McIntosh MA7000
- Kategoria: Wzmacniacze
Wzmacniaczy McIntosha używam od dawna. W zasadzie, od premiery Maka w Polsce, widok błękitnych wskaźników jest nieodzownym elementem wystroju mojego mieszkania. Poza krótką przerwą na Jolidę JD502, która pięknie sterowała Audio Physicami Virgo oraz romansem z Gryphonem, pozostaję wierny firmie z USA. Prawdę mówiąc, nie wiem, dlaczego. Inni użytkownicy amerykańskich pieców też pewnie kierują się różnymi przesłankami, ale w końcu i tak górę bierze tradycja. Ta ma nie mniej lat niż nasi ojcowie.
BC Acoustique EX-362D
- Kategoria: Wzmacniacze
Wzmacniacz zintegrowany BC Acoustique EX-362D jest przykładem, jak dobry produkt może zaprojektować ekipa specjalizująca się w sprzęcie hi-fi, kiedy księgowy pojedzie na wakacje.
Inżynierowie sięgnęli tu do pomysłów, z których musieli wcześniej zrezygnować, bo były za drogie. Zamówili komponenty, które uznali za szczególnie godne uwagi i dostali na nie dobre ceny. Kiedy złożyli swoje dzieło i rozpoczęli odsłuchy, stwierdzili, że to najlepsze, co udało im się zrobić.
Accuphase E-550
- Kategoria: Wzmacniacze
Accuphase to firma dobrze zakorzeniona w audiofilskiej tradycji. Założył ją w 1972 roku Jiro Hasuga, zwolniwszy się uprzednio z Trio-Kenwood Corp. Pierwszą konstrukcją odważnego inżyniera był dzielony wzmacniacz, złożony z końcówki mocy P-300 i preampu C-200.
Później oferta wzbogacała się o nowe urządzenia, ale dwóch rzeczy Accuphase konsekwentnie unikał: produkcji kolumn głośnikowych i... tanich urządzeń dla masowego klienta.
Gryphon Callisto 2200
- Kategoria: Wzmacniacze
Historia Gryphona rozpoczęła się w 1985 r od wzmacniacza słuchawkowego Head Amp. Od początku firma koncentrowała się na bezkompromisowych wzmacniaczach. W Danii powstawały najpierw konstrukcje dzielone; dopiero po z górą 10 lala Mr. Rasmussen zdecydował się na zbudowanie pierwszej integry. Gryphon Tabu został entuzjastycznie przyjęty przez recenzentów i zapoczątkował modę na zintegrowane klocki klasy hiend.
W ślad za Gryphonem poszli: Krell, Audio Research, Mark Levinson i inni. Tabu często służył recenzentom jako sprzęt roboczy. Również ja posługi przez dwa-trzy lata. Teraz do redakcji trafił Callisto 3200.
Accustic Arts jest marką stosunkowo młodą, gdy ją porównać z takimi wytwórniami zza naszej zachodniej granicy, jak Burmester czy MBL. Pierwsze produkty zaprezentowała w roku 1997.
Jej właściciele – Fritz, Martin i Steffen Schunk – pomimo technicz nego wykształcenia deklarują, - że najważniejsza jest dla nich muzyka. Z miłości do niej założyli firmę Schunk Audio Engineering GmbH, do której należy Accustic Arts. W aktualnej ofercie znajdziemy wzmacniacze zintegrowane, przedwzmacniacze, końcówki mocy oraz odtwarzacze CD i przetworniki c/a w trzech seriach: Evolution, Top i Reference. Wszystkie produkty Accustic Arts są projektowane i ręcznie montowane w Niemczech.
Baltlab Epoca 1 V3
- Kategoria: Wzmacniacze
Gdańską _firmę Baltlab założyli w 1999 r. Ryszard Kozłowski i Gerard Wiśniewski. Pierwszą konstrukcją Laboratorium Techniki Zbalansowanej była produkowana do dziś Epoca 1.
Aktualnie dostępny wzmacniacz nic jest jednak taki sam jak egzemplarze z pierwszej serii. W ciągu czterech lat dokonano kilku modyfikacji, w wyniku których powstała wersja Epoki I oznaczona jako „V3". Konstruktor uznaje ją za ostateczną, przynajmniej jeżeli chodzi o stronę układową. W planach jest już jednak Epoca wyposażona w zdalne sterowanie i wejście XLR.
Więcej artykułów…
- Accuphase E-470
- Wile Louis
- Jolida JD 502
- Mark Levinson No. 383
- Van den Hul The Emerald/The Excalibur
- Cambridge Audio A500
- Krew i wino - McIntosh 6850
- Exposure XV Super
- Electrocomapniet ECI1
- Densen Beat B 100
- Creek 4330
- Art Audio Argento
- Ayon Spirit III
- McIntosh MA8000
- Cambridge Audio Azur 851D/851E/851W
- Soul Note SA730
- Ayon Crossfire PA
- Arcam FMJ A49
- Sphinx Myth 3
- Air Tight ATM-2