Accustic Arts to high-endowa manufaktura, należącą do niemieckiej firmy SAE. Schunk Audio Engineering to rodzinne przedsięwzięcie, założone w 1997 roku z inicjatywy Fritza Schunka.
Poza ojcem prowadzą je jego dwaj synowie – Martin i Steffen. Wszyscy są związani z techniką i muzyką, nie tylko ze względu na zainteresowania hobbystyczne, ale także działalność zawodową – pracują przy realizacji projektów płytowych i nagłaśnianiu koncertów.
Zanim powstało SAE, Fritz był przez 30 lat związany z automatyką i branżą samochodową. Jego firma – Fritz Schunk GmbH – zaopatrywała m.in. tak znanych kontrahentów, jak Audi, BMW, Mercedes czy Porsche. Po sprzedaży udziałów Fritz miał dość pieniędzy, by zająć się tym, co naprawdę go uszczęśliwiało. Razem z synami założył SAE i stworzył high-endową markę Accustic Arts.
Filozofia
Założenia od początku były jasne: urządzenia mają pokazywać muzykę tak prawdziwie, jak to tylko możliwe, a służyć temu ma świadomie wykorzystana technologia. Naturalne ciepło jest elementem pożądanym, ale nie może się pojawiać w nadmiarze, ponieważ prowadziłoby do sztuczności. Informacje zapisane na płytach mają zostać przekazane tak dokładnie, by wzbudzać w słuchaczu emocje, jakie towarzyszyły twórcom muzyki. Im więcej niezniekształconych informacji i niuansów uda się przenieść do pokoju odsłuchowego, tym lepiej.
Rogue Audio Sphinx
- Kategoria: Wzmacniacze
Amerykańska firma Rogue Audio mieści się w niewielkiej osadzie Brodheadsville, leżącej około 100 km na zachód od Nowego Jorku. Niby niewiele, ale licząca niespełna dwa tysiące mieszkańców pipidówka równie dobrze mogłaby się znajdować na Marsie.
Czas płynie tam w zupełnie innym tempie niż w nieodległej metropolii, co przekłada się na charakter wzmacniaczy Marka O’Briena. Jego filozofia jest prosta – należy projektować takie urządzenia, które chciałoby się kupić samemu. I to jest bardzo słuszna koncepcja!
D’Agostino Momentum Stereo
- Kategoria: Wzmacniacze
Wzornictwo Momentum Stereo jest arcyciekawe. Jakość materiałów i precyzja wykonania – poza wszelką dyskusją. Nie trzeba być specjalistą, żeby dostrzec w tym wzmacniaczu produkt luksusowy. Jego klasę widać na pierwszy rzut oka, a bliższe oględziny potwierdzają pozytywne wrażenie.
Exposure 3010 S2
- Kategoria: Wzmacniacze
Założony w 1974 roku przez Johna Farlowe’a, Exposure od początku poważnie traktował przyszłych użytkowników. Po starannym zaprojektowaniu wzmacniaczy, użyciu do ich budowy pierwszorzędnych komponentów i przeprowadzeniu pomiarów, ostateczna decyzja o skierowaniu prototypów do produkcji zapadała po odsłuchach.
I to nie byle jakich! W procesie dostrajania uczestniczyli m.in. członkowie zespołu Pink Floyd oraz David Bowie. John Farlowe nie zamykał się jednak wyłącznie w rockowym światku, a następne lata potwierdziły renomę wzmacniaczy Exposure jako urządzeń wysokiej klasy, obdarzonych dużą dawką muzykalności.
RLS Callisto IV
- Kategoria: Kolumny
Na Audio Show 2012 RLS zaprezentował czwartą już wersję monitora Callisto. Producent nie ma łatwego życia z tą linią głośników, ale dokłada wszelkich starań, aby zachować w katalogu tę udaną miniaturkę.
Powodem kolejnych modyfikacji był przetwornik średnio-niskotonowy. Problem polegał na tym, że RLS zawsze sięga po głośniki, które dziwnym trafem w niedługim czasie wychodzą z produkcji. W takiej sytuacji konieczne staje się znalezienie następcy, a co za tym idzie – zaprojektowanie nowego modelu. Tak się stało w przypadku Callisto III. Nie inaczej jest też z recenzowanymi dzisiaj Callisto IV.