fbpx

HFM

artykulylista3

 

Fatman iTube 302

24-29 10 2011 01Tanie wzmacniacze lampowe często kojarzą się audiofilom z chińskimi podróbkami, w których lampy oświetlają pomarańczowe diody. Mówiąc o stacjach dokujących, mamy przed oczami długą półkę z prezentami komunijnymi w elektronicznym supermarkecie. Ale kiedy za takie urządzenia bierze się producent profesjonalnego sprzętu studyjnego, zaczyna się inna rozmowa.

Fatman to marka założona w 2006 roku przez TL Audio – producenta lampowych mikserów, preampów i korektorów. Firma może się pochwalić ponad 20-letnim stażem na rynku profesjonalnym.

Electrocompaniet ECI-5 MkII

52-57 11 2011 01ECI-5 to wizytówka Electrocompanieta. Zaskarbił sobie sympatię audiofilów, których fascynował klimat lamp, ale obawiali się niedogodności związanych z ich eksploatacją. Norwegowie nie spoczęli na laurach i postanowili udoskonalić konstrukcję. W drugiej połowie roku 2010 światło dzienne ujrzał ECI-5 MKII.

Dopisek wydaje się mało znaczący, ale jedynymi elementami łączącymi nowy wzmacniacz ze starym mają być kształt obudowy i zasilanie. Premiera usprawnionej wersji to okazja do podwyżki, ale Norwegowie chyba przespali okazję. ECI-5 MKII jest tylko o 1000 zł
droższy od poprzednika i kosztuje 13000 zł.

Ayon Spark Delta

Mag 14-18 03 2012 01Podwójnie diabelski Ayon to nic innego jak Spark Delta – rozwinięcie modelu Spark III. W przeciwieństwie do poprzednika ma nie jedną, a dwie rogate lampy mocy na kanał.

Spark Delta to najwyższy model w całej linii Sparków. Oparto go na rosyjskich triodach 6S33 (zapis oryginalny: 6C33), zwanych pieszczotliwie „diabełkami”. Od poprzedników różni się trybem pracy. Jest to układ parallel single ended (PSE), co oznacza że wykorzystuje dwie równolegle połączone lampy mocy na kanał. W przedwzmacniaczu i w roli sterujących zastosowano dwie 12AU7 i cztery EL84EH. Całość pracuje oczywiście w klasie A, oddając 35 W na kanał.

Cambridge Audio Azur 651A

28-29 03 2012 01Odtwarzacz 651C i wzmacniacz 651A to pierwsze klocki z odmłodzonej serii Azur. Znane i lubiane urządzenia poddano face liftingowi, podnosząc przy okazji ceny. Sprawdzimy, czy udoskonalenia osłodzą nam gorycz rozstania z gotówką.

Złośliwi powiedzą, że jedynka w symbolu to tylko pretekst, by wprowadzić zmiany w cenniku. Na podstawie zdjęć trudno obalić tę tezę. Pamiętajmy jednak, że mimo wprowadzania streamerów i przetworników USB Cambridge pozostaje firmą dość konserwatywną.

Rotel RC 1550/RB 1562

38-41 04 2012 01Jeżeli miałbym wskazać mojego ulubionego producenta sprzętu z tzw. "strefy budżetowej", długo bym się nie zastanawiał. To Rotel.

Oczywiście, nie oznacza to, że wzmacniacze czy odtwarzacze rozjeżdżają konkurencję w swojej cenie, grając jak high-endowe klocki. Wyjątkowa jest konsekwencja firmy, jej konserwatyzm i konstrukcja oferty. W dzisiejszych czasach wytwórcy chyba nie bardzo wiedzą, co z sobą zrobić. Mamy do czynienia nawet już nie z rozdwojeniem, ale z rozmienieniem jaźni na drobne.

Audio Research Reference 5SE

42-51 05 2012 01W styczniu 2010 roku, na wystawie CES w Las Vegas, Audio Research pokazał przedwzmacniacz liniowy, opracowany dla uczczenia 40. rocznicy działalności firmy. Najwyższej klasy dwuelementowy układ, którego lwią część stanowił zamknięty w osobnej obudowie zasilacz, trafił do sprzedaży w marcu 2010 i tak jak pierwotnie zakładano – był dostępny w ograniczonej czasowo ofercie – do marca 2011.

Wkwietniu 2010, tym razem na High-Endzie w Monachium, pojawił się Terry Dorn – prezes Audio Researcha (zastąpił na tym stanowisku nieżyjącego już, niestety, Williama Z. Johnsona