fbpx

HFM

artykulylista3

 

Graham Slee Gram Amp 2 SE

Mag 22-24 12 2012 01Niewiele dotychczas miałem do czynienia z przedwzmacniaczami korekcyjnymi MM, bo dosyć szybko zacząłem używać wkładek MC i tak już jakoś zostało. Dlatego propozycja przetestowania stosunkowo niedrogiego preampu MM firmy Graham Slee wywołała we mnie mieszane uczucia. Jednak miałem już dobre doświadczenia ze stopniami gramofonowymi tego producenta, więc pomyślałem sobie, że powinno być interesująco, a na pewno nie będzie źle.

Aktualnie rynek sprzętu analogowego jest niesłychanie rozpięty cenowo i jakościowo. Sprzedawane są zarówno wielkie kloce po sto tysięcy, jak i plastikowe pudełeczka po 300 zł.

ModWright Instruments SWP 9.0 SE

Mag 16-19 12 2009 01Pobieżne oględziny obudowy sugerują współczesny minimalizm zgodny z maksymą: mniej znaczy więcej. Nic, co widać na zewnątrz, nie wskazuje na lampową konstrukcję.

Funkcje dostępne z przodu to cztery przełączniki, po lewej: wyłącznik/włącznik i wyciszanie; po prawej – przełącznik MM/MC (dostosowuje wzmocnienie i impedancję do dwóch typów wkładek) oraz „Mono” (aktywuje tryb przeznaczony do nagrań monofonicznych).

VTL TP-2.5

Mag 08-11 12 2009 01Vacuum Tube Logic z siedzibą w Chino w Kalifornii to firma o studyjnym rodowodzie i 23-letniej tradycji projektowania i produkcji sprzętu hi-fi. Aktualna oferta jest skierowana do audiofilów ceniących sobie klasyczne lampowe brzmienie.

VTL nie kryje, że swoje konstrukcje opiera na rozwiązaniach sprawdzonych w latach 40. i 50. ubiegłego stulecia, które określa mianem złotego wieku lamp. Nie jest to jednak zwykłe powielanie starożytnych układów. Podlegają one stałym modyfikacjom z wykorzystaniem nowoczesnych metod projektowania oraz zastosowaniem najnowszych komponentów. Celem jest uzyskanie lepszego brzmienia, większych mocy, zapewnienie łatwości obsługi i niezawodności urządzeń.
W poprzednim wydaniu „Magazynu Hi-Fi” recenzowaliśmy zestaw złożony z przedwzmacniacza TL-2.5 oraz końcówki mocy ST-85. Zwróciłem wtedy uwagę na świetne brzmienie zainstalowanego w preampie gramofonowego stopnia korekcyjnego. Tym razem otrzymaliśmy do recenzji wersję „stand alone”.

Clearaudio Nano Phono

43-46 07-08 2010 ClearaudioNanoPhono 01Klasa. Obudowę Nano Phono stanowi aluminiowy bloczek o drapanych powierzchniach i lekko sfrezowanych krawędziach. W przedniej części wydaje się litym metalem. Od spodu widać, że mniej więcej od połowy został wydrążony. W ten sposób utworzono „komorę” na układ elektryczny.

Budowa
Przednia ścianka nie nosi jakichkolwiek oznaczeń. Na górnej znajduje się logo producenta w formie metalowej płytki dopasowanej do wyfrezowania. Tam też umieszczono pokrętło regulacji wzmocnienia i precyzyjnie wygrawerowano nazwę modelu.

Pro-Ject Phono Box SE II

43-46 07-08 2010 Pro JectPhonoBoxIISEII 01Na pudełku Phono Boxa SE II producent umieszcza określenie „Audiophile”, sugerując ambicje i możliwości urządzenia.

Budowa
Obudowa robi znacznie poważniejsze wrażenie niż w przypadku Phono Boxa II. Podobnie jak w mniejszym modelu, wykonano ją z aluminiowego profilu, uzupełnionego aluminiową płytą czołową. Umieszczono na niej niebieską diodę sygnalizującą, że urządzenie pozostaje pod napięciem. Układ gniazd sygnałowych na tylnej ściance sugeruje budowę dual mono.

Pro-Ject Phono Box II

43-46 07-08 2010 Pro JectPhonoBoxII 01Phono Box II to najtańszy przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC w ofercie Pro-Jecta.

Budowa
Podobnie jak pozostałe Boxy, dwójkę zamknięto w niewielkim aluminiowym profilu, polakierowanym proszkowo na czarno. Front obudowy, w formie dokręcanej płytki czołowej w kolorze aluminium lub czarnym, zdobią jedynie logo Pro-Jecta, nazwa modelu i dwie główki wkrętów.
Na tylnej ściance umieszczono wejścia z zaciskiem uziemienia, wyjścia RCA, przełącznik trybów MM/MC oraz gniazdo niewielkiego zasilacza wtyczkowego (16 V, 200 mA). Ich rozmieszczenie jest funkcjonalne i nie powinno sprawić kłopotu przy podłączaniu typowych przewodów sygnałowych.