HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Wzmacniacz i komputer. Jak podłączyć? 2007/07/15 10:09 #177475

Witam. Zakupiłem na allegro tani wzmacniacz o mocy 2x45W. Był nowy i oryginalnie zapakowany. Nieistotny jest w zasadzie model, gdyż chcialbym zapytać o podstawy. Posiadam kolumny TONSIL FENIX 2 o mocy nominalnej 100W. Czyli wzmacniacz powinien być wręcz w sam raz pod te kolumny (z doświadczenia oraz wg instrukcji kolumn). A więc podłączyłem pod owy wzmacniacz tonsilki i komputer poprzez urządzenie miksujące (zwykły mikser kanałów bez wzmacniacza, umożliwa podłączenie dwóch źródeł dźwięku). Jestem muzykiem i używam jednocześnie dźwięku z komputera oraz z instrumentu. Tym razem podłączony został jedynie komputer pod mikser, a mikser pod wzmacniacz kablami typu chinch do wejścia w tymże wzmacniaczu oznaczonym TUNER. Nie wiem czy był to mój błąd, bo dosłownie po chwili ze wzmaka zaczął wydobywać się kłębiasty dymek. Oczywiście podczas podłączania, cały sprzęt był wyłączony a poziom głośności dźwięku był wyciszony. Po włączeniu komputera, wzmacniacza oraz winampa na komputerze również poziom głośności był wyciszony. Później stopniowo nieznacznie podnosiłem siłę głosu. Usłyszałem czysty, ładny dźwięk i nagle ze wzmaka wydobył się dymek a na blaszanej pokrywce pojawiła się złotawa ciecz. Przypuszczam, że wystrzelił kondensator, ale co mogło być powodem? Czy myślicie, że egzemplarz był felerny, czy też niewłasciwie podlączyłem pod wejście TUNER. Wzmacniacz posiada wejścia imput: VCD, CD, TUNER oraz wejścia AC3 z DVD Playera (te ostatnie odpadają, ponieważ dźwięk przechodzi u mnie przez mikser analogowy). Wydaje mi się, że nawet po niepoprawnym podłączeniu wzmacniaczowi nic nie powinno się stać. A może........ Hmm... wzmacniacz będę reklamował, przyjdzie nowy egzemplarz. Teraz raczej skłaniałbym się do podłączenia pod wejście INPUT CD. Proszę o pomoc jeśli posiadacie w tym doświadczenie. Przepraszam jeśli zamieściłem tego post