HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Zestaw stereo+ do kwoty 8-10 tys. zł. 2019/05/24 20:30 #446706

Witam wszystkich forumowiczów. Postanowiłem napisać ponieważ jestem kompletnym laikiem w kwestii systemów audio, spędziłem kilka dni na przeglądaniu forów i artykułów, ale ciągle potrzebuję pomocy i rekomendacji.
Przeprowadzam się do nowego mieszkania i chciałbym skompletować porządny (jak dla mnie) sprzęt audio (do tej pory korzystałem jedynie z kolumn podłączonych przez bluetooth w kwocie 700 zł.).

Sprzęt będzie używany do słuchania muzyki (80%) i oglądania filmów (20%). Muzyka głównie z platform streamingowych (aktualnie Spotify, ale zmienię na Tidal z uwagi na lepszą jakość dźwięku). Mam też niewielką kolekcję plików flac. Ewentualnie radio internetowe. Filmy głównie z sieci: Netlix.
Słucham muzyki głównie elektronicznej, pop, electro-pop, jazz, indie rock. Preferuję brzmienie jasne, z lekko podkreślonym basem.

1. Czytałem o systemie multiroom audio - w szczególności zainteresowała mnie marka bluesound. Plusy: możliwość podłączenia bezprzewodowego / rozstawienia dodatkowych głośników w pozostałych pomieszczeniach (nie jest to warunek konieczny). Zastanawiam się tylko nad jakością dźwięku (połączenie bezprzewodowe) i czy w tej cenie lepiej rozejrzeć się nad wzmacniaczem i kolumnami.

2. Wzmacniacz + kolumny - proszę o rekomendacje. Raczej zestaw nowy, ewentualnie używany choć nie wiem czy jako laik będę w stanie ocenić jakość takiego zestawu.

3. Zestaw stereo chciałbym wykorzystać przy oglądaniu filmów (projektor do zakupu, ale na to mam oddzielny budżet). Rozumiem, że wtedy podłączam komputer - projektor kablem HDMI 2.0 (video 4k), natomiast w jaki sposób najlepiej połączyć komputer - wzmacniacz, by odpowiednio wykorzystać zestaw stereo?