fbpx

HFM

artykulylista3

 

Chord Electronics Étude

038 043 Hifi 001W high-endowych wzmacniaczach znajdziemy różne rozwiązania, różne technologie,  różne wzornictwo. Każdy producent chce przyciągnąć uwagę klientów nie tylko pomysłem na brzmienie, ale też wyglądem i listą technicznych innowacji. Wydaje się jednak, że mimo licznych różnic wszystkie urządzenia tej kategorii łączy jedna uniwersalna cecha: wysoka masa. A im większa, tym lepiej.



Gryphon Mephisto Stereo

060 069 Hifi 10 2020 003
Z urządzeniami Gryphona jest trochę jak z używkami. Nie dość, że wciągają, to jeszcze sprawiają, że człowiek oczekuje coraz mocniejszych wrażeń. Po teście wzmacniacza zintegrowanego Diablo 300 oraz końcówki mocy Antileon Evo Stereo wiedziałem, że nie zaznam spokoju, dopóki nie sięgnę po najwyższy model.


Accuphase A-75

064 071 Hifi 7 8 2019 019Chyba każdy z nas czuje się bezpiecznie w sytuacjach powtarzalnych. Żona wraca z pracy z uśmiechem na ustach. Dzieci przyniosły ze szkoły kolejną szóstkę. Samochód rano odpala bez problemu. Cóż, nie zawsze jest tak miło…

Dlatego własne poczucie bezpieczeństwa wolę opierać na nienaruszalnych prawach przyrody – przynajmniej wiem, że nigdy się nie zmienią. To poczucie wraca zawsze, kiedy nadchodzi Boże Narodzenie. Kiedy znów słyszę o wzroście opłat za przejazd autostradą A2 i kiedy przychodzi informacja, że Accuphase zbudował kolejny fantastyczny wzmacniacz.
Accuphase A-75 to następca testowanego przez nas modelu A-70 („HFiM” 11/2014). Pokrewieństwo wydaje się ewidentne. Łudząco podobny jest zarówno wygląd (właściwie można odnotować jedynie kosmetyczne zmiany w wyświetlaczu), jak i architektura wewnętrzna. Nie zmienia to faktu, że stary i nowy model rzeczywiście się różnią.

Gryphon Antileon EVO Stereo

058 065 Hifi 06 2019 001
Niedawna wizyta na Jutlandii utwierdziła mnie w przekonaniu, że kres epoki wikingów wyszedł Duńczykom na dobre. Potomkowie Kanuta Wielkiego zrezygnowali z grabieży, gwałtów i podpaleń, a przerzucili się na wyśmienitą kuchnię, nowoczesną architekturę i to, co interesuje nas najbardziej – produkcję elektroniki użytkowej.

Ta ostatnia jest o tyle specyficzna, że kiedy zajrzymy do katalogów czołowych duńskich wytwórni sprzętu hi-fi, ze zdumieniem skonstatujemy, że w wielu przypadkach ich asortyment nie zmienił się od czasu ostatniego zlodowacenia. Wynika to w dużej mierze ze skandynawskiej kultury pracy, która mocno akcentuje konieczność zachowania równowagi między wysiłkiem a wypoczynkiem, z wyraźną przewagą tego ostatniego. W związku z tym nowe produkty powstają tu niespiesznie, a projektanci mają czas na ich cyzelowanie.

Emotiva XPA-DR1 GEN3

036 041 Hifi 06 2019 007
Stereotyp amerykańskiego sprzętu hi-fi to moc, rozmach i cena – wszystko z fantazją. Emotiva postanowiła się nieco wyłamać z tego obrazu. Oferuje bowiem solidnie wyglądające urządzenia, które nie kosztują fortuny.

Testowałem dotychczas dwie konstrukcje Emotivy: stereofoniczną końcówkę mocy XPA-DR2 i odtwarzacz ERC-3. W obu przypadkach podkreślałem niewygórowaną cenę w relacji do jakości. Teraz do testu trafiły monobloki XPA-DR1 GEN3. Jako że kosztują 13000 zł, sprawa stała się poważniejsza.