HFM

artykulylista3

 

Accuphase AC-5

Mag 12-14 09 2011 01Specjalistyczna japońska firma produkująca elektronikę nagle zaskakuje klientów, wypuszczając kosztowną wkładkę gramofonową. Zaraz, ale czy naprawdę zaskakuje? Niekoniecznie.

Mimo że Accuphase faktycznie ma w ofercie wzmacniacze, źródła cyfrowe i tego typu urządzenia, to jednak co jakiś czas w katalogu pojawiały się wkładki gramofonowe. Zresztą, wzmacniacze Accuphase’a są wyposażone w bardzo dobre przedwzmacniacze korekcyjne, zaś ostatnio firma zaproponowała także samodzielny phono stage C-27. Zatem wkładka to żaden mezalians, a jedynie rozsądne uzupełnienie oferty.

Czytaj więcej...

Scheu Analogue Premier MK2/Classic MK2

Mag 08-11 09 2011 01Niemiecki Scheu Analogue nie zarzuca rynku wieloma modelami. Założyciel manufaktury - Thomas Scheu - swój pierwszy gramofon zbudował w 1985 roku. Za nim poszły kolejne.

Zadanie ułatwiały techniczne i muzyczne zdolności twórcy. Firma nie promowała się szeroko, jednak opinie użytkowników sprawiały, że gramofony i ramiona Scheu zaczęły się cieszyć popularnością wśród coraz szerszego grona odbiorców.

Czytaj więcej...

Transrotor Leonardo 25/60

42-47 02 2012 01W 2013 roku Transrotor będzie obchodził 30. urodziny. W 1973 roku Jochen Raeke, zajmujący się dystrybucją gramofonów Transcriptor w Niemczech, zarejestrował własną markę. Dwa lata później zbudował pierwszy gramofon Transrotor AC. Do dzisiaj znajduje się on w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.

Dla zafascynowanych analogiem Transrotor ma 14 współczesnych gramofonów o mniej lub bardziej modułowej konstrukcji, umożliwiającej rozbudowę. Za najtańszy Avorio 25/60 z ramieniem TR 800-S i wkładką TR Ucello trzeba zapłacić 9900 zł. To niemało, jednak aby stać się szczęśliwcem odtwarzającym kolekcję winyli na Argosie, trzeba wysupłać pół miliona. Mnie w zupełności zadowoliłby ponaddziesięciokrotnie tańszy Rondino. Teraz przekonam się, czy nawiązujący nazwą do geniusza renesansu i wyceniony na 12490 zł Leonardo da odczuć klasę poznaną w testach wyższych modeli Transrotora.

Czytaj więcej...

VPI Classic 1

50-53 04 2012 01Classic powstał dla uczczenia 30-lecia działalności VPI. Okazało się, że powrót do klasycznego wyglądu był strzałem w dziesiątkę. Gramofon sprzedaje się jak świeże bułeczki. Już stał się firmowym bestsellerem.

 

Wygląd rzeczywiście wyróżnia Classica na tle reszty oferty VPI, a zabieg projektanta jest genialnie prosty. Zrezygnowano z wyszukanej podstawy, skrywając firmowe rozwiązania w staromodnej drewnianej ramie. W jej wnętrzu znajdziemy wypracowane przez trzy dekady zasady łączenia materiałów. Pozostało tylko dodać godne ramię. Wybór padł na konstrukcję 10,5-calową.
Tak powstał Classic 1, który okazał się dobrą platformą do dalszej rozbudowy. W Classicu 2 Amerykanie montują ramię z płynną regulacją VTA,

Czytaj więcej...

Acoustic Signature Barzetti

46-49 04 2012 01Barzetti to najtańszy gramofon w aktualnej ofercie Acoustic Signature. Mimo to, w materiałach reklamowych jest nazywany „najnowszym genialnym pomysłem”. Nie przepadam za takimi przechwałkami. Tym bezwzględniej przystąpiłem do ich weryfikacji.

 

Budowa
Acoustic Signature Barzetti jest niewielki. Wymiary podstawy przekraczają rozmiar talerza i bazy ramienia zaledwie o konieczny technologicznie margines. Wszystkie krawędzie zostały sfrezowane, a przedniej ściance nadano lekko wygięty kształt. Podstawa to jeden kawałek MDF-u, pokryty 10 warstwami czarnego lakieru fortepianowego (dostępny jest także biały). Wewnątrz schowano silnik prądu stałego. Nad jego pracą czuwa elektroniczny kontroler „S” Alpha, będący mniejszą wersją układów stosowanych w wyższych modelach AS.

Czytaj więcej...