HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Ciekawostka dla tych co robią zdjęcia 2015/08/06 15:14 #425915

  • 3pwramp
  • 3pwramp Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Witam!

Osłony obiektywowe stosowane są głównie do wyraźnie polepszenia jakości obiektywu. Poprawia się ostrość obiektywu, głębia ostrości przy pełnym świetle obiektywu, z możliwością poprawienia głębi ostrości po rogach formatu negatywu-obrazu, poza tym poprawiają się kolory i kontrast i co najważniejsze obiektyw niema zniekształceń świetlnych i obraz jest ciekawy do oglądania na całej jego powierzchni!!!-ma to znaczenie dla reprodukcji najdroższych obrazów malarskich świata i w ogóle dla techniki robienia zdjęć krajobrazów i jakby to były obrazy malarskie, oraz dobre do zdjęć lotniczych i podwodnych i nocnych.

Takie osłony mogą mieć część zasadniczą osłony i drugą część uzupełniającą, z dwiema małymi i profilowanymi stożkowymi maskami, stycznymi do stożka linii obrazowych formatu obrazu negatywu, co zapewnia wysoką głębię i jakość obrazu przy pełnym świetle obiektywu.
Nie każdy obiektyw nadaje się do dobrej osłony: np. Contax 50mm.f1.4 jest za kontrastowy do stosowania i obiektywy Nikona i inne, ale dobry i profesjonalny jest Yshica 50mm/1.9 i 55mm/2, Pancoral 50mm/1.8, Biometary Pentakonsix, Sonar 180mm/2.8 i podobne.
Opisane mną osłony są ujawnieniem techniki tych osłon i nie są tylko tajemnicą specjalistów-fotografów (nawet w Hliłudzie nie stosowali tak dobrych i najlepszych osłon obiektywowych!!!! -a tyle plastiku wyrzucają na śmiecie, nieprawdopodobna cenzura!)
*** *** ***
Example(camera 35mm):
A (cm) -Size photos: 15cm x 10cm:
Aso=43cm -distance watching as for reviewing journal magazine, A=15cm x 10cm => f=L=100mm(10cm)

A (cm) -Size photos: 23cm x 15cm:
Aso=65cm -distance watching for gallery corridor: L=100mm

A (cm) -Size photos: 45cm x 30cm:
Aso=125cm -distance watching small size pictures for image gallery: L=100mm

A (cm) -Size photos: 68cm x 45cm:
Aso=125cm -distance watching small size pictures for image gallery: L=65mm
*** *** ***
Professional Lens Hood for shooting professional artistic images of all kinds and for aerial photographs.
The material of the lens hood is the glued A4 plastic cards from the printer.
You can also make a special two masks cover lens, directly touching the glass lens, and masking the negative picture format and compensate the depth of focus in the corners negative. These two small masks lens cover very changed picture of the depth of field, for a small aperture lens.
Really, the best professional guards for lens and also good for picture underwater and in night.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez 3pwramp.

Ciekawostka dla tych co robią zdjęcia 2015/08/12 19:12 #426134

  • 3pwramp
  • 3pwramp Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Wzór na jednokładność pozwala powiększać zdjęcia, aby oglądając je z pewnej odległości czuć tą samą perspektywę oglądając je na papierze i jak były robione aparatem, patrząc fotografem z miejsca fotografowania na dany obiekt.

Znaczy to że każde zdjęcie zrobione bez tego wzoru jest też dobre perspektywicznie (czyli bez oszukania perspektywy) ale należy znaleźć dystans jego oglądania, czyli łatwiej je powiększać znając z jakiego dystansu będą oglądane.

Co robi ta zła perspektywa? np. powiększając obraz zrobiony obiektywem 100mm (kamera 35mm) na dystans oglądania 43cm będzie to rozmiar zdjęcia 15 x 10cm a gdyby zrobić zdjęcie dwa razy większe na format A4? to z tego dystansu oglądania 43cm zdjęcie jest wspaniałe!, ale jest zła perspektywa i to co obiektyw widzi najbliżej i dalej to odczuwa się z bliskiego wzajemnego dystansu i jakby powiększone, czyli dalsze obiekty są jakby wyraźniejsze i bliżej jak są w rzeczywistości, co sprawia przyjemność oglądania.

Dodam, że obiektyw 100mm dla kamery 35mm ma telewizyjny kont obrazu, czyli oczy widzą-ogarniają takie obrazy-zdjęcia jako jedną całość i nie muszą się ruszać na boki, aby oglądać obraz i dlatego ważnym jest dobrać dystans oglądania TV w zależności od jego przekątnej obrazu i jeśli się to dokładnie zrobi to wtedy perspektywę w TV widzi się jak w rzeczywistości.
Moje wszystkie wzory do fotografii można zobaczyć na innych forach -ale kogo to interesuje?

Druga sprawa to nędzne aparaty cyfrowe z małą matrycą obrazową, np.: Canon -Power Shot A520 ogniskowa L=5.8---23.2mm i standard to 11.6mm co daje dłuższy bok matrycy obrazowej (czyli jak rozmiar negatywu) Ln=8.12mm.
Zatem czy nie lepiej jest np. kupić aparat Yashica(Contax) z obiektywem Yashica 50mm/f=1.9 i zastosować moje standard osłony i mieć naprawdę profesjonalne zdjęcia? oczywiście jeśli w punkcie usług zrobi się cyfrową kopię negatywu lub slajdu, to ma się też wysokiej klasy cyfrowe obrazki, lepsze jak w cyfrowym aparacie, bo negatyw 35mm jest lepszy jak matryca obrazowa 8.12mm!!!
Ale negatyw traci jakość w porównaniu do matrycy obrazowej i dlatego im większy negatyw to tym lepsza i jego cyfrowa jakość, oraz tylko negatywy-slajdy o małej czułości 64---100ASA mają małe ziarno i dają wyraźniejszy obraz, a dla tych co sami wywołują kolorowe negatywy to naświetla się je o 1.5 przysłony mniej i długo woła w wywoływaczu, a dla bardzo małych naświetleń, to dodatkowo potrzeba i podgrzać wywoływać. Dla ciekawości: długie wołanie w niskiej temperaturze nie szkodzi negatywowi i potem można go podgrzać i wołać np. dwa razy dłużej a nawet i podgrzewać -oczywiście mając pewność, że w ogóle negatyw został za słabo naświetlony.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez 3pwramp.
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Maciej StryjeckiredakcjaModerator