Marillion 1989-1999 – następna dekada
- Kategoria: Historie
Zmiana wokalisty zespołu, który odnosi sukcesy, często oznacza stylistyczną woltę, rozdział epok na „przed” i „po”. Marillion po odejściu Fisha i dołączeniu Steve’a Hogartha mocno się… sfeminizował. Nikt nie zarzuca wokaliście braku męskiego charakteru, jednak jego liryczna barwa głosu oraz filmowa uroda sprawiły, że twórczość grupy stała się bardziej czytelna dla płci pięknej.
Mark Levinson No. 585
- Kategoria: Wzmacniacze
W połowie lat 90. XX wieku nikt nie traktował wzmacniacza zintegrowanego jak rasowego urządzenia klasy high-end. Sprawa była prosta: chcesz mieć dobre waty, zainwestuj w dzielonkę. Integra to rozwiązanie dla niezbyt zamożnych albo początkujących.
Nawet wielkie koncerny, chcąc pokazać coś prestiżowego, decydowały się na zestawienia dzielone. Trudno powiedzieć, kto zmienił to podejście. Wiele wskazuje na Gryphona i jego pierwszy zintegrowany model Tabu. Mógł to być także McIntosh, chociaż MA6850 pojawił się później. W każdym razie przez uchylone drzwi szybko wpadł wiatr historii i otworzył je na oścież. Posypały się kolejne konstrukcje, a klienci zauważyli, że topowe integry niewiele ustępują droższym kombinacjom.
Rod Stewart Czy można go nie lubić?
- Kategoria: Sylwetki
Roda Stewarta ostatnio najbardziej cieszą modele kolejek, które rozstawia, gdzie tylko może. Ma w domu makiety miast, połączonych siecią torów. A kiedy w czasie tras koncertowych wynajmuje pokoje w hotelach, jeden rezerwuje dla swoich ulubionych miniaturowych parowozów i wagoników. Kto by pomyślał! W końcu to światowej sławy wykonawca z ponad 50-letnim stażem.
Graham Audio LS 5/8
- Kategoria: Kolumny
Dokładnie przed rokiem trafiły do mnie głośniki Graham LS 5/9. Średniej wielkości monitor BBC wyprodukowała firma, o której wcześniej mało kto słyszał, mimo że istnieje od 20 lat.
W świecie hi-fi panuje specjalizacja. Niewielu producentów oferuje wszystko, co gra, a jeśli już, to zwykle są to albo koncerny, albo firmy pretendujące do tego miana. Przekłada się to na politykę cenową i chęć dotarcia do możliwie największej liczby – niekoniecznie zamożnych – klientów. Wyższa półka jest zarezerwowana albo dla lepiej sytuowanych, albo dla pasjonatów, którzy dla wymiany wzmacniacza są w stanie poświęcić wyjazd na wakacje.
Muzyka w liczbach
- Kategoria: Aktualności muzyczne
Jak to możliwe, że ludzie słuchają coraz więcej muzyki, chociaż sprzedaż albumów spada? Sytuację wyjaśniają dane amerykańskiego magazynu „Billboard”. Dotyczą jedynie płytowego rynku w USA, ale jest on na tyle reprezentatywny dla współczesnych trendów, że można go uznać za odbicie ogólnoświatowych tendencji. O tym jednak na końcu, najpierw trochę statystyki.