HFM

artykulylista3

 

Ayre Evolution 5

48-56 10 2009 01W motcie swojej działalności Charles Hansen wspomina o intymności przeżyć, jakie zapewniają muzyka i film. Trudno mi stwierdzić, czy jest człowiekiem wrażliwym, ponieważ nie miałem przyjemności się z nim spotkać, ale fora internetowe poświęcone high-endowi wychwalają go pod niebiosa.

Firma doczekała się fan-klubu, co z pewnością bardzo cieszy jej założyciela. Jakość produktów odegrała tu zapewne znaczącą rolę, ale nie mniej ważne okazało się podejście do klientów. Charles zawsze traktował ich poważnie, doceniając wysiłek, z jakim wiąże się zakup produktów Ayre. Bo do tanich na pewno nie należą.

Naim CD5 XS + Nait XS

74-81 01 2010 01XS to najnowsza seria Naima. Początek dał jej zintegrowany wzmacniacz Nait XS. Ukazał się w 2008 roku i od razu wzbudził zainteresowanie odbiorców, których przeładowanie Supernaita zwyczajnie zniechęcało. Odchudzenie XS-a miało być tym, czym przemiana seryjnego VW Touarega w wersję biorącą udział w rajdzie Dakar. Potężny silnik, wytrzymałe komponenty i żadnych zbędnych dodatków.

 

Dla niepoznaki piecyk ubrano w niższą obudowę, nawiązującą do tańszej linii 5i. Doświadczeni audiofile wiedzieli jednak swoje. Za połowę ceny dostawali większość zalet Supernaita i nie musieli płacić za przetwornik c/a, który większości z nich był potrzebny jak rybie rower.
Po wzmacniaczu na rynek trafiły pozostałe komponenty nowej wieży Naima. W 2009 stała się kompletna i zastąpiła wytwarzane dotychczas modele „X”. Oznaczenie XS nosi obecnie sześć urządzeń: przedwzmacniacz NAC 152 XS, końcówka mocy NAP 155 XS,

Marantz Reference

84-87 02 2010 01Flagowce odgrywają istotną rolę w katalogu każdej firmy. Pokazują, na co stać projektantów, kiedy nie stoi im nad głową księgowy i mogą się poświęcić opracowaniu jak najlepszego sprzętu. Stosują wtedy zaawansowane rozwiązania, które później, w uproszczonej formie, znajdujemy w tańszych modelach. Kto wie, czy najważniejszym zadaniem flagowców nie jest właśnie oddziaływanie na klientów, którzy kupując bardziej przystępny sprzęt, mogą pomyśleć, że ma on w sobie coś z high-endu.

Marantz dobrze rozumie ten sposób myślenia. Wprowadzone niedawno klocki z dolnej półki do złudzenia przypominają najdroższe modele.

Wavelength + Modwright + Neat + Zu Audio

Mag 20-23 03 2010 01Tego na łamach „Magazynu Hi-Fi” jeszcze nie było. Za sprawą ciekawego przetwornika USB do testu trafił system ze źródłem w postaci komputera! Przez jakiś czas nie będziemy zatem musieli wstawać do półki z płytami ani odkurzać co 20 minut kolejnej strony winylowych krążków.

Wavelength Audio to firma z Cincinnati. Jej założyciel, Gordon Rankin, produkuje przedwzmacniacze, wzmacniacze lampowe oraz kolumny. Od kilku lat Wavelength specjalizuje się w projektowaniu i produkcji przetworników cyfrowo-analogowych, optymalizowanych pod kątem współpracy z komputerami. A że w takiej aplikacji najpopularniejsze jest wejście uniwersalnej magistrali szeregowej, powołano do życia nową kategorię urządzeń – USB DAC. Do testu trafiła najnowsza, trzecia wersja konwertera Cosecant, wyposażona w regulację głośności.

Cymer + WHT + Transparent

Mag 16-19 03 2010 01O firmie Cymer w Europie słyszało niewielu. Nazwisko właściciela i konstruktora – Elsona Silvy – również niewiele mówi. A przecież ten Brazylijczyk jest obecnie największym lampowym guru na najmniejszym z kontynentów.

Przygodę z konstrukcjami lampowymi zaczął jako nastolatek, tworząc wzmacniacz oparty na 6V6 GT. Dorosłą karierę związał ze studiami nagraniowymi – najpierw w Brazylii, później w USA.

Wilson Benesch + Electrocompaniet + VTL + Thiel + Transparent

Mag 10-14 03 2010 01Oto system dla miłośników analogu, którzy nie dysponują dużym pomieszczeniem. Oryginalny gramofon, klasyczny stopień korekcyjny, lampowa integra, współosiowe monitory i markowe okablowanie. W dodatku każdy element pochodzi od uznanego producenta.

Wilson Benesch Full Circle
Gramofon Wilson Benesch Full Circle gościł już na łamach „Magazynu Hi-Fi”. To lekki napęd o konstrukcji modułowej. Dolna warstwa podstawy, wykonana z MDF-u, pełni funkcję platformy dla silnika prądu zmiennego. Na niej opiera się część środkowa (również MDF), stanowiąca podstawę montażową dla łożyska z brązu oraz kolejnego „piętra”. Ma ono formę czterech cylindrów, wykonanych z aluminium. W trzech położonych obwodowo osadzono karbonowe pręty, utrzymujące uniesiony ponad podstawę największy cylinder środkowy. Przechodzi przez niego oś łożyska, wykonana ze stali narzędziowej. Ponadto przy pomocy grubych węglowych prętów zespolono z nim aluminiową podstawę ramienia. Takie rozwiązanie ma zapewniać minimalną elastyczność i optymalną izolację ramienia od wibracji silnika.