HFM

artykulylista3

 

Cymer + WHT + Transparent

Mag 16-19 03 2010 01O firmie Cymer w Europie słyszało niewielu. Nazwisko właściciela i konstruktora – Elsona Silvy – również niewiele mówi. A przecież ten Brazylijczyk jest obecnie największym lampowym guru na najmniejszym z kontynentów.

Przygodę z konstrukcjami lampowymi zaczął jako nastolatek, tworząc wzmacniacz oparty na 6V6 GT. Dorosłą karierę związał ze studiami nagraniowymi – najpierw w Brazylii, później w USA.

Wilson Benesch + Electrocompaniet + VTL + Thiel + Transparent

Mag 10-14 03 2010 01Oto system dla miłośników analogu, którzy nie dysponują dużym pomieszczeniem. Oryginalny gramofon, klasyczny stopień korekcyjny, lampowa integra, współosiowe monitory i markowe okablowanie. W dodatku każdy element pochodzi od uznanego producenta.

Wilson Benesch Full Circle
Gramofon Wilson Benesch Full Circle gościł już na łamach „Magazynu Hi-Fi”. To lekki napęd o konstrukcji modułowej. Dolna warstwa podstawy, wykonana z MDF-u, pełni funkcję platformy dla silnika prądu zmiennego. Na niej opiera się część środkowa (również MDF), stanowiąca podstawę montażową dla łożyska z brązu oraz kolejnego „piętra”. Ma ono formę czterech cylindrów, wykonanych z aluminium. W trzech położonych obwodowo osadzono karbonowe pręty, utrzymujące uniesiony ponad podstawę największy cylinder środkowy. Przechodzi przez niego oś łożyska, wykonana ze stali narzędziowej. Ponadto przy pomocy grubych węglowych prętów zespolono z nim aluminiową podstawę ramienia. Takie rozwiązanie ma zapewniać minimalną elastyczność i optymalną izolację ramienia od wibracji silnika.

Accuphase + Von Schweikert

Mag 04-08 03 2010 01System Accuphase’a to atrakcja sama w sobie. W dodatku tym razem otrzymaliśmy coś z górnej półki. Najwyższy model stereofonicznej końcówki mocy w klasie A, szczytowy przedwzmacniacz i najwyższy zintegrowany odtwarzacz CD (wyżej stoi już tylko konstrukcja dzielona) – to naprawdę dużo. Przynajmniej dla mnie, którego zażyłość z firmą ograniczała się dotąd do wzmacniaczy z dołu katalogu.

Do tego dystrybutor dołożył piękne kolumny Von Schweikert – najmniejsze podłogówki z oferty, co rodziło nadzieję na dobrą współpracę z moim pomieszczeniem odsłuchowym.
Zainstalowany system rwał oko w sposób niespotykany. Nie każdemu stylistyka Accu musi się podobać, ale największy malkontent nie odmówi urządzeniom wysokiej jakości wykończenia. W przypadku Von Schweikerta jest podobnie – elegancki projekt i staranne wykończenie koresponduje z imponującą ceną zestawów.

T+A Pulsar SACD 1260 R + PA 1260 R

41-45 03 2010 01T+A Elektroakustik powstało 32 lata temu. Nazwa jest skrótem oznaczającym teorię i zastosowanie (Theorie und Anwendung) w elektroakustyce. Można przez to rozumieć, że wszystkie produkty T+A bazują na rzetelnej wiedzy, bez audiofilskich czarów. Jeśli więc znajdziecie w nich np. złocone gniazda, to są tam nie tylko z powodu ładnego wyglądu. Założyciel firmy, Siegfried Amft, teorię elektroakustyki studiował u profesora Sennheisera, a jej zasady wdrożył w życie z niemiecką skrupulatnością.

 

Większość elementów użytych do budowy urządzeń wykonuje się na miejscu, co pozwala na drobiazgową kontrolę jakości. Chociaż „drobiazgowa” to za mało powiedziane.

Audio Analogue Maestro 192/24 rev 2.0 + Maestro Settanta rev 2.0

35-38 04 2010 01Audio Analogue to jeden z najlepiej rozpoznawalnych włoskich producentów sprzętu hi-fi. W Polsce urządzenia tej marki były jednak zawsze trochę niedoceniane. Koneserzy wiedzą, że nie wszystko złoto, co się świeci i czasem warto zwrócić uwagę na coś, co nie bije po oczach. Dwa lata temu recenzowałem system Puccini Settanta/Paganini 192/24. Teraz pora na droższy komplet Maestro.

 

Audio Analogue powstał w Toskanii, toteż na firmowej witrynie zobaczymy dzieła Galileo Galilei i Leonarda da Vinci wplecione w opisy i zdjęcia produktów. Katalog podzielono na trzy linie: Primo, Compositori i Maestro. Opisywany dzisiaj zestaw nie jest jeszcze szczytem możliwości włoskiej manufaktury. W najwyższej serii znajdziemy takie cuda, jak dwuczęściowy przedwzmacniacz i wielka końcówka mocy pracująca w klasie A.

Marantz 15 + Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

51-58 05 2010 01Kiedy mówimy o wieży, zazwyczaj mamy na myśli gotowy system z dedykowanymi głośnikami – coś w rodzaju Piano Crafta. Tym razem dostaliśmy do przetestowania nieco inną wieżę. Jedne z najwyższych modeli Marantza zestawione z podłogowymi kolumnami Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand.

Marantza kojarzą nie tylko audiofile, ale też tak zwani normalni ludzie. To wiele znaczy, ale na dojście do dzisiejszej pozycji firma miała niemal 60 lat. Przez cały ten czas trzeba było podejmować wiele ważnych decyzji, a to, że obecnie Marantz ma się dobrze, nie oznacza, że zawsze miał z górki. Przez ponad 20 lat był własnością Philipsa, a w 2002 roku trafił w ręce funduszu inwestycyjnego DM Holdings, który skupia producentów sprzętu audio/wideo (w tym Denona i McIntosha).