HFM

artykulylista3

 

JBL Everest Elite 750NC

020 023 Hifi 06 2018 001
Amerykański koncern Harman International skupia ponad dwadzieścia firm z branży hi-fi oraz audio pro, w tym dwóch producentów słuchawek – AKG i JBL-a. Czyżby dwa grzyby w barszczu? Niekoniecznie.

Zgodnie z naczelną zasadą założyciela koncernu, Sidneya Harmana, wewnątrz grupy wszelka konkurencja została ograniczona do minimum, natomiast zalecane jest wzajemne korzystanie ze swoich osiągnięć przez firmy działające w pokrewnych branżach. Jak na dłoni widać to właśnie w nausznikach.
Segment słuchawek w koncernie Harmana został podzielony na obszary zagospodarowane przez Amerykanów i Austriaków. Ci pierwsi skupili się na niedrogich modelach przenośnych, przeznaczonych dla młodzieży i sportowców. Natomiast AKG adresuje swoje produkty głównie do audiofilów i profesjonalistów. Co prawda, po przejęciu koncernu Harmana przez Samsunga douszne pchełki AKG są dołączane do topowych smartfonów koreańskiego giganta, ale odnoszę wrażenie, że w tym przypadku mają one podkreślić prestiżowy charakter telefonu.

Czytaj więcej...

Ultrasone Edition 15

028 033 Hifi 05 2018 001

Niewiele gałęzi przemysłu dorównuje zróżnicowaniem branży hi-fi. Z jednej strony, mamy elektroniczne giganty pokroju Harmana czy Yamahy, zatrudniające dziesiątki tysięcy pracowników oraz zdolne wyprodukować dowolne urządzenie, przeznaczone do nagrywania i odtwarzania dźwięków. Środek stawki zajmują konsorcja, złożone z marek stricte audiofilskich, jak McIntosh Group (McIntosh, Sonus Faber, Audio Research, Wadia), Vervent Audio Group (Focal, Naim), Lenbrook Group (NAD, PSB) czy D&M Holdings (Denon i Marantz), dysponujące rozbudowanym zapleczem technicznym, wieloletnim doświadczeniem i ugruntowaną pozycją na rynku. Najliczniejszą grupę stanowią jednak niezależne, specjalistyczne, kilku- lub kilkunastoosobowe manufaktury, założone przez prawdziwych pasjonatów dobrego brzmienia. Wiele z nich – np. Kondo, Transrotor czy Grado – doczekało się własnej legendy. Inne dopiero przebijają się na pierwsze strony branżowych magazynów.

Czytaj więcej...

Grado PS2000e

2429022018 001W świecie zdominowanym przez korporacje rodzinne manufaktury stanowią swego rodzaju historyczną ciekawostkę. Choć budzą sentyment, w twardej grze rynkowej nikt nie traktuje ich poważnie. Tymczasem działające od trzech pokoleń Grado znalazło swoje miejsce na rynku i z powodzeniem staje w szranki z potentatami.

Znacie tę historię? To posłuchajcie.

Czytaj więcej...

AKG N90Q

1623022018 007
Quincy Delight Jones Junior, znany także jako Mr. Q, jest jedną z najbardziej znanych osobowości świata muzyki. Przez sześć dekad współpracował z takimi sławami, jak Ray Charles, Frank Sinatra, Miles Davis czy Michel Jackson. Od 1968 roku uzyskał niemal 90 nominacji do nagród Grammy, a jedna trzecia z nich została uwieńczona sukcesem. Krótko mówiąc, Quincy Jones należy do ludzi, których bez zbytniej przesady można nazwać współczesnymi Midasami. I to właśnie on stał się ojcem chrzestnym flagowych słuchawek marki AKG.

Współpraca producentów słuchawek z celebrytami nie jest niczym nowym. Wystarczy sobie przypomnieć kampanie promocyjne raperów Dr. Dre i Jay-Z czy Lady Gagi. Zazwyczaj celem takich akcji jest trafienie do grona określonych odbiorców i nie ma w tym nic zdrożnego. Austriaków także można by podejrzewać o chęć zwiększenia rozpoznawalności marki na amerykańskim rynku, ale w tym przypadku sprawy wyglądają nieco inaczej.

Czytaj więcej...

Nagroda roku - Słuchawki bezprzewodowe

2151012018 001Nagroda roku - Słuchawki bezprzewodowe

 

Czytaj więcej...

Nagroda roku - Słuchawki

2151012018 001Nagroda roku - Słuchawki

 

Czytaj więcej...