fbpx

HFM

artykulylista3

 

Albedo HL 2.2

albedo hfm092014001Anglojęzyczny skrót WAF potrafi rozszyfrować niemal każdy audiofil. Chodzi oczywiście o Wife Acceptance Factor, czyli w wolnym tłumaczeniu: o poziom akceptacji żony (w domyśle – dla naszego ukochanego sprzętu).

WAF jest u nas traktowany z przymrużeniem oka, jednak w zachodniej prasie autorzy recenzji podchodzą do tego „parametru” z szacunkiem, podszytym niekiedy zabobonną bojaźnią. Jeszcze poważniej potraktowali sprawę projektanci Albedo, tworząc kolumny, które wprawią w zachwyt nie tylko nasze małżonki, ale także kochanki, kuzynki, utrzymanki, a co najważniejsze – również nas samych.

Graham Audio LS5/9

graham hfm092014001BBC to klasa sama w sobie, ale także jedna z lepszych rekomendacji, jaką mogą uzyskać zespoły głośnikowe. Jeśli na pudełku znajdziemy te trzy litery, możemy być pewni, że zawartość będzie zdecydowanie nietuzinkowa.

Do znanych firm, takich jak: Spendor, Harbeth, KEF, Rogers, Audiomaster, Chartwell, RAM, Goodmans czy Stirling Broadcast, od lat produkujących głośniki licencjonowane przez BBC, dołączyło ostatnio Graham Audio. Jego LS5/9 stanowi replikę konstrukcji sprzed 30 lat. Jako że nie ma obecnie możliwości zbudowania identycznego głośnika, już choćby z powodu wycofania produkcji przetwornika średnio-niskotonowego, Graham postanowił opracować monitor możliwie najbardziej zbliżony do pierwowzoru.

Spendor SP1/2R2

spendor hfm092014001Spendor to połączenie dziedzictwa profesjonalnego i audiofilskiego. Z dowolnej strony patrząc, jest to firma-potęga, która na pewno nie pozostawia nikogo obojętnym. Przynajmniej nikogo, kto zna się na rzeczy.

W naszym niedoskonałym świecie niedoskonałego hi-fi nie ma wielu marek, które tak dobrze godzą oba światy. Owszem, linia klasyczna, do której należy recenzowany dziś model SP1/2R2, to zestawy pasywne, czyli – według współczesnych kryteriów – nie mające wiele wspólnego ze sprzętem profesjonalnym. Byłaby to jednak powierzchowna krytyka. W końcu Spendory powstały w latach, kiedy monitory studyjne były pasywne.

Usher Dancer Mini Two DMD

IMG 0029W wakacyjnym wydaniu „Hi-Fi i Muzyki” chwaliłem monitory Ushera. Tym razem przyszło mi poznać flagowy model z serii Dancer. Nie obejdzie się więc bez porównań.

O ile w przypadku kolumn podstawkowych określenie „mini” można jakoś przełknąć, to za każdym razem, gdy patrzę na Mini Two, uśmiecham się. To przecież słusznych rozmiarów i masy podłogówki.

JBL Studio 280

IMG 0028JBL to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek, nie tylko w świecie hi-fi. Swoją pozycję budował dłużej, niż sięga pamięć najstarszych górali.

JBL kojarzy się z amerykańskim brzmieniem i wykonaniem. Ma też mocne oparcie w rynku profesjonalnym i estradowym. Wprawdzie produkuje liczne gadżety, w rodzaju pierdziawek do komputera i telefonu, ale w powszechnej świadomości funkcjonuje jako wytwórca potężnych paczek, znanych z koncertów kapel rockowych, studyjnych monitorów oraz słusznych rozmiarów kolumn domowych.

Usher Dancer Mini-X Diamond

usher hfm072014001Założyciel i główny projektant Ushera, Tsai Lien-Shui, twierdzi, że da się podzespoły znane z produktów high-endowych stosować w konstrukcjach wycenianych na tyle rozsądnie, aby mogli się nimi cieszyć zwykli zjadacze chleba. Ta idea przyświeca mu od 1972 roku, kiedy to w niewielkim warsztacie tworzył podwaliny swojej firmy.

Już pierwsze produkty Ushera, jakie trafiły do Europy, wyróżniały się solidnym wykonaniem i niebanalnymi rozwiązaniami. Seria Dancer Mini z pewnością wpisuje się w ten kierunek. Mini-X to najnowszy model w linii i chyba jedyny, do którego tak naprawdę pasuje dopisek „mini”. Mini-One i Mini-Two to już słusznej wielkości i masy podłogówki. Teraz, po premierze monitorów, seria jest kompletna.