest Town – No. 1 – 2010). Amerykanie lubują się w podobnych zestawieniach i można w nie wierzyć albo nie. Jednak w Boulder rzeczywiście jest coś szczególnego.
Więcej artykułów…
- Denon PMA-600NE/DCD-600NE
- Marantz KI Ruby - Nagrody roku - systemy stereo
- Roon Nucleus - Nagrody roku - serwery muzyczne
- McIntosh D1100/MCT500
- Denon DNP-800NE/PMA-800NE
- Rotel CD11/A11
- Marantz SA-KI Ruby / PM-KI Ruby
- Roksan K3
- Nagrody roku 2019 - Systemy stereo
- Marantz ND8006/PM8006
- Denon DCD-2500NE/ PMA-2500NE
- KBL Sound Fluid High Definition
- Pro-Ject CD Box DS2T/ /PRE Box DS2 Digital/ /AMP Box DS2
- Yamaha CD-S2100/A-S2100
- Naim Uniti Nova
- Krüger&Matz KM1908
- Arcam Solo Music
- Cambridge Audio CX - Wyróżnienie 2016
- Cambridge Audio CX
- Aurender X100L