Spis treści
Lampizator (mgr inż. Łukasz Fikus) przedstawia system: monobloki single ended GM-70, lampowy DAC The Big5 oraz kolumny tubowe warszawskiej firmy Destination Audio. Źródło – komputer Mini Mac z programem J-River – wstydliwie ukryto za czerwoną zasłonką.
Tory zasilające kołobrzeskiej firmy Artech prezentowano z elektroniką Naima i Rotela oraz wiekowymi kolumnami Focala.
Tylko na Audio Show można porównać brzmienie najdroższych przenośnych odtwarzaczy. Bez dodatkowych opłat, bez limitu czasu, bez sprzedawców dyszących za plecami.
Przenośne wzmacniacze słuchawkowe Furutech ADL Cruise to codzienne akcesoria dla wymagających miłośników „muzyki na chodzie”, a ekstremalny hi-end dla amatorów smartfonów z firmowymi pchełkami. W roli źródła – najnowszy odtwarzacz Fiio X1, obsługujący pliki 24/192.
Duet projektantów WILE, czyli Sylwester Witkowski & Sławomir Lewandowski, jeszcze do niedawna występował pod nazwą Sound Art. Na szczęście, wraz ze zmianą marki nie zmieniły się urządzenia ani koncepcje konstruktorów.
Rok temu prawdziwą sensację wywołały kolumny Pearl 25 jarocińskiej firmy Pylon Audio. Na AS 2014 mogliśmy posłuchać wyższych modeli, Saphire 25, zbudowanych w oparciu o kopułki Seasa i nisko-średniotonowce Visatona. Niemiłosierny ścisk, panujący w sali wystawowej, był dla nich wystarczającą rekomendacją.
Kolejna (która to już?) reaktywacja Tonsilu. Na wystawie mieliśmy okazję zobaczyć topowe Omegi i prototypowe Altusy. Ze starymi symbolami peerelowskiego hi-endu łączy je tylko nazwa, natomiast ze względu na ogromne zainteresowanie zwiedzających, trudno się wypowiadać na temat ich brzmienia.
Kolumny Bodnar Audio pracowały z firmowym wzmacniaczem lampowym oraz gramofonem Thorens TD 125.
Francuskie kolumny Cabasse co jakiś czas pojawiają się na Audio Show, ale pomiędzy wystawami jest o nich cicho. Towarzyszyła im amerykańska elektronika Bel Canto.
W tym roku najmniejszy system Steinway Lyngdorf Model S pokazał pełnię swoich możliwości. W jego skład wchodziły: cyfrowy procesor stereo, cyfrowy wzmacniacz (na prezentacji para pracowała w trybie monobloków), dwa monitory wraz z subwooferami oraz cyfrowy korektor charakterystyki pomieszczenia. Z ostrzejszym rockiem bym nie ryzykował, ale fortepian zabrzmiał zjawiskowo.
Na Audio Show 2014 polską premierę miał amerykański wzmacniacz Acurus Aries. W tym wypadku towar macany nie należał do macanta