HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Zestaw stereo - jaki subwoofer i czy w ogóle? 2019/10/12 19:14 #447381

Przede wszystkim chciałbym się przywitać na forum jako nowy użytkownik. Przepraszam, jeśli pierwszy post będzie trochę za długi, postaram się jednak streszczać, a jednak uwzględnić wszystkie potrzebne informacje. Z zawodu jestem elektronikiem (chociaż teraz bardziej programistą), po godzinach pracy muzykiem, więc postaram się uniknąć tutaj kompletnie "lamerskich" wypowiedzi:). Muzycznie jest u mnie spory rozrzut - od muzyki klasycznej, poprzez jazz i niektóre odmiany elektroniki, dobrego popu, aż po rocka progresywnego, w sumie każda dobra muzyka.

Mimo odwiecznej miłości do muzyki i równie długich ciągotek do inżynierii dźwięku dopiero w wieku prawie 40 lat ostatnio kupiłem sensowny zestaw stereo, wcześniej w domu niestety były albo jakieś głośniki komputerowe albo nienajlepszej klasy zestawy kina domowego.

Obecnie chwilowo siedzę w UK, więc staram się korzystać z tego co jest dostępne w okolicy lub za wysyłką (co nie jest częste), poza tym na początek musiałem zacząć od skromnego budżetu. Ze względu na fakt, iż interesuje mnie głównie słuchanie muzyki, a filmy/koncerty na DVD to tylko dodatek, moim łupem padły głośniki podłogowe Castle Kendal, do nich Marantz PM6005. W niedalekiej przyszłości planuję do zestawu do kupić odtwarzacz CD (na razie odtwarzam z odtwarzacza Blu-ray'a, pewnie pokrewny ze wzmacniaczem CD5005) oraz gramofon (wstępnie myślę o Rega Planar 1). Co do jakości dźwięku generalnie jestem zachwycony (tak jak pisałem, to mój pierwszy sensowny zestaw audio). Nie jestem wyrobionym audiofilem, to początek mojej drogi w tym temacie, więc pewnie na pewne rzeczy jeszcze nie zwracam uwagę, ale jest coś, co mnie frapuje w tym zestawie.