fbpx

HFM

artykulylista3

 

Panasonic RP-HXD-3W

24-38 ks2012 PanasonicRP-HXD-3WRP-HXD-3W to coś pomiędzy koroną dla operatorów młota pneumatycznego a komunikatorem kosmity.

Jak gdyby sam kształt pałąka i nauszników był mało ekstrawagancki, pomalowano je na kolor fioletowy i srebrny. Ten jakże nowoczesny model jest dostępny w pięciu wersjach kolorystycznych. Dzięki miękkim silikonowym poduszkom słuchawki mają być wygodne i dokładnie przylegać do uszu. Inną zaletą tego materiału jest dobra izolacja od zewnętrznego hałasu.

Beyerdynamic DTX 71IE

24-38 ks2012 BeyerdynamicDTX71IEMiędzy DTX 41IE a DTX 71IE jest przepaść cenowa. Jednak przyglądając się wyższemu modelowi, można się szybko zorientować, z czego wynika owa różnica.

Projektantom zależało na stworzeniu produktu trwałego i solidnego. W tańszym modelu nie widzieliśmy aluminiowej obudowy pchełki. Dzięki temu słuchawki stały się lżejsze i bardziej wytrzymałe.

a-Jays One+

24-38 ks2012 a-JaysOneW One+ uwagę przyciąga płaski przewód o długości 115 cm, przypominający wyglądem makaron tagliatelle.

Pchełki nie należą do najlżejszych – ważą aż 14 gramów – i uprawianie w nich sportu może się okazać trudne. Producent postanowił rozpieścić nas szerokim wachlarzem nasadek dokanałowych. Znajdziemy tu aż pięć par w rozmiarach od XXS do L. Jest w czym wybierać. Ucieszyć się powinni również posiadacze telefonów Samsunga, HTC, Apple, LG i BlackBerry. Kabel wyposażono w mikrofon oraz przycisk zdalnego sterowania, dzięki któremu można odbierać i kończyć połączenia oraz sterować odtwarzaniem muzyki. Właściciele urządzeń z systemem Android mogą ściągnąć z Google Play aplikację Jays Headset Control, która rozszerzy funkcjonalność pilota.

Brzmienie
Brzmienie jest efektowne, choć nie do końca neutralne. Nieco rozhuśtany bas zauważalnie dominuje nad resztą pasma. Niskie tony są głębokie i mocne, co odbywa się kosztem kontroli. Bas wybrzmiewa długo, ciągnąc za sobą ogon. Czysta i klarowna średnica może się pochwalić przyjemną barwą, więc aż chciałoby się, by było jej więcej. Brakuje też wysokich tonów, co odbija się na przejrzystości. W zamian otrzymujemy dźwięk niezwykle żywy i dynamiczny. Tym słuchawkom wyraźnie chce się grać.
a-Jays One+ po prostu mają charakter. Słuchając ich przez dłuższy czas można dojść do wniosku, że nie jest to przypadek, lecz pomysł projektanta. O ile dźwięk może męczyć w muzyce elektronicznej czy rockowej, to w nagraniach akustycznych sprawdza się dobrze.

vJays

24-38 ks2012 v-JaysSiedziba firmy Jays mieści się w starym browarze w Sztokholmie. Jej produkty są jednak na wskroś nowoczesne.

Szwedzi celują w słuchawki przeznaczone do współpracy z telefonami i odtwarzaczami przenośnymi. Opisywane v-Jays to mały i lekki model nauszny. Zakres regulacji pałąka rozbroił mnie całkowicie. Jako posiadacz dużej głowy wyczuwam kłopoty, kiedy patrzę na maleńkie, składane słuchawki tego typu. v-Jays da się jednak rozciągnąć do tego stopnia, że zmieszczą się nawet na naprawdę dużą głowę.

Panasonic RP-HXD-5

24-38 ks2012 panasonicRP-HXD-5Ze 199 zł przynajmniej 20 zł poszło na opakowanie. Nie jest to jednak komplement, bo ładne, eliptyczne pudełko nie będzie służyło użytkownikowi. Zostało zaprojektowane po to, by przyciągnąć wzrok w wielkim sklepie.

Słuchawki wyglądają jak obiekt marzeń japońskich nastolatków albo gadżet z galerii nowoczesnej sztuki użytkowej. Są jednolicie białe, a jedynym ożywiającym akcentem są niebieskie wstawki wyłaniające się spod zewnętrznych dekli nauszników. Nawet element łączący muszle z pałąkiem przyciąga wzrok, bo jest... przezroczysty, dzięki czemu można odnieść wrażenie, że nauszniki lewitują lub trzymają się uszu jak przyssawki.

Panasonic RP-DJS-400A

24-38 ks2012 panasonicRP-DJS-400ADo przetestowania tego modelu zabierałem się ze trzy razy i zawsze kończyło się to odstawieniem ich na sam dół sterty.

Odstraszał mnie nie tylko symbol sugerujący zastosowanie klubowe, ale także napis: „Tuned Bass for Massive Beats”. Dlaczego do muzyki klubowej ludzie szukają sprzętu o pogrubionym dźwięku, do rocka ma być niezbędna ostra góra, a do jazzu i muzyki wokalnej – uwypuklona średnica. Żeby charaktery nagrania i sprzętu nałożyły się na siebie?