HFM

artykulylista3

 

PS Audio Digital Link III

60-63 01 2011 01Temat odtwarzaczy plików powraca na nasze łamy jak bumerang. Wydaje się, że audiofile, producenci sprzętu i dystrybutorzy muzyki wciąż nie doszli do porozumienia w tej sprawie. Po śmierci formatu SACD klienci podzielili się na dwa obozy. Jedni pozostali przy sprawdzonych rozwiązaniach. Drudzy szukają nowych sposobów słuchania muzyki.

Wszystko wskazuje na to, że zwycięstwo odniosły pliki – nie tylko empetrójki, ale też formaty kompresji bezstratnej. W jaki sposób słuchać ich na systemie hi-fi? Amerykanie mają na to ciekawy pomysł.

Czytaj więcej...

Electrocompaniet ECD1

Mag 04-07 06 2011 01Electrocompaniet trwa na rynku hi-fi od ponad 25 lat. Powoli, ale konsekwentnie rozwija ofertę. Jej chlubę stanowi oferta Classic, mająca korzenie w konstrukcjach Pera Abrahamsena.

Znalazły się w niej odtwarzacze CD, SACD i wieloformatowy, trzy wzmacniacze zintegrowane, dwa przedwzmacniacze stereo, procesor wielokanałowy, gramofonowy stopień korekcyjny, dwie końcówki stereo i jedna trzykanałowa, trzy monobloki oraz kolumny podłogowe.
Do mniej zasobnych melomanów skierowano serię Prelude, dając do wyboru odtwarzacz CD, przetwornik c/a, dwie integry i zestawy głośnikowe (podłogowe i na podstawkę).

Czytaj więcej...

Musical Fidelity M1DAC

12-14 06 2011 01Odtwarzacze plików zadomowiły się w świecie hi-fi na dobre. Nadal jednak istnieje wiele sposobów przenoszenia cyfrowej biblioteki z dysku do wzmacniacza. Urządzenia, do których można podłączyć tylko pendrive, to półśrodki. Serwery są zazwyczaj drogie i trzeba trochę posiedzieć, żeby zgrać na nie zgromadzone dotąd płyty. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się przetworniki, do których można bezpośrednio podłączyć komputer.

Musical Fidelity – firma założona w 1982 roku przez Anthony Michaelsona – chce być jednym z liderów plikowej rewolucji. Po reorganizacji oferty i ujednoliceniu wzornictwa postawiono na rozwój urządzeń odtwarzających pliki. Porty USB znajdziemy obecnie nie tylko w przetwornikach, ale też we wzmacniaczu słuchawkowym M1HPA, odtwarzaczu M6CD, a nawet w przedwzmacniaczu M6PRE.

Czytaj więcej...

Musical Fidelity M1 CLiC

20-23 10 2011 01Musical Fidelity to przede wszystkim jej założyciel – Antony Michaelson. Starszym audiofilom marka może się kojarzyć z minimalistycznymi wzmacniaczami o skromnej mocy i ciepłym brzmieniu. Dla młodszego pokolenia MF to sprytne urządzenia z serii V oraz potężne kloce, których moc zawstydza nawet wiertarki udarowe.

Antony Michaelsona – człowieka czynu – nachodzą różne przemyślenia, które wcześniej zwykle kończyły się wysypem ekstrawaganckich nowości. Projektant doszedł jednak ostatnio do wniosku, że czas położyć kres szalonym projektom i nie wydawać na świat nowego superwzmacniacza co trzy miesiące. Nie oznacza to, że stracił wenę.

Czytaj więcej...

Hegel HD2

56-58 01 2012 01Temat źródeł plikowych powraca na łamy naszego miesięcznika niczym bumerang. Jeszcze kilka lat temu audiofile traktowali możliwość słuchania plików jako ciekawostkę lub zbędny dodatek. Dzisiaj wielu nie wyobraża sobie życia bez serwerów, streamerów i przetworników.

 

DAC to rozwiązanie najprostsze i bardziej rozwojowe niż serwery w rodzaju Naima HDX.

Czytaj więcej...

Metrum Acoustics NOS Mini DAC Octave

Mag 22-24 06 2012 01Metrum Acoustics stanowi pewną osobliwość. W świecie masowo produkowanych przetworników opartych na kilku popularnych kościach i zaopatrzonych w możliwie dużą liczbę wejść i wyjść (z USB na czele), produkt Acelec Engineering (używającej marki Metrum Acoustics) poważnie zastanawia.

W hi-fi, podobnie jak w innych dziedzinach, rzadko się trafia naprawdę nowatorskie rozwiązanie. Tymczasem specjalistyczna wytwórnia z Holandii, zajmująca się profesjonalną elektroniką, wypuściła właśnie na rynek coś, na co czekano od lat: koncepcyjnie nowy DAC.

Czytaj więcej...