PS Audio DirectStream DAC
- Kategoria: Przetworniki C/A
Firma PS Audio jest znana głównie z regeneratorów prądu i przewodów zasilających. Jakiś czas temu stanowiły one trzon oferty, ale dziś znajdziemy w niej również przedwzmacniacz korekcyjny, odtwarzacz CD oraz kilka DAC-ów. Te ostatnie zyskują coraz większe znaczenie w katalogu producenta z Boulder.
Flagowy model, początkowo znany jako PerfectWave DAC, doczekał się już trzeciej wersji i teraz może pracować także z plikami DSD. Niby nic niezwykłego, ale diabeł tkwi w szczegółach. Te zaś okazują się wyjątkowo smakowite.
Auralic Aries
- Kategoria: Streamery
Oferta Auralica jest skromna, ale kompletna. Bez problemu można zbudować dzielony system wysokiej klasy. Jeszcze do niedawna urządzenia nie odstawały funkcjonalnością od podobnych rozwiązań konkurencji. Sytuację zmienia wprowadzony niedawno nietypowy transport sieciowy Aries.
Auralic Aries to pierwszy na świecie produkt, który umożliwia bezprzewodowy przesył plików DSD do przetwornika..
Asus Xonar Essence III
- Kategoria: Przetworniki C/A
Przez ostatnie lata Asus zyskał popularność wśród komputerowych entuzjastów sprzętu grającego. Xonar Essence ST był dowodem na to, że da się porządnie zrobić wewnętrzną kartę dźwiękową i na długi czas zabił ćwieka konkurencji.
Dobrej jakości wyjście słuchawkowe oraz konwerter c/a w Essence ST okazały się strzałem w dziesiątkę. Wisienką na torcie było oprogramowanie. Nawet dzisiaj wewnętrzne Xonary trzymają się mocno, a Asus poszedł za ciosem i postanowił spróbować swoich sił w segmencie urządzeń zewnętrznych. Model Essence One również przypadł do gustu odbiorcom, mimo że nadal był to produkt budżetowy. Co innego najnowszy Essence III, który mierzy w wysoką półkę.
Naim CD 5si/NAIT 5si
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
W czasach, kiedy płyta CD traci popularność, Naim konsekwentnie proponuje odtwarzacze srebrnych krążków. I chwała mu za to! Dopóki nie odejdą ci, w których domach rozbrzmiewa nieskompresowana muzyka, warto się starać.
Seria „i” to budżetowa propozycja, otwierająca cennik brytyjskiej wytwórni. Skierowano ją do osób, które chcą zasmakować audiofilskiego świata bez konieczności wydawania rodzinnych oszczędności. Literka „s” pojawiła się w oznaczeniu najnowszej wersji.
Często zastanawialiście się zapewne, gdzie sięgają korzenie współczesnego audiofilizmu. Otóż jego praźródła biją w British Broadcasting Corporation.
Na początku lat 70. ubiegłego wieku BBC udzieliło kilku producentom zespołów głośnikowych (Spendor, KEF, Harbeth, Rogers) licencji na produkcję monitora, opartego na studyjnym modelu bliskiego pola – LS 3/5A Dudleya Harwooda. Na jego bazie powstało kilkanaście konstrukcji, m.in. wzbogaconych o sekcję niskotonową. Ich wspólnymi założeniami były klasyczne proporcje, liniowa charakterystyka przenoszenia oraz dźwięk wolny od podbarwień, maksymalnie zbliżony do oryginału.