fbpx

HFM

artykulylista3

 

Korektor akustyki

Korektor-akustyki
Accuphase opracował kolejny korektor akustyki pomieszczenia. DG-58 powstał w oparciu o bardzo szybkie układy DSP i umożliwia zarówno kompensację, jak i kształtowanie charakterystyk sygnału.

DG-58 to już czwarta generacja cyfrowych korektorów Accuphase’a. Pierwszy Digital Voicing Equalizer DG-28 pojawił się w roku 1997. Po nim zaprezentowano modele DG-38 oraz DG-48, oba coraz bardziej zaawansowane i nadążające za postępem techniki.


DG-58 to kolejny krok w rozwoju tego segmentu urządzeń. Zastosowano w nim bardzo szybkie, 40-bitowe układy DSP oraz programowalne bramki FPGA, dzięki którym analiza spektrum jest możliwa w czasie rzeczywistym. Korektor dysponuje też rozdzielczością wystarczającą do obróbki cyfrowego sygnału SACD, który może przyjąć dzięki wyposażeniu w złącze HS-Link (kabel ethernetowy). Oprócz HS-Linku DG-58 został wyposażony w duży wybór wejść oraz wyjść cyfrowych i analogowych, do których można podłączyć praktycznie każde urządzenie w systemie. Dla źródeł analogowych przewidziano złącza XLR i RCA, zaś dla cyfrowych: HS-Link, koaksjalne i optyczne.

Do konwersji sygnału służą najnowsze przetworniki c/a: 32-bitowe ESS Hyperstream ES9018 oraz analogowo-cyfrowe układy wielobitowe.
Oprócz zaawansowanej techniki obróbki i przetwarzania wiele uwagi poświęcono łatwości obsługi. Dostępne są dwa podstawowe tryby pracy: Sound  Field Compensation (Voicing) oraz Sound Field Creation (Equalizer). W pierwszym procesor wykonuje mikrofonem AM-48 pomiar akustyki pomieszczenia i na tej podstawie dobiera parametry obróbki sygnału. W drugim to użytkownik kreuje otoczenie akustyczne według własnych upodobań i oczekiwań brzmieniowych.

DG-58 został wyposażony w 7-calowy dotykowy ekran LCD o wysokiej rozdzielczości. Dołączanym w zestawie rysikiem można na nim nakreślić żądaną charakterystykę pasma, którą urządzenie „zrozumie” i naniesie na obrabiany sygnał. Jest to metoda bardzo prosta dla użytkownika, ale wymagająca precyzyjnej techniki obliczeniowej. W pamięci korektora można zapisać maksymalnie 30 krzywych i nadać im własne nazwy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by inną charakterystykę przypisać muzyce symfonicznej, inną rockowej, a jeszcze inną wokalnej czy kameralnemu jazzowi. Dodatkowo przycisk EQ+Ana umożliwia analizę sygnału, np. z płyty CD albo mikrofonu w czasie rzeczywistym na ekranie wyświetlacza, co pomaga wprowadzić ewentualne korekty.

Interfejs graficzny jest łatwy w obsłudze i atrakcyjny wizualnie dzięki kolorowemu wyświetlaczowi. Mikrofon do pomiarów otrzymujemy w standardzie. O wysokiej pozycji DG-58 w hierarchii Accuphase’a świadczy wykończenie boków obudowy lakierowanymi na wysoki połysk panelami z drewna persymony. Aluminiowa przednia ścianka ma tradycyjny dla japońskiej wytwórni kolor szampański.
Cyfrowy korektor DG-58 pojawi się w sprzedaży jeszcze w drugim kwartale 2014.

W momencie wysyłania pisma do druku cena nie była jeszcze ustalona.