Marantz Reference
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
Flagowce odgrywają istotną rolę w katalogu każdej firmy. Pokazują, na co stać projektantów, kiedy nie stoi im nad głową księgowy i mogą się poświęcić opracowaniu jak najlepszego sprzętu. Stosują wtedy zaawansowane rozwiązania, które później, w uproszczonej formie, znajdujemy w tańszych modelach. Kto wie, czy najważniejszym zadaniem flagowców nie jest właśnie oddziaływanie na klientów, którzy kupując bardziej przystępny sprzęt, mogą pomyśleć, że ma on w sobie coś z high-endu.
Marantz dobrze rozumie ten sposób myślenia. Wprowadzone niedawno klocki z dolnej półki do złudzenia przypominają najdroższe modele.
Tego na łamach „Magazynu Hi-Fi” jeszcze nie było. Za sprawą ciekawego przetwornika USB do testu trafił system ze źródłem w postaci komputera! Przez jakiś czas nie będziemy zatem musieli wstawać do półki z płytami ani odkurzać co 20 minut kolejnej strony winylowych krążków.
Wavelength Audio to firma z Cincinnati. Jej założyciel, Gordon Rankin, produkuje przedwzmacniacze, wzmacniacze lampowe oraz kolumny. Od kilku lat Wavelength specjalizuje się w projektowaniu i produkcji przetworników cyfrowo-analogowych, optymalizowanych pod kątem współpracy z komputerami. A że w takiej aplikacji najpopularniejsze jest wejście uniwersalnej magistrali szeregowej, powołano do życia nową kategorię urządzeń – USB DAC. Do testu trafiła najnowsza, trzecia wersja konwertera Cosecant, wyposażona w regulację głośności.
Cymer + WHT + Transparent
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
O firmie Cymer w Europie słyszało niewielu. Nazwisko właściciela i konstruktora – Elsona Silvy – również niewiele mówi. A przecież ten Brazylijczyk jest obecnie największym lampowym guru na najmniejszym z kontynentów.
Przygodę z konstrukcjami lampowymi zaczął jako nastolatek, tworząc wzmacniacz oparty na 6V6 GT. Dorosłą karierę związał ze studiami nagraniowymi – najpierw w Brazylii, później w USA.
Oto system dla miłośników analogu, którzy nie dysponują dużym pomieszczeniem. Oryginalny gramofon, klasyczny stopień korekcyjny, lampowa integra, współosiowe monitory i markowe okablowanie. W dodatku każdy element pochodzi od uznanego producenta.
Wilson Benesch Full Circle
Gramofon Wilson Benesch Full Circle gościł już na łamach „Magazynu Hi-Fi”. To lekki napęd o konstrukcji modułowej. Dolna warstwa podstawy, wykonana z MDF-u, pełni funkcję platformy dla silnika prądu zmiennego. Na niej opiera się część środkowa (również MDF), stanowiąca podstawę montażową dla łożyska z brązu oraz kolejnego „piętra”. Ma ono formę czterech cylindrów, wykonanych z aluminium. W trzech położonych obwodowo osadzono karbonowe pręty, utrzymujące uniesiony ponad podstawę największy cylinder środkowy. Przechodzi przez niego oś łożyska, wykonana ze stali narzędziowej. Ponadto przy pomocy grubych węglowych prętów zespolono z nim aluminiową podstawę ramienia. Takie rozwiązanie ma zapewniać minimalną elastyczność i optymalną izolację ramienia od wibracji silnika.
Accuphase + Von Schweikert
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
System Accuphase’a to atrakcja sama w sobie. W dodatku tym razem otrzymaliśmy coś z górnej półki. Najwyższy model stereofonicznej końcówki mocy w klasie A, szczytowy przedwzmacniacz i najwyższy zintegrowany odtwarzacz CD (wyżej stoi już tylko konstrukcja dzielona) – to naprawdę dużo. Przynajmniej dla mnie, którego zażyłość z firmą ograniczała się dotąd do wzmacniaczy z dołu katalogu.
Do tego dystrybutor dołożył piękne kolumny Von Schweikert – najmniejsze podłogówki z oferty, co rodziło nadzieję na dobrą współpracę z moim pomieszczeniem odsłuchowym.
Zainstalowany system rwał oko w sposób niespotykany. Nie każdemu stylistyka Accu musi się podobać, ale największy malkontent nie odmówi urządzeniom wysokiej jakości wykończenia. W przypadku Von Schweikerta jest podobnie – elegancki projekt i staranne wykończenie koresponduje z imponującą ceną zestawów.
T+A Pulsar SACD 1260 R + PA 1260 R
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
T+A Elektroakustik powstało 32 lata temu. Nazwa jest skrótem oznaczającym teorię i zastosowanie (Theorie und Anwendung) w elektroakustyce. Można przez to rozumieć, że wszystkie produkty T+A bazują na rzetelnej wiedzy, bez audiofilskich czarów. Jeśli więc znajdziecie w nich np. złocone gniazda, to są tam nie tylko z powodu ładnego wyglądu. Założyciel firmy, Siegfried Amft, teorię elektroakustyki studiował u profesora Sennheisera, a jej zasady wdrożył w życie z niemiecką skrupulatnością.
Większość elementów użytych do budowy urządzeń wykonuje się na miejscu, co pozwala na drobiazgową kontrolę jakości. Chociaż „drobiazgowa” to za mało powiedziane.
Więcej artykułów…
- Audio Analogue Maestro 192/24 rev 2.0 + Maestro Settanta rev 2.0
- Marantz 15 + Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
- Ayre CX-7eMP + AX-7e
- Exposure 2010 S2
- Goldenote S-1 mkII + Mini Koala + Valore Compact + Phono 1 mkII + Dumbo AC
- Canor TP 106 VR + CD2 VR
- PrimaLuna ProLogue Eight + ProLogue Premium
- Audio Analogue Crescendo
- Marantz KI Pearl Lite
- System Fidelity 250
- Roth Audio MC4
- Naim Uniti
- Rotel RCX-1500
- Burmester 051/052
- Exposure 3010 S2
- System Audio Note (MHF)
- Hegel H100/CDP2A mk2
- Atoll CD 100/IN 100
- TAD D600 + C2000 + A2500 + R1
- Cary Audio CAI-1 + CDP-1