Meitner MA-1
- Kategoria: Przetworniki C/A
Kanadyjczyk Ed Meitner, projektant urządzeń studyjnych marki EMM Labs, zapragnął trafić pod strzechy tańszym przetwornikiem. Stworzył nowy brand pod własnym nazwiskiem i zastosował w Meitnerze MA-1 te same algorytmy co w sprzęcie profesjonalnym.
Każdy dobry realizator dźwięku kojarzy nazwisko Eda Meitnera. Słynie on z tego, że rozwiązuje problemy techniczne, z którymi nie poradzili sobie inni. Na początku lat 70. zaprojektował dla Olive Electrodynamics Company analogową konsolę miksującą, która do dziś jest ceniona przez profesjonalistów. Współpracował z firmami DBX, ADS i Shure. Był pionierem techniki cyfrowej, ale wiele jego rozwiązań musiało czekać na szybsze procesory.
dCS Puccini
- Kategoria: Odtwarzacze CD
Brytyjska firma Data Conversion Systems, z siedzibą w Saffron Walden niedaleko Cambridge, działa od roku 1987. Reputację zdobyła na rynku studyjnym, produkując zaawansowane urządzenia do obróbki i przetwarzania sygnału cyfrowego. Później zainteresowała się segmentem hi-end, przenosząc tu doświadczenia zdobyte w czasie prac z profesjonalistami. Pierwszym produktem tego typu był Elgar, wprowadzony w 1996 roku. Był to zarazem pierwszy w świecie elektroniki domowej przetwornik c/a, pracujący z sygnałem 24 bity/96 kHz.
Aktualny katalog obejmje dwa źródła dzielone, jedno zitegrowane i, dodatkowo, przetwornik c/a. Słowo „dzielone” w przypadku dCS-a oznacza jednak co innego niż w przypadku innych high-endowych wytwórców.
VTL S-200
- Kategoria: Końcówki mocy
Amerykańska wytwórnia Vacuum Tube Logic została zarejestrowana w 1987 roku przez Davida Manleya. Korzenie przedsięwzięcia sięgają jednak lat 70. XX wieku, kiedy to budował on – najpierw w RPA, a następnie w Wielkiej Brytanii – wzmacniacze studyjne.
Produkcję urządzeń domowych VTL rozpoczął w 1983 roku, jeszcze na terenie Zjednoczonego Królestwa. W czerwcu 1986 r. syn Davida – Luke, postanowił zaprezentować je na wystawie CES w Chicago. Zainteresowanie przerosło chyba oczekiwania obu panów, ale dało mocny impuls do działania. Szybko zapadła decyzja o przeniesieniu firmy do USA. Tak też się stało.
Monitor Audio Silver RX 8
- Kategoria: Kolumny
„Ósemki” to najwyższy model w serii Silver RX. Przeznaczono je dla osób, którym bas RX 6 wyda się za mały albo ich pokój za duży.
Jeżeli o mnie chodzi, wolałbym widzieć w swoim mieszkaniu „szóstki”, ze względu na zgrabniejsze proporcje. RX 8 są naprawdę duże. Przednie ścianki mają taką samą szerokość, ale głębokość skrzyń to inna bajka. Są także trudniejsze w ustawieniu, bo wymagają większej odległości od tylnej ściany. Konstrukcja jest jednak skierowana do osób dysponujących sporymi pomieszczeniami. W 30 m2 basu na pewno nie będzie zbyt dużo, a jeżeli już, to zawsze można skorzystać z zatyczek do bas-refleksów, dołączonych w komplecie. W systemach kina domowego w ogóle nie należy się zastanawiać nad tym problemem, bo za reprodukcję niskich tonów w głównej mierze będzie odpowiadał subwoofer z 12-calową membraną.
KBL Sound Red Eye Ultimate
- Kategoria: Kable
KBL to polska wytwórnia specjalizująca się w produkcji okablowania i akcesoriów do systemów hi-fi. Formalną działalność rozpoczęła w 2013 roku, ale jej główny konstruktor z problematyką odtwarzania dźwięku jest związany o wiele dłużej. Gotowe przewody sygnałowe ujrzały światło dzienne przed około ośmioma laty, ale poprzedził je długi okres zbierania doświadczeń i eksperymentów. Podobnie było z akcesoriami. Skończone projekty pojawiły się siedem lat temu, ale przygotowania rozpoczęły się znacznie wcześniej.
Dziś KBL Sound staje się marką coraz lepiej rozpoznawalną w Polsce; pracuje także nad zdobyciem popularności poza granicami naszego kraju.