fbpx

HFM

Nowe testy

czytajwszystkieaktualnosci2

 

Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2012

RecordingIndustryInNumbers2012Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) opublikowała coroczny raport: Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2012 (ang. Recording Industry in Numbers 2012), zawierający kompleksowe zestawienie kluczowych trendów branży muzycznej. Badania składają się ze statystyk oraz analiz obejmujących 49 państw. Publikacja dostępna jest w sprzedaży w formie tradycyjnej książki oraz w wersji cyfrowej w języku angielskim, hiszpańskim i mandaryńskim. Prezentując raport Dyrektor Generalny IFPI Frances Moore powiedziała: Jest to lektura obowiązkowa dla każdego, kto śledzi rozwój światowego przemysłu muzycznego. Raport zawiera mnóstwo najnowszych danych i analiz, zaprezentowanych wg. formatu muzycznego, źródła przychodu, poszczególnych regionów i państw, a także wielu innych kategorii. Raport ukazuje także różnorodność współczesnego przemysłu fonograficznego.

Tegoroczna publikacja podkreśla coraz większe znaczenie serwisów oferujących usługi abonamentowe oraz rosnącą rolę rynków wschodzących, które stają się siłą napędową branży muzycznej. Niektóre dane z raportu 2013:

  • Światowe przychody ze sprzedaży nagrań muzycznych wzrosły o 0,2% w 2012 roku – to pierwszy rok wzrostu od 1999 roku. Wzrosły wszystkie źródła przychodów, z wyjątkiem sprzedaży fizycznych nośników (muzyka w formacie cyfrowym, tantiemy za odtwarzanie muzyki, przychody z synchronizacji). W 2012 roku odnotowano wzrost sprzedaży muzyki łącznie w 22 krajach, w tym w 9 z 20 największych światowych rynków.
  • Ranking 20 największych światowych rynków muzycznych pokazuje, że Stany Zjednoczone to nadal największy rynek muzyczny na świecie. Dzięki sukcesowi sprzedaży muzyki w formacie cyfrowym w Szwecji, kraj ten awansował na 12 miejsce zestawienia największych rynków muzycznych na świecie.
  • Sprzedaż muzyki cyfrowej stanowi obecnie 35% całości przychodów przemysłu fonograficznego, podczas gdy sprzedaż fizycznych nośników to 57% przychodów wytwórni płytowych. Pobrania plików muzycznych pozostają najważniejszym źródłem przychodów ze sprzedaży muzyki w formacie cyfrowym. Łącznie sprzedaż pojedynczych utworów oraz albumów wzrosła w 2012 roku o 11%.
  • Gwałtowny wzrost odnotowały serwisy oferujące muzykę w subskrypcji. Abonamenty muzyczne w połączeniu z reklamami stanowią 20% przychodów ze sprzedaży muzyki cyfrowej na świecie (14% w 2011 roku) oraz prawie jedną trzecią (31%) wszystkich przychodów ze sprzedaży muzyki cyfrowej w Europie.
  • Rozwijające się rynki pomagają przemysłowi fonograficznemu w wyjściu z kryzysu. W Brazylii, Indiach i Meksyku odnotowano wzrost w stosunku do 2008 roku, odpowiednio o: 24%, 42% i 17%. W 2012 roku Ameryka Łacińska była najszybciej rozwijającym się rynkiem.
  • Albumy utrzymują swoją dominującą pozycję – stanowią 56% wartości rynku nagraniowego. Wzrost pobrań albumów w formacie cyfrowym był szybszy niż sprzedaż singli, a sprzedaż winyli osiągnęła najwyższy poziom od 1997 roku.
  • Odnotowano wzrost przychodów z tytułu licencjonowania muzyki. Tantiemy za nadawanie i publiczne odtwarzanie muzyki były najszybciej rosnącym źródłem przychodów przemysłu fonograficznego w 2012 roku i stanowiły 6% wszystkich przychodów wytwórni. Przychody z tego tytułu wzrosły na całym świecie o 9,4% i osiągnęły poziom 943 miliona dolarów. O 2,1% (do 337 milionów dolarów) wzrosły także przychody z umów w obszarze synchronizacji – czyli muzyki wykorzystywanej w telewizyjnych spotach reklamowych, filmach i umowach promocji marki.

Źródło: ZPAV

Komentarze  

0 #1 czarekkrzakowski22 2016-02-15 17:37
Filmy bardzo często są wykorzystywane jako reklama. Ale musi być to dobrze zrobiony film aimart.pl/reklama-tv.html , najlepiej z profesjonalną muzyką, wtedy spełnia swoją rolę i działa jako skuteczna reklama.
Cytować | Zgłoś administratorowi