fbpx

HFM

artykulylista3

 

Musa BAE 400

42-46 02 2011 01Firmy produkujące sprzęt hi-fi mają w Polsce trudniejsze życie niż na tak zwanym Zachodzie. Przyczyna tkwi nie w nich samych, ale w mentalności klientów. Niemcy, Brytyjczycy, Francuzi wyraźnie dają fory rodzimym wytwórcom. Czasopisma łaskawiej patrzą na własny przemysł, a odbiorcy chętniej sięgają do portfela, wiedząc że wspomagają narodowy kapitał.

Nie trzeba być Sherlockiem Holmesem, by zauważyć, że w niemieckim „Audio” urządzenia Burmestera, MBL-a, kolumny Elaca itp. zyskują wyższe noty w porównaniach z zagraniczną konkurencją. Z kolei brytyjskie miesięczniki wychwalają wyspiarskie głośniki i wzmacniacze. Francuzi kochają Cabasse i Triangle, Amerykanie – Krella i Levinsona.

April Music Stello Ai500

38-41 02 2011 01Słuchanie muzyki z plików na audiofilskich systemach przestaje być traktowane jak chwilowa fascynacja nowinką. Serwery i przetworniki z gniazdami USB zadomowiły się w świecie hi-fi. Teraz kilka firm wpadło na pomysł, by komputerowe gniazda zamontować we wzmacniaczach. Jednym z takich urządzeń jest Stello Ai500.

April Music to nowość w Polsce, ale manufaktura działa od 1998 roku i została już zauważona przez amerykańskie i europejskie czasopisma. Jej urządzenia są też dostępne w kilkudziesięciu krajach na świecie. Na skromnej witrynie znajdziemy krótki opis firmowej filozofii, zestawienia produktów, aktualności i pliki do pobrania.

Convergent Audio Technology SL1 Legend

Mag 12-16 03 2011 01Convergent Audio Technology to swoiste zaprzeczenie wielu firm działających w USA. O jej działalności brak dokładnych informacji, a w dodatku nie reklamuje się, jak inni potentaci. Widać nie musi. Potencjalni chętni na zakup i tak oczekują w kolejce.

Przedwzmacniacz SL1 Legend to najdroższa pozycja w katalogu. Jego pierwsza wersja powstała 25 lat temu i wciąż jest oferowana pod nazwą SL1 Renaissance i w cenie o połowę niższej od flagowca.

Ayon Triton Mono

Mag 04-07 03 2011 01Po udanych konstrukcjach zintegrowanych Triton i Triton II Ayon zdecydował się wprowadzić Tritona w wersji mono. Jest to ciekawy wzmacniacz o dużym potencjale, jednak - jak wykazał test - dość wybredny i nieprzewidywalny.

Monobloki charakteryzują się wysoką masą, za którą w głównej mierze odpowiadają potężne transformatory zasilające i wyjściowe oraz dwa duże kondensatory, ukryte pod błyszczącymi chromowanymi osłonami. Połączenie chromu z anodowaną na czarno, idealnie matową

McIntosh C220/MC275

48-53 03 2011 01C220/MC275 to rasowy McIntosh. Krew z krwi i kość z kości. Każdy rozpozna jego pochodzenie, a zarówno przedwzmacniaczowi C220, jak i końcówce mocy MC275 trudno odmówić urody i klasy. Zestawione w jeden system różnią się estetyką, a czy pasują do siebie brzmieniem?

Budowa
C220
Przedwzmacniacz McIntosh C220 to produkt XXI wieku. Nie zastępuje w ofercie poprzednika, lecz otwiera nową, miejmy nadzieję, że w przyszłości kontynuowaną linię lampowych przedwzmacniaczy

Yamaha R-S700

18-20 03 2011 01Od pewnego czasu wśród młodych ludzi zapanowała moda na gloryfikowanie Peerelu. Z łezką w oku wymieniane są tanie wczasy, darmowa służba zdrowia oraz powszechny dobrobyt w czasach, gdy Polska rosła w siłę, a ludzie żyli dostatnio.

Czy aby na pewno? Żeby kupić kawałek podłej kiełbasiny, trzeba było stać w niekończących się kolejkach, a zapewnienie rytmicznych dostaw papieru toaletowego było dla socjalistycznej gospodarki największym wyzwaniem. W salonach RTV stały jakieś przykurzone radyjka, których poziom techniczny był „50 lat za Murzynami”, a tylko od wielkiego dzwonu można było trafić na nowoczesne urządzenia Diory, Unitry czy Radmora.