fbpx

HFM

artykulylista3

 

Dan D’Agostino Progression Stereo

048 055 Hifi 05 2018 008
Firma Dan D’Agostino należy do bardzo młodych – powstała w 2011 roku. Swój prestiż buduje więc nie na tradycji, której jeszcze nie ma, lecz na nazwisku swego założyciela i szefa. Daniel D’Agostino jest jednym z niekwestionowanych królów hi-endu. Zasłynął jako twórca potęgi Krella.

W 2009 roku seria zawirowań biznesowych skłoniła Dana do podjęcia decyzji o opuszczeniu macierzystej firmy i rozpoczęciu wszystkiego od nowa. Ogromną przewagę miał już na starcie. Po pierwsze, wiedział czego chce; po drugie – wiedział, jak to osiągnąć, a po trzecie – miał pewność, że będzie to niezwykłe. Wystarczyło wprowadzić pomysł w życie. Z perspektywy zaledwie kilku lat widać, że mu się udało.
Aktualnie Dan D’Agostino to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek amerykańskiego hi-endu, a jeśli brać pod uwagę tylko wzornictwo, to trudno będzie znaleźć bardziej charyzmatycznego konkurenta. Urządzenia serii Momentum to prawdziwe perły w tej, i tak luksusowej, branży. Seria Progression zajmuje w katalogu drugie miejsce od góry. Uzupełnia ofertę o modele świeże, również piękne, a przy tym wyraźnie tańsze. Po niedawnym odsłuchu przedwzmacniacza Progression Preamplifier przyszedł czas na stereofoniczną końcówkę mocy.

Przedwzmacniacz i monobloki Parasound JC 2 BP/JC 1

052 059 HIFI 04 2018 001
Firmę Parasound założył w 1981 roku Richard Schram. Jego ulubionymi modelami są monobloki JC 1 i przedwzmacniacz stereo JC 2 BP. Oba zaprojektował John Curl, który w firmie zajmował się obwodami analogowymi.

John Curl to wyjątkowo ciekawa postać. Z Parasoundem współpracuje od 1989 roku, ale jego kariera zaczęła się znacznie wcześniej. Jest znany m.in. z przedwzmacniacza JC-2, opracowanego dla Marka Levinsona i produkowanego w latach 1974-1977. Spod jego ręki wyszedł także bateryjny preamp korekcyjny Headamp, zaprojektowany dla gramofonowego specjalisty SOTA, hard-core’owy przedwzmacniacz Dennesen JC-80, w formie dwóch monobloków i zewnętrznego zasilacza, oraz korekcyjny preamp Vendetta Research, własnej marki Curla. Tego ostatniego powstało około 200 sztuk.


Emotiva XPA-1 Gen2

40 45 HIFI 03 2018 009Emotiva pojawia się w segmencie urządzeń w cenach ledwie ocierających się o hi-end. Na pozór nie ma w tym nic dziwnego – to bezpieczne otwarcie. Z drugiej strony, to strefa działań licznej konkurencji, z markami o ustalonej renomie i – nierzadko – dekadami doświadczenia. Co więcej, Emotiva pojawia się ze sprzętem, który bez kompleksów odnajdzie się w nobilitowanym towarzystwie.

Nagroda roku - Wzmacniacze lampowe

2151012018 001Nagroda roku - Wzmacniacze lampowe

 

Accuphase E-350/E-360/E-370

078 085 Hifi 12 2017 001
Nie da się ukryć, że recenzent sprzętu hi-fi ma w sobie coś z sommeliera. Wytęża zmysły, nasłuchuje, ogląda pod światło, krzywi się, po czym – po licznych porównaniach, odsłuchach i oględzinach – ociera pot z czoła i wpisuje w tabelkę odpowiednią liczbę gwiazdek. A potem dowiaduje się, że inni i tak wiedzą lepiej.

Mimo przeciwności losu, hi-fi-somelierzy się nie oszczędzają. Najlepszym dowodem jest właśnie niniejszy test, w ramach którego stanęły obok siebie aż trzy wysmakowane wzmacniacze. Szlachetne i dobrze zbudowane, niczym dobre chianti. W dodatku na oko niemal identyczne, ponieważ różni je tylko rocznik. Kraj pochodzenia, producent, apelacja, barwa oraz moc pozostają te same. Aby utrudnić recenzującemu zadanie, producent od dawna deklaruje, że unika rewolucyjnych zmian, tak w dziedzinie konstrukcji, jak i brzmienia. Z drugiej strony, skoro wprowadza kolejne wcielenia udanego modelu (drugiego od dołu), to coś musi ulegać zmianie.