fbpx

HFM

artykulylista3

 

Audio Analogue Crescendo

32-37 10 2010 01Założony w 1995 roku Audio Analogue to jeden z najlepiej rozpoznawalnych włoskich producentów hi-fi. Urządzenia z Toskanii zawsze były odrobinę luksusowe, a gdy zaprezentowano flagową serię Maestro, firma dumnie weszła na high-endowe salony. Pierwszą poważną próbą zdobycia niższego segmentu była seria Primo, ale małe klocki nie zrobiły kariery. Teraz w katalogu pojawiła się nowa linia Armonia. Orientację utrudnia fakt, że należące do niej urządzenia noszą nazwę Crescendo.

Włosi nie bawili się tym razem w oszczędzanie miejsca na biurku i skonstruowali trzy urządzenia w pełnowymiarowych obudowach. Nowe klocki miały oferować korzystny stosunek jakości do ceny i charakterystyczną dla sprzętu Audio Analogue’a muzykalność.

Marantz KI Pearl Lite

44-49 11 2010 01Kiedy mówimy o osobowościach w świecie hi-fi, przychodzą nam na myśl twórcy niewielkich manufaktur albo charyzmatyczni założyciele sporych firm. Osobowości można jednak znaleźć nawet w koncernach, czego przykładem Marantz i pracujący dla niego już ponad 30 lat Ken Ishiwata.

Limitowane i specjalne edycje produktów pojawiają się w katalogach z różnych powodów. Głównie dla uczczenia okrągłych rocznic działalności firmy lub produkcji danego modelu;

System Fidelity 250

40-43 11 2010 01System Fidelity to marka powołana do życia przez kilku europejskich dystrybutorów sprzętu hi-fi. Mechanizm był podobny, jak w opowieściach o pasjonatach, którzy zaczęli konstruować własne kolumny, bo te dostępne komercyjnie ich nie zadowalały. Tutaj jednak nikt nie wymyśla chwytliwych historii, a na oficjalnej witrynie można przeczytać, że firma zrodziła się z potrzeb marketingowych – konieczności wypełnienia rynkowej niszy w kilku krajach, a co za tym idzie – chęci zysku.

W grudniu 2004 roku dystrybutorzy urządzeń hi-fi z kilku europejskich krajów spotkali się w małym hotelu w Kopenhadze. Ich celem była wymiana opinii na temat sytuacji rynkowej i znalezie nie drogi rozwoju na nadchodzące lata. Wniosek był taki, że w katalogach europejskich producentów zaczyna brakować taniego sprzętu. Firmy, które zbudowały renomę na budżetowych wzmacniaczach lub kolumnach, wskoczyły na wyższą półkę. Nawet najtańsze modele kosztują więcej niż konkurencja z Chin.

Roth Audio MC4

58-61 12 2010 01W 2007 roku dwóch Brytyjczyków – James Roth i Tony Larking – wpadło na pomysł stworzenia nowej marki sprzętu grającego. Założyciele Roth Audio chcieli dostarczać odbiorcom innowacyjne produkty, które będą łączyć wysoką jakość dźwięku z nowoczesnością.

 

Pierwszą pozycją w katalogu był wzmacniacz lampowy MC4, z wbudowaną stacją dokującą.

Naim Uniti

64-67 01 2011 01Naim to jeden z najbardziej oryginalnych producentów hi-fi na świecie. Firmę założył pod koniec lat 60. XX wieku Julian Vereker.

Niektórzy już pewnie dopisali sobie w myślach dalszą część tej opowieści. Zapalony audiofil, któremu nie podobały się wzmacniacze dostępne na rynku, postanowił zbudować coś lepszego na kuchennym stole. Pudło. Vereker był kierowcą wyścigowym, który w ramach odpoczynku postanowił nagrywać muzyków grających wieczorami w miejscowym pubie. Jednak zajęcie, które wyobrażał sobie jako przyjemne i relaksujące, stało się przyczyną frustracji. Nagrania nie zbliżały się nawet do tego, co słyszał na żywo. Postanowił więc opracować sprzęt zdolny oddać brzmienie tak wiernie, jak to możliwe.

Rotel RCX-1500

52-55 01 2011 01W 1950 roku w North Reading w stanie Massachusetts powstała firma Roland, zajmująca się dystrybucją amerykańskich telewizorów Sylvania na Dalekim Wschodzie. Jedenaście lat później pod nazwą Roland zaczęto produkować radia tranzystorowe oraz podzespoły elektroniczne na zamówienie kilku amerykańskich wytwórców sprzętu RTV.

W 1971 roku firma zmieniła nazwę i zajęła się urządzeniami hi-fi. Od tej pory świat zna ją pod imieniem Rotel of America Inc.