HFM

artykulylista3

 

Szaleństwo i odnowa - Musical Fidelity

20-25 02 2011 01Musical Fidelity należy do najbardziej oryginalnych producentów sprzętu hi-fi. Firma o blisko 30-letniej historii została założona przez ekscentrycznego klarnecistę, Anthony Michaelsona.

Jego pierwsze urządzenia wyglądały skromnie, ale wielu słuchaczy oczarowały brzmieniem. Po pierwszych sukcesach zaczęła się era oryginalnego wzornictwa. W tamtych czasach pokazanie aluminiowego wzmacniacza ze złotymi pokrętłami albo serii urządzeń w kształcie grubych rur stojących na długich belkach było czymś niecodziennym.

Druga generacja - LG

16-17 05 2011 0114 kwietnia LG zorganizowało w Warszawie konferencję prasową, na której zaprezentowało wchodzące właśnie na rynek telewizory 3D drugiej generacji. Oprócz tłumaczenia zawiłości technicznych i wykresów pokazujących rosnące zadowolenie klientów, znalazł się też czas na kilka pokazów praktycznych i prób przewidywania przyszłości trójwymiarowego obrazu.

Problemy z trzecim wymiarem
Na większości tego typu spotkań panuje atmosfera hurraoptymizmu. Jednak w przypadku telewizorów 3D radość z wprowadzania nowych technologii stłumiły wyniki sprzedaży. Według przedstawicieli LG, w ubiegłym roku telewizory 3D stanowiły zaledwie 1% wszystkich sprzedanych odbiorników. Trudno mówić o sukcesie. Trójwymiarowa telewizja w domach zupełnie się nie przyjęła.
Problemów jest kilka. Pierwszy to mało materiału 3D. Drugi to cena, dla wielu wciąż zaporowa. Ale przecież z podobnymi kłopotami borykały się wszystkie nowinki techniczne, a mimo to wielu z nich udało się w końcu przebić.

IFA 2011

12-15 10 2011 01W dniach 2-7 września odbyła się w Berlinie jedna z największych na świecie wystaw elektroniki użytkowej – IFA. Do kompleksu hal targowych Messe ze swoimi najnowszymi produktami zjechali się nie tylko przedstawiciele wielkich koncernów, ale także mniejsze firmy walczące o uwagę zwiedzających.

Rozmiary berlińskiej wystawy, rozmach prezentacji i bogactwo imprez pobocznych robią przytłaczające wrażenie. Nie ma się jednak czemu dziwić, skoro w jednym miejscu swoje nowinki chcą zaprezentować producenci wszelkiego rodzaju sprzętu – od suszarek do kina domowego. W ramach imprezy można było obejrzeć najnowsze telefony komórkowe, wyprasować sobie koszulę, umyć zęby szczoteczką z dyszą sprężonego powietrza, ogolić się, obejrzeć film w trójwymiarowym kinie, a na koniec zjeść kiełbasę z ziemniakami i piwem. Kto planował zobaczyć wszystko w ciągu jednego dnia, musiał się albo srodze zawieść, albo wypić pięć puszek Red Bulla i biegać po halach jak Struś Pędziwiatr. Całe szczęście, że nas najbardziej interesuje sprzęt hi-fi i kino domowe.

Skąd się biorą ślimaki? - Bowers&Wilkins

26-30 11 2011 01Położone na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii Worthing to miejsce chętnie odwiedzane przez turystów. Mieści się tu na przykład jedna z najstarszych sal kinowych w kraju.

Jeszcze 30 lat temu miejscowość uznawano za świetne miejsce dla emerytów, ale wkrótce zaczęła ona przyciągać przedsiębiorców, zapewniając im duże możliwości rozwoju. Swoje siedziby ma tutaj wiele firm z branży finansowej, a ostatnia dekada to czas rozkwitu przemysłu. W Worthing znajduje się także fabryka jednego z największych wytwórców zestawów głośnikowych – B&W.

Zmiany, zmiany...
Siedziba B&W jest ulokowana w jednej z dzielnic przemysłowych na przedmieściach Worthing. Główna fabryka przy Dale Road sąsiaduje z magazynami części samochodowych i firmami przewozowymi, a od morza dzieli ją nie więcej niż pół kilometra. Firma wprowadziła się tutaj w 2002 roku, ale niedawno zakład przeszedł gruntowną zmianę – przeniesiono tutaj linię produkcyjną obudów najdroższych kolumn. Dotychczas skrzynki topowych modeli powstawały w duńskim miasteczku Agerbæk.

Nowości ze świata KI - Marantz

18-19 11 2011 0314 października w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyła się konferencja prasowa firmy Marantz. Zaprezentowano na niej najnowsze produkty i plany na przyszłość.

Tego typu spotkania nie są niczym niezwykłym, ale tym razem możliwość pokazania nowych urządzeń nie była najważniejsza. Prawdziwym powodem zorganizowania tej konferencji było przejście marki pod skrzydła nowego dystrybutora.
Oficjalnie Marantz zmienił polskiego reprezentanta na początku października. Od razu ogłoszono pełną gotowość serwisową i przedstawiono listę kilkudziesięciu autoryzowanych sklepów. Uruchomiono także stronę internetową po polsku.
Na początku skupiono się na statystykach sprzedaży. Ciekawie wygląda sytuacja Polski na tle innych krajów europejskich. Podobno kryzys nas nie dotknął, ale słupki obrazujące procentowy udział poszczególnych krajów w ilości sprzedanych urządzeń Marantza pokazywały coś innego. W ostatnim roku było to tylko 2,1 %. Ambicje firmy są większe, dlatego konferencję potraktowano bardzo poważnie.

Audio Show 2011 cz. 1

18-27 12 2011 01Listopad można było w tym roku nazwać miesiącem hucznie obchodzonych świąt. Gdy opadł kurz po starciach wszystkich ze wszystkimi, w trzech warszawskich hotelach szykowano już arsenał na kolejną, tym razem pokojową imprezę. Audio Show, jedna z największych wystaw sprzętu hi-fi w Europie, odbyła się już po raz piętnasty. Były koncerty, seminaria i prezentacje prowadzone przez znakomitych gości, a przede wszystkim – świetna atmosfera.

Sobieski
Jak co roku, centralnym punktem wystawy był hotel Jan III Sobieski. To właśnie tutaj można było zobaczyć najwięcej urządzeń i wyjść z torbą pełną gadżetów. Wielu wystawców zajęło te same pomieszczenia, ale niemal każdy zaprezentował jakieś nowości. Skupmy się więc na tym, co świeże i cieplutkie, spychając refleksje natury ogólnej na dalszy plan.