HFM

artykulylista3

 

Musical Fidelity X-Can V8P

31-34 07-08 2009 MusicalFidelityX-CanV8PMusical Fidelity to bardzo płodny producent. Nowe urządzenia pojawiają się chyba co dwa tygodnie. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem obsesji mocy. Teraz obserwujemy powrót do korzeni.

Anthony Michaelson nie wycofał się jednak z walki na kilowaty, czego dowodem potężna końcówka mocy Titan, ale jednocześnie postanowił przypomnieć sobie i klientom stare, dobre czasy. Urządzenia z serii A1 są podobne do tych z początków działalności firmy. Wzmacniacz zintegrowany oddaje tylko 36 W na kanał, co kłóci się z lansowaną przez ostatnie lata przez Musicala filozofią. Jest jednak traktowany jako punkt wyjścia. Kolejnym krokiem ma być dokupienie 550lub 750watowej końcówki, ponieważ dopiero wtedy uzyskamy dźwięk wysokiej jakości. Gdyby tak jeszcze podłączyć kolumny o skuteczności 110 dB, to już by było mistrzostwo świata. Panie Michaelson, czy aby nie czas na terapię?

Beyerdynamic A1

31-34 07-08 2009 BeyerdynamicA1Beyerdynamic kojarzy się głównie ze słuchawkami i mikrofonami. W katalogu znajdziemy tylko jeden wzmacniacz słuchawkowy, nadający się do domowego użytku.

 

Jeden, ale za to z górnej półki. Cena 3500 zł rodzi spore oczekiwania; podobnie zresztą jak sama marka.

Grado RA1

17-19 05 2012 03Każda szanująca się firma produkująca słuchawki powinna bezwzględnie oferować dedykowane wzmacniacze. To radykalne stwierdzenie przyszło mi do głowy po przetestowaniu słuchawek Grado PS 500, do których dystrybutor dołączył firmowy wzmacniacz RA1. Doskonale wiedział, co robi.

Uważni czytelnicy mogą tu gwałtownie zaprotestować. Przecież Sennheiser, AKG czy Beyerdynamic nie wypadły sroce spod ogona, a rzadko się bawią w moduły wzmacniające. I będą mieli rację.