Krew i wino - McIntosh 6850
- Kategoria: Wzmacniacze
Klasyczny styl to wizytówka prawdziwego dżentelmena. Nienaganne maniery, dobrze skrojony garnitur i nieodłączne dodatki, ale zawsze dobrane z umiarem i smakiem. Prawdziwy dżentelmen nigdy nie jest demode.
Pewne rzeczy też nigdy się nie starzeją, a niektóre z wiekiem nabierają wartości. Wino, włoskie samochody sportowe, srebrne papierośnice... długo by wymieniać. Każdy człowiek docenia wartość ekskluzywnych drobiazgów, a tylko głupiec nazwie Jaguara z lat sześćdziesiątych starociem.
Kiedy byłem małym chłopcem (hej), festiwale piosenki w Opolu, Sopocie czy Eurowizję oglądało się rodzinnie. Jeżeli nawet mnie to niespecjalnie interesowało, to mimo wszystko niektóre melodie zakodowały się w głowie. Zdarzały się też debiuty, otwierające wielkie kariery.
Krótko mówiąc: warto było popatrzeć. Choćby po to, żeby wiedzieć, co w trawie piszczy. Z podobnym nastawieniem włączyłem telewizor w tym roku. Wytrzymałem pół godziny i rzuciłem ręcznik.
Exposure XV Super
- Kategoria: Wzmacniacze
Exposure — to jeden z najbardziej wąsko wyspecjalizowanych i bardzo wysoko cenionych producentów sprzętu hifi w Wielkiej Brytanii.
Ta niewielka firma oferuje klientom wyłącznie wzmacniacze zintegrowane i dzielone. W jej katalogu znaleźć można tylko kilka modeli — czarnych, typowych i mało efektownych skrzynek.
Tannoy Mercury M2
- Kategoria: Kolumny
Mercury 2 jest rozwinięciem udanej konstrukcji MI do większych gabarytów przy minimalnym lub raczej — uczciwym przyroście ceny.
Chwyty polegające na wyciąganiu pieniędzy od ludzi znamy już dobrze, a tutaj nie ma się do czego przyczepić, nawet prywatnie (czyli nie na łamach).
Paradigm Monitor 3
- Kategoria: Kolumny
Debiutująca na naszym rynku kanadyjska firma Paradigm zalicza się do elity producentów kolumn głośnikowych. Bogata oferta i skala produkcji na miarę dużego, japońskiego koncernu nie przeszkadza jej w zdobywaniu nagród i wyróżnień w prestiżowych audiofilskich czasopismach.
Oferta Paradigm dzieli się wyraźnie na dwie części. Pierwszą z nich sygnuje się po prostu nazwą Paradigm i do niej zaliczono serie — Performance, Monitor i bogatą gamę subwooferów aktywnych i pasywnych. Druga część, Paradigm Reference to dwie następne serie kolumn — Studio i Bipolar. Z pozoru to nic nadzwyczajnego, bo przecież każda firma ma w swym katalogu lepsze i gorsze miejsca, a chociażby nawet drukuje dwa, jak japoński Luxman. Jednak Paradigm używa równolegle dwóch znaków handlowych, przez klienta salonu hifi odbieranych jako oznaczenie dwóch różnych marek. Taka polityka może mieć złe strony, jednak w przypadku Paradigm jak widać produkty bronią się same, bo pomimo niewielkiej różnicy cen podstawowa oferta cieszy się wielkim zainteresowaniem. I słusznie — ale o tym dalej.