Rogue Audio Sphinx - Wyróżnienie 2016
- Kategoria: Wzmacniacze
Amerykańska firma Rogue Audio mieści się w niewielkiej osadzie Brodheadsville, leżącej około 100 km na zachód od Nowego Jorku. Niby niewiele, ale licząca niespełna dwa tysiące mieszkańców pipidówka równie dobrze mogłaby się znajdować na Marsie.
Czas płynie tam w zupełnie innym tempie niż w nieodległej metropolii, co przekłada się na charakter wzmacniaczy Marka O’Briena. Jego filozofia jest prosta – należy projektować takie urządzenia, które chciałoby się kupić samemu. I to jest bardzo słuszna koncepcja!
Sound Project Nina
- Kategoria: Kolumny
Jedyne skojarzenie, jakie miałam z hasłem „Nina” to Nina Ricci. Konkretnie jej perfumy „Nina” w cudownym różowym flakonie w kształcie jabłka. W internecie znalazłam tak opisujące je zdanie: „Ich romantyczne i swawolne nuty zwiodą Cię na pokuszenie!”.
Zapewne powyższe może się nie spotkać ze zrozumieniem, bo przecież miało być o kolumnach, ale skojarzenie okazało się nie aż tak irracjonalne, jak mogłoby się wydawać…
Stereotypy i monolity
- Kategoria: Felietony
Odnoszę wrażenie, że w naszej branży panuje obecnie spore zamieszanie. Może tego nie widać na półkach supermarketów, ale z materiałów, które dostajemy do działu nowości, wynika, że wielcy wizjonerzy śpią, jak niedźwiedzie w zimie, natomiast firmy małe i średnie prowadzą rozpoznanie bojem.
Do wczesnych lat 90. XX wieku świat był uporządkowany. Bez względu na wiek i szerokość geograficzną ludzie wiedzieli, co do czego służy. System stereo zawsze się składał ze źródła, wzmacniacza i kolumn.
Ypsilon Phaethon - Nagroda roku 2016
- Kategoria: Wzmacniacze
Grecki Ypsilon istnieje od 1995 roku, ale w Polsce zadebiutował w ostatnich miesiącach. Na co czekaliśmy? Odpowiedź jest prosta: na falę zainteresowania prasy fachowej, rozpływającej się w zachwytach nad tymi, trzeba przyznać, wyjątkowymi urządzeniami.
Złośliwi powiedzą, że Ypsilon zainwestował w promocję. Jest w tym trochę prawdy, bo inaczej się nie da. Klocki pokazano na reklamach, wystawach, a że prezentacje były udane, zainteresowali się nimi importerzy. Później było łatwiej, bo elektronika (firma nie produkuje kolumn ani kabli) się broniła. Wprawdzie ceny trudno uznać za okazyjne, ale gdy się przyjrzeć uważniej, okaże się, że konkurencja oferuje często bardziej sztampowe rozwiązania.
Firmę założyło dwóch dźwiękowców z technologicznym zacięciem.
Spendor A6R - Wyróżnienie 2016
- Kategoria: Kolumny
Spendor to symbol brytyjskiej tradycji hi-fi. Synonim dźwięku studyjnego. Kojarzony z monitorami, z których każdy buduje oddzielną legendę. I pomimo prestiżu marki oferujący produkty, które nie szokują wysoką ceną. Bo przecież muzyka ma być dla ludzi.
Ciekawą cechą katalogu Spendora jest jego specyficzny podział. Zazwyczaj producenci projektują kilka linii, które reprezentują różne półki cenowe. Spendor aktualnie wydzielił trzy serie, które w cenniku układają się mniej więcej równoległe, natomiast różnią się charakterem, przeznaczeniem i wzornictwem.