HFM

artykulylista3

 

T+A Pulsar SACD 1260 R + PA 1260 R

41-45 03 2010 01T+A Elektroakustik powstało 32 lata temu. Nazwa jest skrótem oznaczającym teorię i zastosowanie (Theorie und Anwendung) w elektroakustyce. Można przez to rozumieć, że wszystkie produkty T+A bazują na rzetelnej wiedzy, bez audiofilskich czarów. Jeśli więc znajdziecie w nich np. złocone gniazda, to są tam nie tylko z powodu ładnego wyglądu. Założyciel firmy, Siegfried Amft, teorię elektroakustyki studiował u profesora Sennheisera, a jej zasady wdrożył w życie z niemiecką skrupulatnością.

 

Większość elementów użytych do budowy urządzeń wykonuje się na miejscu, co pozwala na drobiazgową kontrolę jakości. Chociaż „drobiazgowa” to za mało powiedziane.

Audio Analogue Maestro 192/24 rev 2.0 + Maestro Settanta rev 2.0

35-38 04 2010 01Audio Analogue to jeden z najlepiej rozpoznawalnych włoskich producentów sprzętu hi-fi. W Polsce urządzenia tej marki były jednak zawsze trochę niedoceniane. Koneserzy wiedzą, że nie wszystko złoto, co się świeci i czasem warto zwrócić uwagę na coś, co nie bije po oczach. Dwa lata temu recenzowałem system Puccini Settanta/Paganini 192/24. Teraz pora na droższy komplet Maestro.

 

Audio Analogue powstał w Toskanii, toteż na firmowej witrynie zobaczymy dzieła Galileo Galilei i Leonarda da Vinci wplecione w opisy i zdjęcia produktów. Katalog podzielono na trzy linie: Primo, Compositori i Maestro. Opisywany dzisiaj zestaw nie jest jeszcze szczytem możliwości włoskiej manufaktury. W najwyższej serii znajdziemy takie cuda, jak dwuczęściowy przedwzmacniacz i wielka końcówka mocy pracująca w klasie A.

Marantz 15 + Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

51-58 05 2010 01Kiedy mówimy o wieży, zazwyczaj mamy na myśli gotowy system z dedykowanymi głośnikami – coś w rodzaju Piano Crafta. Tym razem dostaliśmy do przetestowania nieco inną wieżę. Jedne z najwyższych modeli Marantza zestawione z podłogowymi kolumnami Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand.

Marantza kojarzą nie tylko audiofile, ale też tak zwani normalni ludzie. To wiele znaczy, ale na dojście do dzisiejszej pozycji firma miała niemal 60 lat. Przez cały ten czas trzeba było podejmować wiele ważnych decyzji, a to, że obecnie Marantz ma się dobrze, nie oznacza, że zawsze miał z górki. Przez ponad 20 lat był własnością Philipsa, a w 2002 roku trafił w ręce funduszu inwestycyjnego DM Holdings, który skupia producentów sprzętu audio/wideo (w tym Denona i McIntosha).

Ayre CX-7eMP + AX-7e

38-41 06 2010 01W 1993 roku w Boulder w stanie Kolorado powstała firma Ayre Acoustics Inc. Jej założyciel, amerykański konstruktor Charles Hansen, postawił sobie za cel produkcję najwyższej jakości sprzętu grającego, który przez długie lata będzie dostarczał właścicielom niezapomnianych wrażeń muzycznych.

Pierwsze wzmianki na temat wzmacniacza AX-7 pojawiły się w amerykańskiej prasie w 2002 roku, a odtwarzacza CX-7 – rok później. W 2006 roku oba urządzenia przeszły modyfikację, a do nazwy dołączyła litera „e” (jak „Evolution”). Wzmacniacz AX-7e w niezmienionej formie przetrwał do dziś,

Exposure 2010 S2

32-37 06 2010 01W świecie hi-fi kraj pochodzenia sprzętuodgrywa dużą rolę. Mówimy o niemieckich samochodach, włoskich winach, japońskich telewizorach czy francuskich filmach. Dla audiofilów krajem o szczególnym znaczeniu jest Wielka Brytania. Oczywiście nie tylko tam wytwarza się sprzęt grający, ale samo pojęcie „hi-fi” i świadomość, że muzyki nie słucha się na tanim zestawie kina domowego, wydaje się wśród Brytyjczyków wyjątkowo silnie zakorzenione.

Napis „Made in England” na tylnych ściankach to dla Exposure’a za mało. O swoim rodowodzie firma przypomina na każdym kroku. Nawet do zabezpieczenia pudełek użyto nie taśmy klejącej, lecz eleganckich naklejek z brytyjską flagą.

Goldenote S-1 mkII + Mini Koala + Valore Compact + Phono 1 mkII + Dumbo AC

34-41 07-08 2010 01Produkty Goldenote goszczą na naszych łamach po raz pierwszy. Choć marka wydaje się nowa, uważni audiofile powinni skojarzyć jej logo. Założyciel firmy może się pochwalić blisko 20-letnim stażem w branży hi-fi i przez ten czas zdążył w nią tchnąć odrobinę świeżego myślenia.

Maurizio Aterini, wprowadził na rynek marki Bluenote i Blacknote, obie pod skrzydłami firmy Akamai. Pierwsza z nich okazała się nieszczęśliwa, ponieważ o prawa upomniała się amerykańska wytwórnia Blue Note Records. Aterini postanowił zmienić nazwę na Goldenote i tak zostało do dziś.