BC Acoustique EX 302/EX 602
- Kategoria: Systemy Hi-Fi
W latach 90. wzmacniacz stereo za 1500 zł był uznawany za tani. Elektronikę w tych cenach oferowały audiofilskie firmy, ale o rynek tak naprawdę walczyły koncerny.
Moda na kino domowe, a potem wyścig cenowy spowodowały drastyczny spadek jakości sprzętu produkowanego masowo. To z kolei spowodowało, że urządzenia wykonane porządnie, przez specjalistyczne wytwórnie, mogły spokojnie drożeć, nie bojąc się konkurencji. Dlatego obecnie tanie i dobre stereo stało się rzadkością. Na rynku pozostały marki, które można policzyć na palcach obu rąk. Koncerny starają się wracać do hi-fi, ale traktują to jako prestiż (a jednak!) i pokaz, że nadal potrafią zrobić coś dobrego. Na tym tle każda premiera tanich klocków stanowi wydarzenie, o ile to stereo i w dodatku przyzwoicie zrobione. Bo zdarzają się chińskie „no nejmy”, ale zwykle ich żywot jest krótszy niż motyla.
Naim UnitiQute 2
- Kategoria: Streamery
Przed laty Naim powściągliwie podchodził do nowinek technicznych. Pierwszy odtwarzacz CD wyprodukował dopiero w 1992 roku – 10 lat po wprowadzeniu formatu. To podejście się zmieniło i Anglicy szybko ulegli zauroczeniu zdematerializowaną muzyką.
Pierwszy odtwarzacz sieciowy – HDX – ukazał się w 2008 roku i zapoczątkował nową erę w historii firmy. Wkrótce dołączyły do niego wielofunkcyjne kombajny z serii Uniti i muzyka w postaci plików zagościła w Salisbury na dobre.
Kolumny z wykrzyknikiem
- Kategoria: Prezentacje
JBL to jeden z najbardziej znanych producentów sprzętu nagłaśniającego na świecie. Firma z Northridge w Kalifornii jest obecna dosłownie wszędzie tam, gdzie może być odtwarzany dźwięk – od laptopów i samochodów, przez systemy hi-fi i kina domowego, po sale konferencyjne, lotniska i wielkie sceny koncertowe.
Gdyby powiodła się załogowa misja na Marsa, to mieszkańcy Czerwonej Planety przekazywaliby zapewne powitanie za pomocą głośników z charakterystycznym pomarańczowym logo.
Dał nam przykład Alchemik
- Kategoria: Felietony
W Europie ten interes rozpoczął chyba Alchemist – w czasach, kiedy Chiny jeszcze nie istniały, przynajmniej z audiofilskiego punktu widzenia. Zerwał z obudowami pokrytymi zwykłym lakierem młotkowym…
Wróć, akurat Alchemist miał skłonność do wyczynowego wzornictwa już wcześniej, bo lakier młotkowy był zielony, co wyglądało całkiem odjazdowo; coś jak opancerzona żaba. Tak czy inaczej, któregoś pięknego dnia firma wprowadziła złote wstawki na chromowanych obudowach, co wprawiło recenzentów i klientelę w osłupienie. Nic tak wcześniej nie wyglądało.
Albedo HL 2.2
- Kategoria: Kolumny
Anglojęzyczny skrót WAF potrafi rozszyfrować niemal każdy audiofil. Chodzi oczywiście o Wife Acceptance Factor, czyli w wolnym tłumaczeniu: o poziom akceptacji żony (w domyśle – dla naszego ukochanego sprzętu).
WAF jest u nas traktowany z przymrużeniem oka, jednak w zachodniej prasie autorzy recenzji podchodzą do tego „parametru” z szacunkiem, podszytym niekiedy zabobonną bojaźnią. Jeszcze poważniej potraktowali sprawę projektanci Albedo, tworząc kolumny, które wprawią w zachwyt nie tylko nasze małżonki, ale także kochanki, kuzynki, utrzymanki, a co najważniejsze – również nas samych.