HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Hi-End ? Dziękuję, poproszę Hi-Fi. 2020/01/11 18:22 #447971

Witam. Zacznę od siebie. Jestem tu nowy, choć forum czytam od bardzo dawna. Jestem wykształconym muzykiem (choć nie pracuję jako muzyk), gram na 4 instrumentach, chadzam na wiele koncertów i słucham bardzo wiele przeróżnej muzyki. Innymi słowy z niejednego pieca chleb jadłem w tej branży. Nawet badanie słuchu sobie robiłem - NIE, słoń na ucho mi nie nadepnął. Ponieważ byłem na etapie wymiany swojego zestawu stereo z dosyć już wiekowego, odwiedziłem kilka salonów audio na odsłuchy. Nie żałowałem czasu a i nie ograniczałem się w klasach sprzętu i słuchałem zarówno tzw. budżetówek, jak i tzw. Hi-Endów. I skrócę swe wnioski jak mogę. Sprzęt brzmi różnie, to dosyć oczywiste. To co zauważyłem, to fakt, że wybierając jeden wzmacniacz i żonglując do niego kolumnami, można oczekiwać zdecydowanie różnych efektów brzmieniowych niż wybierając jedne kolumny i żonglując wzmacniaczami, o odtwarzaczach już nawet nie wspomnę. Ma to swoje uzasadnienie zarówno w fizyce, informatyce jak i po prostu logice, bo kolumny, materiały z jakich są zrobione, przetworniki jakie w nich zastosowano, różnią się nieporównywalnie bardziej między sobą niż bebechy wzmacniaczy. Jest to tym bardziej smutne, że czasem jak się otworzy drogi wzmacniacz, choćby i za 50 tys. to w środku i tak żyją bebeszki w kwocie paru dolców na produkcji. Czy tani wzm. + drogie kolumny może zagrać dobrze ? Pewnie, że może. Czy drogi wzm. + tanie kolumny może zagrać dobrze ? Może. Czy drogi wzm + drogie kolumny może zagrać gorzej niż tani wzm + tanie kolumny ? Tak, może i ja byłem teog świadkiem. Owszem brzmienie jest inne, ale niekoniecznie lepsze. Oczywiście zawsze ktoś powie, że dobrze dobrane drogie kolumny do drogiego wzm. i tak zagrają lepiej niż najlepiej dobrane elementy budżetowe. Tyle, że aby tak stwierdzić, należałoby odsłuchać wszystkich modeli kolumn na rynku ze wszy