fbpx

HFM

artykulylista3

 

Blacknote DAC30

32-35 11 2010 01Jeszcze kilka lat temu w audiofilskim świecie przetwornik cyfrowo-analogowy oznaczał element odtwarzacza płyt kompaktowych albo oddzielne urządzenie o tej samej funkcji. Dziś, w dobie rosnącej popularności odczytu plików muzycznych, znikają z rynku przetworniki dedykowane odtwarzaczom CD, a rolę cyfrowego źródła w systemie hi-fi przejmują urządzenia przeznaczone do pracy z komputerami, dyskami i pendrive’ami. Jednym z nich jest najnowszy przetwornik Blacknote.

Jeżeli marka Blacknote kojarzy Wam się z firmami Goldenote i Bluenote, to bardzo słusznie.

PS Audio Digital Link III

60-63 01 2011 01Temat odtwarzaczy plików powraca na nasze łamy jak bumerang. Wydaje się, że audiofile, producenci sprzętu i dystrybutorzy muzyki wciąż nie doszli do porozumienia w tej sprawie. Po śmierci formatu SACD klienci podzielili się na dwa obozy. Jedni pozostali przy sprawdzonych rozwiązaniach. Drudzy szukają nowych sposobów słuchania muzyki.

Wszystko wskazuje na to, że zwycięstwo odniosły pliki – nie tylko empetrójki, ale też formaty kompresji bezstratnej. W jaki sposób słuchać ich na systemie hi-fi? Amerykanie mają na to ciekawy pomysł.

Electrocompaniet ECD1

Mag 04-07 06 2011 01Electrocompaniet trwa na rynku hi-fi od ponad 25 lat. Powoli, ale konsekwentnie rozwija ofertę. Jej chlubę stanowi oferta Classic, mająca korzenie w konstrukcjach Pera Abrahamsena.

Znalazły się w niej odtwarzacze CD, SACD i wieloformatowy, trzy wzmacniacze zintegrowane, dwa przedwzmacniacze stereo, procesor wielokanałowy, gramofonowy stopień korekcyjny, dwie końcówki stereo i jedna trzykanałowa, trzy monobloki oraz kolumny podłogowe.
Do mniej zasobnych melomanów skierowano serię Prelude, dając do wyboru odtwarzacz CD, przetwornik c/a, dwie integry i zestawy głośnikowe (podłogowe i na podstawkę).

Musical Fidelity M1DAC

12-14 06 2011 01Odtwarzacze plików zadomowiły się w świecie hi-fi na dobre. Nadal jednak istnieje wiele sposobów przenoszenia cyfrowej biblioteki z dysku do wzmacniacza. Urządzenia, do których można podłączyć tylko pendrive, to półśrodki. Serwery są zazwyczaj drogie i trzeba trochę posiedzieć, żeby zgrać na nie zgromadzone dotąd płyty. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się przetworniki, do których można bezpośrednio podłączyć komputer.

Musical Fidelity – firma założona w 1982 roku przez Anthony Michaelsona – chce być jednym z liderów plikowej rewolucji. Po reorganizacji oferty i ujednoliceniu wzornictwa postawiono na rozwój urządzeń odtwarzających pliki. Porty USB znajdziemy obecnie nie tylko w przetwornikach, ale też we wzmacniaczu słuchawkowym M1HPA, odtwarzaczu M6CD, a nawet w przedwzmacniaczu M6PRE.

Musical Fidelity M1 CLiC

20-23 10 2011 01Musical Fidelity to przede wszystkim jej założyciel – Antony Michaelson. Starszym audiofilom marka może się kojarzyć z minimalistycznymi wzmacniaczami o skromnej mocy i ciepłym brzmieniu. Dla młodszego pokolenia MF to sprytne urządzenia z serii V oraz potężne kloce, których moc zawstydza nawet wiertarki udarowe.

Antony Michaelsona – człowieka czynu – nachodzą różne przemyślenia, które wcześniej zwykle kończyły się wysypem ekstrawaganckich nowości. Projektant doszedł jednak ostatnio do wniosku, że czas położyć kres szalonym projektom i nie wydawać na świat nowego superwzmacniacza co trzy miesiące. Nie oznacza to, że stracił wenę.

Hegel HD2

56-58 01 2012 01Temat źródeł plikowych powraca na łamy naszego miesięcznika niczym bumerang. Jeszcze kilka lat temu audiofile traktowali możliwość słuchania plików jako ciekawostkę lub zbędny dodatek. Dzisiaj wielu nie wyobraża sobie życia bez serwerów, streamerów i przetworników.

 

DAC to rozwiązanie najprostsze i bardziej rozwojowe niż serwery w rodzaju Naima HDX.