fbpx

HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: REGULAMIN FORUM

REGULAMIN FORUM 2008/04/01 02:16 #235302

  • redakcja
  • redakcja Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Administrator
  • Posty: 600
  • Otrzymane podziękowania: 0
Regulamin forum hfm.pl:

1. Jeżeli zamierzasz założyć nowy wątek, skorzystaj z wyszukiwarki i sprawdź, czy podobny nie został już umieszczony na forum. Skorzystasz na tym, bo użytkownicy chętniej piszą w popularnych topikach.

2. Cenimy wolność słowa, ale z poszanowaniem godności. Nie wyśmiewaj i nie obrażaj innych użytkowników. Nawet jeżeli uważasz, że ich wiedza jest powierzchowna, a doświadczenie żadne.

3. Nie zakładaj nowych wątków o charakterze politycznym. Został do tych celów stworzony jeden zbiorczy w zakładce "Inne". Każdy może tam dowolnie wyrażać swoje poglądy. Są one redakcji obojętne.
Wydarzenia polityczne stają się nieaktualne nieraz już drugiego dnia, potem niepotrzebnie zaśmiecają forum. Taka „polityka” ma sens, bo wszyscy zainteresowani trafiają też od razu tam, gdzie trzeba.

4. Nie zakładaj bezsensownych wątków, zaśmiecających forum. Nie zakładaj także kilku wątków na ten sam temat. Przez administratora taka praktyka będzie odbierana jako trollowanie. Zabrania się także wywoływania takich praktyk na zasadzie prowokacji.

5. Redakcja i moderatorzy zastrzegają sobie możliwość kasowania wątków nie wnoszących niczego cennego do dorobku forum.

6. Jeżeli zauważysz przypadki obrażania forumowiczów, grożenia im lub inne niepokojące zachowania - zgłoś to do moderatora klikając przycisk "zgłoś" nad danym wpisem. Wszystkie zgłoszenia są rozpatrywane, dlatego też prosimy o tolerancyjne podejście do wypowiedzi innych.

7. Trzymaj się tematu wątku. Jeśli zakładasz nowy, zastanów się, wróć do punktu 1. i potem zrób to w odpowiedniej zakładce. Wątki założone w nieodpowiednim miejscu będą przenoszone lub usuwane.

8. Administratorzy i moderatorzy, dbając o porządek na forum i przestrzeganie regulaminu, mogą dawać użytkownikom ostrzeżenia (również na wniosek innych użytkowników), usuwać posty i tematy, w których łamie się regulamin lub zasady dobrego smaku i kultury.
a) pierwsze ostrzeżenie nie pociągnie za sobą konsekwencji. Drugie należy już potraktować poważnie. Za trzy ostrzeżenia w różnych wątkach można otrzymać bana.
b) Jeśli i to nie poskutkuje, a użytkownik będzie nadal łamał regulamin, jego konto może zostać usunięte.
c) dwa ostrzeżenia otrzymane w jednym wątku traktuje się jak trzy w różnych. Automatyczny ban.
d) trzy pochwały kasują jedno ostrzeżenie. Osoby pomagające innym i zasługujące na nie mogą liczyć na pewną wyrozumiałość. Jednak redakcja może uznać pochwałę za bezzasadną. To ustrzeże przed tworzeniem „klubów samopomocy”.

9. Jeżeli otrzymasz bana, nie zakładaj kont w rodzaju Użytkownik2, żeby dostać się na forum. Konta takie będą od razu usuwane, a banicja macierzystego konta zostanie przedłużona. Jeśli mimo bana próbujesz wejść na forum, sam sobie szkodzisz. A jeżeli chciałbyś wtedy coś wyjaśnić lub o coś zapytać, napisz maila na adres: hfm@hfm.pl .

10. Zabronione jest zakładanie tematów w rodzaju "dlaczego tamten wątek został usunięty" albo "dlaczego tamten użytkownik dostał bana" oraz zaśmiecanie innych wątków takimi wpisami. Utrzymujemy porządek na forum i nie będziemy tolerować śmietnika, który powstaje po poprzednim śmietniku. Jeśli administrator lub moderator podjął jakieś kroki, to znaczy, że miał po temu powód. A wszelkie wątpliwości można ewentualnie wyjaśniać poprzez maila: hfm@hfm.pl

11. Dbaj o poprawność językową i merytoryczną swoich wypowiedzi. Jeśli nie jesteś pewny, najpierw kliknij przycisk "podgląd" a dopiero potem "wyślij". Na edycję, czyli korektę wysłanego postu masz tylko 15 minut.

12. Nie zaśmiecaj forum osobistymi rozmowami z innymi użytkownikami. Skorzystaj z prywatnych wiadomości.

13. Zakładając wątek z prośbą o pomoc, pamiętaj o jak najszerszym opisaniu swojego problemu i podaniu informacji, które pozwolą innym udzielić Ci porady.

14. Jeżeli uważasz, że ktoś Ci pomógł, możesz przyznać „pomocny punkt”. Staraj się jednak używać tej opcji oszczędnie, aby nie dewaluować jej znaczenia. Możesz także udzielić pochwały. Prawo do obu mają tylko autorzy wątku.

15. Jeżeli uważasz, że użytkownik zasłużył na pochwałę, lub punkt pomocy, a nie jesteś autorem wątku, zgłoś wskazany post do moderatora. Twoje zgłoszenie zostanie rozpatrzone tak szybko, jak to możliwe. Jeżeli uważasz, że punkt został przyznany niesłusznie, także możesz to zgłosić.

16. Z administratorami i moderatorami się nie dyskutuje i ich nie obraża. Człowiek, który wchodzi do czyjegoś domu i obraża gospodarza, może się najprędzej spodziewać, że zostanie wyproszony. Na forum nie jest inaczej - obrażanie administratorów i moderatorów może być karane natychmiastowym banem.

17. Dział ogłoszeń jest przeznaczony do zamieszczania ogłoszeń drobnych, a nie ofert sklepów, producentów i dystrybutorów sprzętu. Do tego celu służy zakładka "wątki komercyjne".

18. Dział ogłoszeń jest miejscem dla sprzedających i zainteresowanych ogłoszeniem. Wpisy nie związane z treścią ogłoszenia, dyskusje i inne zaczepki będą usuwane.

19. Z funkcji zgłaszania postów do moderatora należy korzystać rozsądnie i uzasadniać swoje zgłoszenia. Jeśli w danym wątku pojawi się kolejno kilka lub kilkanaście wpisów łamiących regulamin, należy zgłosić tylko pierwszy z nich z odpowiednim dopiskiem, moderator na pewno zauważy. Nieuzasadnione i masowe zgłaszanie postów do moderatora będzie karane ostrzeżeniem lub banem.

20. Za treść postów odpowiadają ich autorzy.

21. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu.


Regulamin powstał przy współpracy forumowiczów i w przyszłości może ulegać modyfikacjom. Propozycje i uwagi odnośnie regulaminu można zgłaszać bezpośrednio do redakcji lub w następującym wątku: [url]viewtopic.php?t=12499[/url].
Redakcja
Temat został zablokowany.
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Maciej StryjeckiModerator