fbpx

HFM

artykulylista3

 

Luxman L-505uXII - Luxman L-550AXII

060 069 Hifi 7 8 2020 022
Prezentacja Luxmana na Audio Show 2019 bardzo się udała. Zestaw z Elakiem wyróżniłem we wstępniaku („HFiM” 12/2019) jako jedną z kilku najlepszych konfiguracji, a wszystkich było przecież ponad 200.

Integry Luxmana występują w dwóch odmianach. Jedna ma wskaźniki  podświetlone błękitem i pracuje w klasie AB; druga – bursztynem i działa w klasie A. Ten test powinien Wam pomóc w wyborze. Tym bardziej, że opisywane w nim modele są najtańszymi w swoich kategoriach. Różnica w cenach jest wyraźna, ale promocje i inne zawirowania mogą ją zniwelować.

Vitus Audio SIA-030

074 079 Hifi 6 2020 009
Władza budzi emocje. Władza absolutna budzi przerażenie. Stanowi zagrożenie dla wolności jednostki. Rodzi niesprawiedliwość i wyzysk. Hamuje rozwój; cenzuruje myśli. Nikt nie chce władzy absolutnej podlegać, ale niejeden chciałby ją mieć. Czy jest jakiś sprzeciw?

Mark Levinson No. 5802

068 073 Hifi 6 2020 005
Firma Mark Levinson istnieje od 1973 roku i zbliża się do półwiecza działalności. Jednak jej założyciel projektował sprzęt elektroniczny już wcześniej – był to np. mikser dźwięku na festiwal Woodstock. Jego autorskie komponenty współtworzyły zjawisko światowego hi-endu. Mocna marka przetrwała kolejne zmiany właścicieli, a obecnie należy do koncernu Harmana.

Aktualną ofertę Marka Levinsona tworzą dwie serie – topowa 500 i niższa 5000. Do tej ostatniej należą między innymi dwa wzmacniacze zintegrowane, różniące się głównie funkcjonalnością. Testowany dziś No. 5802 został wyposażony jedynie w wejścia cyfrowe, zaś No. 5805 – dodatkowo w analogowe, w tym phono.

Heed Obelisk Si III, Heed PX2

052 057 Hifi 6 2020 001
Obelisk to poprawiona wersja wzmacniacza zintegrowanego ION Systems z połowy lat 80. XX wieku. Z zewnątrz wygląda, jakby przeleżała kilka dekad w pudle na strychu. Czy coś takiego może konkurować z technologią sięgającą gwiazd?

Z gwiazdami nie do końca wyszło, bo w latach 80. wydawało się, że po 2020 będziemy latać na Marsa. Tymczasem jak jest, każdy widzi. Co do wzmacniaczy, to literatura science-fiction nieszczególnie się nimi zajmowała. Może dlatego zabrakło przełomowych wizji, a rozwiązania z lat 80., a nawet 50. ubiegłego stulecia pozostają zaskakująco świeże. „Stary projekt” oznacza nierzadko porządne zasilanie i unikanie głębokich oszczędności, a niewielkie manufaktury, hołdujące tradycji, pozostają krwioobiegiem „prawdziwego” hi-fi.

Chord Huei

046 051 Hifi 6 2020 012
Chord działa w branży hi-fi od 30 lat i przez cały ten czas jego urządzenia przykuwają uwagę oryginalnym wyglądem. Na fali popularności DAC-ów brytyjskiej wytwórni swoją przygodę z nią zaczynam od testu… gramofonowego stopnia korekcyjnego Huei, który wraz z przetwornikiem c/a Qutest należy do serii Qutest.

Emotiva BasX A-100

034 037 Hifi 6 2020 006
Trzydzieści lat temu ortodoksyjny audiofilski wzmacniacz zintegrowany miał tylko dwa pokrętła: potencjometr głośności i wybierak wejścia. Emotiva BasX A-100 nie ma nawet tego.

Pozbawienie Emotivy A-100 funkcjonalnych dodatków nie wynikało z purystycznego podejścia konstruktorów. Źródeł tej decyzji należy szukać w idei eliminowania wszelkich kosztów, które nie wpływają bezpośrednio na dźwięk, za to podnoszą cenę urządzenia. Rezultatem cięć jest niewielki i zaskakująco tani wzmacniacz zintegrowany, a w zasadzie stereofoniczna końcówka mocy z dołożonym minimalistycznym preampem. Jak się okazało, do codziennego użytkowania wystarczy.