HFM

artykulylista3

 

Musical Fidelity M1 HPA

24-41 12 2012 MusicalFidelityM1HPA 01Musical Fidelity uchodzi za jedną z legend brytyjskiego hi-fi. Założona przez klarnecistę-audiofila i rozsławiona przez wzmacniacze o spartańskim wzornictwie firma od samego początku rozwijała się wręcz wzorowo.

W pewnym momencie Musical zaczął jednak proponować coraz dziwniejsze konstrukcje i to z częstotliwością, której pozazdrościłyby mu koncerny. W końcu klienci i dystrybutorzy przestali nadążać. Założyciel firmy postanowił więc zwolnić tempo, uporządkować katalog i ujednolicić wzornictwo urządzeń. Musiało zadziałać, bo od tego czasu firma ma się dobrze. Niektórzy zarzucają jej, że tylko najdroższe klocki wytwarza w swej londyńskiej fabryce, natomiast pozostałe powstają na Dalekim Wschodzie. Brytyjczycy dbają jednak o kontrolę jakości – pierwszy etap zaraz po zmontowaniu, a drugi tuż przed pakowaniem kartonów.

Vincent KHV-111

24-41 12 2012 VincentKHV-111 01Kiedyś na tylnych ściankach wzmacniaczy i odtwarzaczy pisano „Made in...”. Teraz częściej widuje się „Designed in...”, co zwykle oznacza, że urządzenie zmontowano w Chinach.

Przenoszenie na Daleki Wschód wywołuje z reguły falę krytyki ze strony klientów i fanów danej marki. Co innego, jeżeli od samego początku działała ona w ten sposób.
Vincenta powołał do życia Uwe Bartel – pomysłowy Niemiec, który dawno temu zdał sobie sprawę, że tworzenie wysokiej jakości urządzeń w przystępnych cenach będzie możliwe tylko wtedy, gdy uda się je tanio wyprodukować.

Pro-Ject Head Box SE II

31-34 07-08 2009 ProJectHeadBoxSeIIPro-Ject zajmuje się głównie produkcją gramofonów. W katalogu znajdziemy obecnie aż 23 modele i tyleż przeróżnych akcesoriów.

Talerze, maty, poziomnice, dociski, płyny, pokrywy... Do tego pięć ramion i dwie wkładki. Równolegle z gramofonowymi akcesoriami w ramach austriacko-czeskiego przedsięwzięcia rozwijano grupę miniaturowych urządzeń o rozmaitym przeznaczeniu. Mamy tu przedwzmacniacze korekcyjne, tuner, stacje dokujące iPoda, przedwzmacniacze, końcówki mocy, zewnętrzną kartę dźwiękową, wzmacniacze słuchawkowe, a nawet integrę – wszystko w maleńkich obudowach.

Musical Fidelity X-Can V8P

31-34 07-08 2009 MusicalFidelityX-CanV8PMusical Fidelity to bardzo płodny producent. Nowe urządzenia pojawiają się chyba co dwa tygodnie. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem obsesji mocy. Teraz obserwujemy powrót do korzeni.

Anthony Michaelson nie wycofał się jednak z walki na kilowaty, czego dowodem potężna końcówka mocy Titan, ale jednocześnie postanowił przypomnieć sobie i klientom stare, dobre czasy. Urządzenia z serii A1 są podobne do tych z początków działalności firmy. Wzmacniacz zintegrowany oddaje tylko 36 W na kanał, co kłóci się z lansowaną przez ostatnie lata przez Musicala filozofią. Jest jednak traktowany jako punkt wyjścia. Kolejnym krokiem ma być dokupienie 550lub 750watowej końcówki, ponieważ dopiero wtedy uzyskamy dźwięk wysokiej jakości. Gdyby tak jeszcze podłączyć kolumny o skuteczności 110 dB, to już by było mistrzostwo świata. Panie Michaelson, czy aby nie czas na terapię?

Beyerdynamic A1

31-34 07-08 2009 BeyerdynamicA1Beyerdynamic kojarzy się głównie ze słuchawkami i mikrofonami. W katalogu znajdziemy tylko jeden wzmacniacz słuchawkowy, nadający się do domowego użytku.

 

Jeden, ale za to z górnej półki. Cena 3500 zł rodzi spore oczekiwania; podobnie zresztą jak sama marka.

Grado RA1

17-19 05 2012 03Każda szanująca się firma produkująca słuchawki powinna bezwzględnie oferować dedykowane wzmacniacze. To radykalne stwierdzenie przyszło mi do głowy po przetestowaniu słuchawek Grado PS 500, do których dystrybutor dołączył firmowy wzmacniacz RA1. Doskonale wiedział, co robi.

Uważni czytelnicy mogą tu gwałtownie zaprotestować. Przecież Sennheiser, AKG czy Beyerdynamic nie wypadły sroce spod ogona, a rzadko się bawią w moduły wzmacniające. I będą mieli rację.