HFM

artykulylista3

 

VPI Avenger

news0920166 006Do sprzedaży w Europie wszedł gramofon VPI Avenger. Prototyp tego urządzenia prezentowano w USA w październiku 2015. Ukończoną wersję – na styczniowym CES-ie w Las Vegas. W kwietniu 2016 na Stary Kontynent dotarły pierwsze dostawy.

Jak widać, z uruchomieniem produkcji Amerykanom chwilę się zeszło, ale to i tak ekspresowe tempo w porównaniu z tłem historycznym tego modelu. W komunikacie prasowym czytamy bowiem, że konstruktor VPI, Harry Weisfeld, rozpoczął pracę nad Avengerem ponad… 12 lat temu. Urządzenie nosiło wtedy roboczą nazwę „Tri-Pod Project”, ale po pierwszej fazie prace zawieszono i cała uwaga firmy została skierowana na wprowadzenie mo- delu HR-X. Po kilku latach Weisfeld opracował kolejny nowy produkt – Classic 1, a niedługo po nim – Prime. Jak informuje VPI, zapomniany prototyp Avengera odkryto w trakcie porządkowania magazynu. Niespodziewane znalezisko zainspirowało konstruktora do wznowienia prac i doprowadzenia projektu do końca. Finalna wersja Avengera to gramofon z wysokiej półki. Jego podstawa ma strukturę kanapkową i składa się z dwóch zewnętrznych warstw akrylu, przełożonych aluminiową „wkładką”. Pomiędzy warstwami znajduje się dodatkowy materiał tłumiący. Chassis jest otoczone trzema narożnymi filarami ze stali. Mogą one jednocześnie pełnić funkcję podstaw do montażu trzech ramion. Zainstalujemy ramiona dowolnej długości, wytwarzane przez dowolnego producenta.

Nieruchomą pozycję filarów zapewniają stożkowe stabilizatory w izolacyjnej podstawie, takiej samej jak w modelu Classic Signature. W filarach zainstalowano pokrętła do regulacji wysokości. Regulowane podstawy wykonuje się z aluminium 6061, co zapewnia ich wysoką sztywność. Stop 6061 jest stosowany w przemyśle lotniczym (do budowy skrzydeł, pokryw silników i stateczników) oraz morskim (na kadłuby statków). Cechuje się wysoką sztywnością i nie koroduje. W wyposażeniu standardowym znajduje się 10-calowe ramię JMW-10 3D o masie efektywnej 9 g. Jest ono wykonywane w drukarce 3D, dzięki czemu może mieć postać jednego elementu o korzystnym układzie rezonansów. Do ekranowania wykorzystuje się miedzianą osłonkę, nakładaną na całej długości. Boczne ciężarki umożliwiają precyzyjne ustawienie azymutu (pochylenia czoła wkładki w stosunku do płaszczyzny płyty). Regulacje VTA i SRA są bardzo dokładne i możliwe do wykonania w locie.

Avengera wyposażono ponadto we wbudowany system nieskomplikowanego parkowania ramienia i płynnie działającą windę. Zewnętrzny ciężarek przeciwwagi został zrobiony ze stali nierdzewnej. Talerz Avengera to model Classic. Ma 5 cm grubości i waży 9 kg. W standardzie znajduje się docisk HR-X. Do przeniesienia napędu z zewnętrznego silnika 500 RPM wykorzystano pasek. Opcjonalnie można zainstalować system napędowy z modelu Avenger Reference, stabilizator obrotów S.D.S. oraz zewnętrzny docisk talerza Periphery Ring Clamp. Ważący 28 kg Avenger wspiera się na nóżkach Classic Signature. Wewnętrzne okablowanie poprowadzono przewodem Discovery. Opcjonalnie dostępny jest Nordost Reference. VPI Avenger jest już dostępny w Polsce.

Cenę ustalono na 43000 zł.