JBL Everest Elite 750NC
- Kategoria: Słuchawki
Amerykański koncern Harman International skupia ponad dwadzieścia firm z branży hi-fi oraz audio pro, w tym dwóch producentów słuchawek – AKG i JBL-a. Czyżby dwa grzyby w barszczu? Niekoniecznie.
Zgodnie z naczelną zasadą założyciela koncernu, Sidneya Harmana, wewnątrz grupy wszelka konkurencja została ograniczona do minimum, natomiast zalecane jest wzajemne korzystanie ze swoich osiągnięć przez firmy działające w pokrewnych branżach. Jak na dłoni widać to właśnie w nausznikach.
Segment słuchawek w koncernie Harmana został podzielony na obszary zagospodarowane przez Amerykanów i Austriaków. Ci pierwsi skupili się na niedrogich modelach przenośnych, przeznaczonych dla młodzieży i sportowców. Natomiast AKG adresuje swoje produkty głównie do audiofilów i profesjonalistów. Co prawda, po przejęciu koncernu Harmana przez Samsunga douszne pchełki AKG są dołączane do topowych smartfonów koreańskiego giganta, ale odnoszę wrażenie, że w tym przypadku mają one podkreślić prestiżowy charakter telefonu.
Ultrasone Edition 15
- Kategoria: Słuchawki
Niewiele gałęzi przemysłu dorównuje zróżnicowaniem branży hi-fi. Z jednej strony, mamy elektroniczne giganty pokroju Harmana czy Yamahy, zatrudniające dziesiątki tysięcy pracowników oraz zdolne wyprodukować dowolne urządzenie, przeznaczone do nagrywania i odtwarzania dźwięków. Środek stawki zajmują konsorcja, złożone z marek stricte audiofilskich, jak McIntosh Group (McIntosh, Sonus Faber, Audio Research, Wadia), Vervent Audio Group (Focal, Naim), Lenbrook Group (NAD, PSB) czy D&M Holdings (Denon i Marantz), dysponujące rozbudowanym zapleczem technicznym, wieloletnim doświadczeniem i ugruntowaną pozycją na rynku. Najliczniejszą grupę stanowią jednak niezależne, specjalistyczne, kilku- lub kilkunastoosobowe manufaktury, założone przez prawdziwych pasjonatów dobrego brzmienia. Wiele z nich – np. Kondo, Transrotor czy Grado – doczekało się własnej legendy. Inne dopiero przebijają się na pierwsze strony branżowych magazynów.
Grado PS2000e
- Kategoria: Słuchawki
W świecie zdominowanym przez korporacje rodzinne manufaktury stanowią swego rodzaju historyczną ciekawostkę. Choć budzą sentyment, w twardej grze rynkowej nikt nie traktuje ich poważnie. Tymczasem działające od trzech pokoleń Grado znalazło swoje miejsce na rynku i z powodzeniem staje w szranki z potentatami.
Znacie tę historię? To posłuchajcie.
Quincy Delight Jones Junior, znany także jako Mr. Q, jest jedną z najbardziej znanych osobowości świata muzyki. Przez sześć dekad współpracował z takimi sławami, jak Ray Charles, Frank Sinatra, Miles Davis czy Michel Jackson. Od 1968 roku uzyskał niemal 90 nominacji do nagród Grammy, a jedna trzecia z nich została uwieńczona sukcesem. Krótko mówiąc, Quincy Jones należy do ludzi, których bez zbytniej przesady można nazwać współczesnymi Midasami. I to właśnie on stał się ojcem chrzestnym flagowych słuchawek marki AKG.
Współpraca producentów słuchawek z celebrytami nie jest niczym nowym. Wystarczy sobie przypomnieć kampanie promocyjne raperów Dr. Dre i Jay-Z czy Lady Gagi. Zazwyczaj celem takich akcji jest trafienie do grona określonych odbiorców i nie ma w tym nic zdrożnego. Austriaków także można by podejrzewać o chęć zwiększenia rozpoznawalności marki na amerykańskim rynku, ale w tym przypadku sprawy wyglądają nieco inaczej.
Więcej artykułów…
- Audeze LCD-3
- Sennheiser Momentum M2 OEBT Wireless / AEBT Wireless
- AKG N60NC + AKG N60NC BT
- Grado GS2000e
- Ultrasone Edition M Black Pearl
- Focal Listen
- Focal Utopia
- Kruger&Matz Soul 2
- Nagrody roku 2017 - słuchawki
- Sennheiser HD 4.30
- Ultrasone Tribute 7
- Focal Elear
- Sennheiser HD 569
- Master & Dynamic MH30
- Krüger&Matz KM 665
- Master & Dynamic MH40 - Nagroda roku 2016
- Ultrasone Edition 5 Unlimited - Wyróżnienie 2016
- Sennheiser IE 800 - Wyróżnienie 2016
- Master & Dynamic MH40
- Ultrasone Performance 820