Nie ma opery bez teatru
- Kategoria: Felietony
Opera jest teatrem, a dzieła operowe powstają po to, by zaistnieć w scenicznym trójwymiarze, nie zaś w formie estradowego surogatu. Uscenicznienie – inscenizacja – to zamiar i cel istnienia opery; narzędzie ożywiania partytury. To niesamowita sposobność rozwoju dla inscenizatora wywodzącego się z teatru dramatycznego.
Soulution 520/501 - Wyróżnienie 2016
- Kategoria: Wzmacniacze
Dział audiofilski, po długich przygotowaniach, został oficjalnie uruchomiony w 2005 roku, a pierwszy produkt seryjny, końcówka mocy 710, postawił na baczność wszystkich dyktatorów ekstremalnego hi-endu. Okazało się, że źródłem sukcesu była bardzo prosta recepta: stworzenie jak najlepszego urządzenia bez względu na koszty. Od tamtej pory każdy nowy produkt Soulution potwierdzał słuszność takiego podejścia – i tak nowa gwiazda nieprzerwanie świeci blaskiem, w którym grzeją się recenzenci branżowych periodyków. A także nieliczni wybrańcy losu – łączący kosmiczny stan konta z pasją poszukiwania idealnego brzmienia.
Blumenhofer Acoustics Fun 17
- Kategoria: Kolumny
Wśród bawarskich pól i lasów, nieopodal Augsburga, powstają kolumny Blumenhofera. Smukłe Fun 17 idealnie wkomponują się w niezbyt przeładowane, nowoczesne wnętrze.
Manufaktura Thomasa Blumenhofera ma siedzibę w Parku Natury Augsburg Westliche Wälder. Kiedy zajrzałem do katalogu, stwierdziłem, że określenie „dyskretne wzornictwo” pasuje jedynie do dołu oferty. W górze dominują konstrukcje tubowe o wymyślnych kształtach. Ich naturalne okleiny sprawiają jednak, że wydają się lżejsze niż w rzeczywistości. Kto lubi obudowy z drewna, w towarzystwie zestawów z Bawarii od razu poczuje się dobrze.
Air Tight ATM-300 - Wyróżnienie 2016
- Kategoria: Wzmacniacze
Znajomy rzucił kilka egzotycznych nazw i symboli urządzeń, z których większość pochodziła z Japonii. Zagłębiając się w temat, doszedłem do wniosku, że niewiele się w tej dziedzinie zmieniło. Po latach wciąż najbardziej podoba mi się brzmienie lamp 300B w konfiguracji single-ended, co nie znaczy, że po drodze nie zauroczyły mnie inne typy i konstrukcje.
Stein Music H2 i Blue Sun
- Kategoria: Akcesoria
Audiofilski światek dzieli się z grubsza na dwa zantagonizowane obozy. Jedni to ci, którzy stosowanie akcesoriów i uzdatniaczy traktują jako przejaw naiwności albo wręcz skrajnej głupoty, a ich producentów nazywają szarlatanami.
Negują zasadność kupna np. high-endowych przewodów głośnikowych czy sygnałowych, o sieciówkach nie wspominając, a recenzje tychże w specjalistycznej prasie stawiają na równi z tabloidowymi sensacjami o lądowaniu UFO. Logikę ich argumentacji, w najlepszym razie podpartą pseudonaukowym bełkotem, można streścić w trzech słowach: „nie, bo nie” i nie podlega ona jakiejkolwiek dyskusji.