fbpx

HFM

artykulylista3

 

Obrazki z wystawy, odsłona druga

Spis treści

016 046 Hifi 01 2020 0026Relację z Audio Video Show 2019 podzieliliśmy na dwie części. W wydaniu grudniowym zawarliśmy ogólne wrażenia na gorąco, napisane tuż po zakończeniu imprezy. Teraz przyszła pora na rozwinięcie. Na pierwszy ogień idzie hotel Golden Tulip.


Hotel Golden Tulip
Golden Tulip to najmniejszy z obiektów AVS. Przygotowano w nim kilka sal różnej wielkości. Prezentowane systemy cechował staranny dobór komponentów  oraz nie mniej staranna selekcja muzyki.

016 046 Hifi 01 2020 0025
Jedną z najważniejszych premier AVS 2018 były kolumny Borg niemieckiej firmy Fink Team. Konstruktor Karl-Henz Fink był wcześniej autorem wielu zestawów głośnikowych, grających w naszych domach. Borg to drugi model, wypuszczony przez niego pod własnym szyldem. W 2019 roku także zagrał na wystawie i to w nie byle jakim towarzystwie. Sygnał z gramofonu SME 309 płynął do przedwzmacniacza korekcyjnego DS Audio E-1, następnie – liniowego Thrax Dyonisos v3, a później – do potężnych monobloków Thrax Spartakus na lampach 300B. Rezultat? Jeśli ktoś uważa pojęcie „naturalnego brzmienia” za trudno definiowalne, kwadransik spędzony z Borgami i trackimi piecami wyjaśnił mu wszystko.


016 046 Hifi 01 2020 0001 SME 309 wyposażono w ramię Model 12
oraz japońską wkładkę DS Audio DS-E1.

016 046 Hifi 01 2020 0002 Niewielkie podłogówki W13 szwajcarskiej wytwórni Boenicke,
zasilane stereofoniczną końcówką mocy Accuphase P-7300,
wypełniły dźwiękiem wielką salę konferencyjną.
Na pierwszy rzut oka wydawało się, że filigranowe kolumienki
łamią prawa fizyki, ale uważne oględziny wskazały
aktywną sekcję basową. O prawidłowe ustawienie zadbał
Sven Boenicke, właściciel firmy i główny konstruktor.


016 046 Hifi 01 2020 0025 Gramofon TechDas AirForce 3 wyposażono w dwa ramiona:
SAT LM-09 z wkładką Etsuro Urushi Gold oraz
Acoustical Systems Aquilar.


016 046 Hifi 01 2020 0025 Stałym bywalcem warszawskiej imprezy jest japońska
manufaktura Audio Tekne. Tym razem, poza dzielonym
wzmacniaczem TFM1501/TFM-9412PCS, przywiozła podstawkowe
monitory SP-8716. Ich obudowy wykonano z litego bloku grafitu.
Urządzeniom pana Kiyoaky Imai towarzyszyły charakterystyczne
kolumny podłogowe Natural Sound Samurai, znane
z wcześniejszych edycji AVS. Choć grafitowych obudów
na co dzień się nie spotyka, to i tak największe zdumienie budził
kasetowy magnetofon Technics RS-B965, stojący na samym szczycie dużej wieży.
Obok niego prezentowano Studera A807 w wersji studyjnej, ze wskaźnikami wyprowadzonymi nad konsolę.
Według plotek krążących w kuluarach został on pozyskany z jednej z japońskich rozgłośni radiowych.


016 046 Hifi 01 2020 0025 Na AVS 2019 dr Roland Gauder osobiście przedstawił światu swoje nowe kolumny – Gauder Akustik Darc 140. Nie był to
jedyny znamienity gość na tej prezentacji, bowiem Hans Ole Vitus zademonstrował jeszcze ciepłą superintegrę Vitus Audio SIA-030. Towarzyszyły im źródła analogowe – gramofon TechDas AirForce 3 oraz szpulowy magnetofon Studer A807 mk1.

016 046 Hifi 01 2020 0025 Studer A807 mk1 z lat 80. XX wieku był najmniejszym
szpulowcem Willi Studera. W sali obok można było posłuchać
nieco starszej wersji radiowej.


016 046 Hifi 01 2020 0007 Gerhard Hirt, właściciel Ayona, osobiście demonstrował
monobloki Epsilon Evo Mono na lampach KT150,
odtwarzacz CD10mk2, mający na AVS 2019
swoją światową premierę, oraz streamer z wbudowanym
twardym dyskiem S10 mk2. Co ciekawe, wszystkie urządzenia austriackiej firmy, także streamery, zawierają lampy.
Wolnostojące kolumny Light Anniversary Diamond pochodziły z siostrzanej marki Ayona – Lumen White.


016 046 Hifi 01 2020 0025 W towarzystwie referencyjnej elektroniki Ayon Audio
oraz referencyjnego gramofonu Transrotor Artus
można się było poczuć jak w prawdziwej sali koncertowej