HFM

artykulylista3

 

Komu straszny „Straszny dwór”?

8485122015 001
Najczęściej wystawiana polska opera jest zarazem najmniej znaną. Jak klątwa zaciążyły na tym dziele okoliczności jego premiery: 28 września 1865, Warszawa – najciemniejsza noc po upadku powstania styczniowego; represje carskie, aresztowania, zsyłki na Sybir, konfiskaty majątków uczestników powstania i ogólnonarodowe przygnębienie.

 

Zimowi podróżnicy mówią o sobie

8083122015 002
Szczęśliwy śpiewak

Tenor Karol Kozłowski wyznaje, że bez Jolanty Pawlik nie powstałoby nagranie „Winterreise” ani poprzednie – „Die schöne Müllerin”; to ona zaproponowała pieśni Schuberta.


 

Świadectwo dojrzałości Audio Video Show 2015

as2015

Zgodnie z audiofilską tradycją, w drugi weekend listopada odbędzie się największa w Polsce wystawa sprzętu hi-fi, hi-end i kina domowego – Audio Video Show. Tegoroczna, dziewiętnasta już edycja, otwiera nowy etap działalności imprezy.


 
Zmiany, zmiany, zmiany...


Jazzowe lato z gwiazdami

7275092015 01
Niedawno zakończyła się ósma edycja Letniej Akademii Jazzu. Imprezę wypełniły koncerty polskich i zagranicznych gwiazd muzyki improwizowanej.




 

Selah Sue skłoniła do refleksji

9697 2015 06 01Koncert piosenkarki o pseudonimie Selah Sue w łódzkiej Wytwórni był jednym z siedmiu zaplanowanych w Polsce. Odbył się w ramach trasy promującej album „Reason”. Pozwolił nie tylko wsłuchać się dokładniej w repertuar i docenić umiejętności piosenkarki, ale był też swoistym znakiem czasu.

Płocka 13 – adres do słuchania

95 2015 06 01W kwietniu 2015, w dwóch miejscach w centrum Warszawy, trwały dwie wystawy – bardzo różne, bardzo ważne. W siedmiu salach Muzeum Narodowego urządzono z rozmachem retrospektywę malarstwa Olgi Boznańskiej – kilkadziesiąt wyśmienitych płócien z muzeów polskich i europejskich, ekskluzywny katalog, liczne gadżety z motywami malarskimi i tłum zwiedzających. W jednej niedużej sali Galerii Kordegarda, na skromnej ekspozycji, pokazano przedwojenne dzieje polskiej fonografii. Pokazano, a zarazem „pokazano” – bo jak pokazać to, co dla fonografii fundamentalne, czyli dźwięk?