GoldenEar Triton One.R
- Kategoria: Kolumny
Kolumny GoldenEar gościły już na naszych łamach. Triton Five („HFiM” 11/2016) otrzymał nawet wyróżnienie roku 2017. Firma jest relatywnie młoda – powstała w 2010, ale jej założyciele – Sandy Gross i Don Givogue – przez 40 lat zdobywali doświadczenie w Polk Audio i Definitive Technology.
Falcon LS3/5a Gold Badge
- Kategoria: Kolumny
Monitory BBC to chyba największa legenda świata hi-fi, a LS3/5a to najbardziej rozpoznawalny model. Maleństwo w dzisiejszych realiach jest drogie, a dekady temu jego cena wydawała się wręcz abstrakcyjna. Trudno też sobie wyobrazić głośniki bardziej specyficzne i dalekie od uniwersalności. Mimo to sprzedano grubo ponad 100000 par.
Blumenhofer Mini
- Kategoria: Kolumny
Thomas Blumenhofer projektuje kolumny od 40 lat i na podstawie zdobytych doświadczeń wypracował wizję idealnego zestawu głośnikowego. Ma on być dwudrożny, najlepiej tubowy.
Gauder Akustik Capello 80
- Kategoria: Kolumny
Każdy nowy test to mniejsza lub większa niespodzianka. Nigdy nie wiem, czy czeka mnie relaks, koncert, rozmarzenie czy rollercoaster. Nie jestem też pewien, czy będę chciał dostarczone urządzenie zatrzymać jak najdłużej, czy może raczej szybko się go pozbyć. Ale niezależnie od tego, jak dane brzmienie wpisuje się w moje gusta, najbardziej lubię spotkania, w których po prostu dużo się dzieje. Oto Gauder Akustik Capello 80.
Xavian Concertino
- Kategoria: Kolumny
Xavian produkuje zestawy głośnikowe oparte na klasycznych rozwiązaniach. Z klasycznych materiałów, o klasycznych proporcjach i klasycznym wzornictwie. Tak wyglądały dobre głośniki w 1997 roku, a dziś podobnych znajdziemy jakby mniej. Kwestia mody? Skądże – pieniędzy. Naturalny budulec i jego obróbka są coraz droższe, dlatego „zwykłe” skrzynki Dynaudio, Chario czy Spendora powoli stają się luksusem.
Emotiva Airmotiv T3+
- Kategoria: Kolumny
Premiera 200-watowych monobloków (test w „HFiM” 3/2023) zbiegła się w czasie z drugą – kolumn Airmotiv T3+. To może być przypadek, ale więcej przemawia za przemyślaną strategią.
Nowy wzmacniacz oferuje wprawdzie tylko o 40 W więcej od najdroższej końcówki stereo A2, ale w praktyce dysponuje znacznie wyższą wydajnością. Nasuwa się pytanie: po co, skoro kolumny w zbliżonej cenie będą łatwe do wysterowania?