HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

kolumny 4-8 omów 2018/10/07 13:05 #444744

Witam wszystkich jestem trochę zielony i proszę o pomoc.
Kupiłem amplituner kina domowego Yamaha rx- v683 .
Chciałem do tego kupić kolumny Magnat shadow 207 na razie Stereo potem pomyślę o rozbudowaniu do 7.1.
I tu moje pytanie kolumny mają impedancję 4-8 omów, wiem że amplituner ma możliwość ustawienia
6 albo 8 omów. i teraz zostawić 8 czy przełączyć na 6 omów. Na ampli z tyłu jest napisane że przy 6 omach fronty mogą mieć 4 omy a reszta po 8. przy ustawieniu na 8 wszystkie kolumny muszą mieć 8 omów. Proszę niech mi ktoś poradzi jak to zrobić

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

kolumny 4-8 omów 2018/10/07 13:21 #444745

Jeśli w instrukcji kolumn jest podane, że mają 4-8 Ohmów, to najczęściej, znamionowo ( o ile nie zawsze) mają 4 Ohmy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

"(...) zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes, lepiej już kraść, par excellence, jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej."

kolumny 4-8 omów 2018/10/07 23:43 #444752

W amplitunerze ustaw na 6. Przednie kolumny powinien obsłużyć bez większych problemów, potem jak przyjdzie czas na rozbudowę trzeba będzie poszukać kolumn, które naprawdę mają 8 omów i z tym może być problem, zwłaszcza jak będziesz szukał w ramach tej samej marki albo innych niemieckich producentów. Kandydatek polecam szukać w testach magazynu Audio gdzie to mierzą (impedancję) i mówią jak jest faktycznie, a nie jak producent kłamczuch chciałby, żeby było. Co się stanie jak podepniesz 4-ro omowe kolumny ? Ano zasadniczo nic się nie stanie, bo ... amplituner się wyłączy.