HFM

Nowe testy

czytajwszystkieaktualnosci2

 

Ayon Auris

Hifi122014007W katalogu Ayona pojawił się kolejny przedwzmacniacz stereo. Auris to konstrukcja o tyle nietypowa, że nabywca może dobrać wyposażenie do własnych potrzeb i zasobności portfela.

Najnowszy przedwzmacniacz Ayona można zamawiać w kilku wersjach. Podstawowa to Auris liniowy, z niezbalansowanym torem sygnału. Można do niego dokupić moduł korekcyjny MM/MC oraz lepsze komponenty (wtedy mamy do czynienia z wersją Signature). Te same elementy wyposażenia są dostępne, kiedy zamawiamy Aurisa w wersji zbalansowanej. Ze względu na konieczność zdublowania układu jest ona wyraźnie droższa od SE. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, tor sygnałowy nie jest objęty globalną pętlą sprzężenia zwrotnego. Nie ma też buforów wejściowych ani wyjściowych oraz układów scalonych w ścieżce sygnału.

Są natomiast bardzo wysokiej klasy komponenty bierne (w wersji Signature Ayon obiecuje „top grade”) i podwójne triody 6N30, pracujące w klasie A. Podstawki pod lampy mają piny z miedzi berylowej i sprężyście dociskają nóżki. Ścieżki na płytkach drukowanych są złocone, co zapobiega korozji. W torze sygnałowym użyto polipropylenowych kondensatorów o jednoprocentowej rozbieżności parametrów. Wejścia są aktywowane przekaźnikami, a regulację głośności zrealizowano na drabince rezystorowej, przełączanej mikrokontrolerem. Ścieżkę sygnałową i połączenia kablowe skrócono do minimum. Układ jest możliwie prosty, co powinno sprzyjać zarówno niezawodności, jak i czystości przekazu muzycznego. Relatywnie niska impedancja wyjściowa (około 300 Ω) umożliwia poprawną współpracę z większością końcówek mocy, nie wyłączając tranzystorowych. W zasilaczu zastosowano izolowane i ekranowane transformatory. W rozbudowanej sekcji napięcia anodowego pracują: lampa prostownicza, dławiki oraz duża pojemność filtrująca. Napięcie żarzenia jest stabilizowane. Żywotność triod przedłuża układ opóźnionego załączania. Na bazie doświadczeń z wcześniejszymi modelami zmodyfikowano ścieżkę masy.

W Aurisie jest ona prowadzona podwójnie, w formie gwiazdy, co oznacza, że zbiega się w jednym punkcie. Zwiększa to pracochłonność wykonania układu, ale wyraźnie obniża szum. W konsekwencji szczegóły powinny być wyraźniejsze, a bas – pełniejszy i kontrolowany. Wyposażenie Aurisa obejmuje cztery wejścia RCA, dwa XLR, jedno gramofonowe MM/MC, o ile zdecydujemy się na tę opcję, oraz przelotkę do kina domowego. Wyjścia to dwa RCA, XLR i pętla do nagrywania. Najnowszy przedwzmacniacz Ayona jest zdalnie sterowany i dostępny tylko w czarnym wykończeniu.

Najtańszy, niezbalansowany Auris ze standardowymi podzespołami i w wersji bez phono kosztuje 26900 zł. Signature SE jest o 3790 zł droższy, a wersja z wbudowanym przedwzmacniaczem korekcyjnym MM/MC kosztuje 31690 zł. Auris Balanced startuje od 39900 zł. Dalej mamy Balanced Phono za 44690 zł i Balanced Signature za 47390 zł.