HFM

artykulylista3

 

Naim Mu-so Qb

012 017 Hifi 11 2016 002

Dwa lata temu audiofilski światek przeżył mały wstrząs za sprawą Naima Mu-so. Po statecznej brytyjskiej wytwórni można się było spodziewać wszystkiego, ale nie tego, że zaproponuje wielozadaniowy kombajn masowego rażenia.

Mu-so kosztował przy tym równowartość budżetowego zestawu stereo, co bulwersowało zarówno posiadaczy supermarketowych badziewników, jak i właścicieli pełnowymiarowych systemów hi-fi. To, że własności brzmieniowe i użytkowe Mu-so w pełni odpowiadały jego cenie, jakoś krytykantom umykało.

 

Cambridge Audio Minx Xi

minx042015 04
Brytyjska firma Cambridge Audio, choćby ze względu na nazwę, była postrzegana jako ostoja tradycyjnego stereo. Ale to już historia. Anglicy dawno nawiązali płomienny romans z kinem domowym, a teraz poruszają się swobodnie w sektorze muzyki zdematerializowanej.




Na szczęście, w przeciwieństwie do licznych konkurentów, nie przestawili się na masową produkcję gadżetów. Nawet najbardziej awangardowe konstrukcje tkwią korzeniami w audiofilskiej tradycji. Doskonałym tego przykładem jest Minx Xi.

Naim Mu-so

image-464Kiedy Naim Mu-so dotarł do recenzji, pomyślałem, że ktoś w Salisbury oszalał. Widziałem już w supermarketach plastikowe empetrójki Lenco, produkowane przez nowych właścicieli znaku towarowego, ale żeby zasłużona audiofilska marka postawiła cały swój autorytet na jedną kartę, w dodatku w ciemno?



No bo komu potrzebne urządzenie, którego można słuchać z brodą na stole? Gdyby jeszcze kosztowało 200-300 zł, można by je potraktować jako zwykły gadżet. Ale żeby cztery tysiące dziewięćset?!
Najwyraźniej szefowie Naima naoglądali się „Misia” Stanisława Barei i utkwił im w głowie poniższy cytat: „Dostajemy za tego misia, jako konsultanci, 20 % ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś, tym... no?... Koniaczek?”.

Auralic Aries

hfm11 5006Oferta Auralica jest skromna, ale kompletna. Bez problemu można zbudować dzielony system wysokiej klasy. Jeszcze do niedawna urządzenia nie odstawały funkcjonalnością od podobnych rozwiązań konkurencji. Sytuację zmienia wprowadzony niedawno nietypowy transport sieciowy Aries.


Auralic Aries to pierwszy na świecie produkt, który umożliwia bezprzewodowy przesył plików DSD do przetwornika..

Naim UnitiQute 2

naim005Przed laty Naim powściągliwie podchodził do nowinek technicznych. Pierwszy odtwarzacz CD wyprodukował dopiero w 1992 roku – 10 lat po wprowadzeniu formatu. To podejście się zmieniło i Anglicy szybko ulegli zauroczeniu zdematerializowaną muzyką.

Pierwszy odtwarzacz sieciowy – HDX – ukazał się w 2008 roku i zapoczątkował nową erę w historii firmy. Wkrótce dołączyły do niego wielofunkcyjne kombajny z serii Uniti i muzyka w postaci plików zagościła w Salisbury na dobre.

Electrocompaniet ECI 6DS

electro hfm072014001Electrocompaniet zyskał popularność dzięki konstrukcjom łączącym cechy lampowego brzmienia z mocą tranzystorów. Dziś zaskakuje intrygującą krzyżówką wzmacniacza z komputerem. Czym właściwie jest ECI 6DS? Wzmacniaczem z konwerterem czy streamerem ze wzmocnieniem? Łatwiej powiedzieć, czym nie jest.

Electrocompaniet ECI 6DS zwiastuje nadejście nowej ery sprzętu hi-fi. Wzmacniacz stereofoniczny to dinozaur i wieszczę mu wyginięcie wraz z audiofilami-tradycjonalistami, którzy z nabożeństwem sięgają po płyty kompaktowe czy winylowe, a na muzykę w postaci plików prychają z obrzydzeniem. Do czasu. Twórcy ECI 6DS wiedzą, co w trawie piszczy. Języczkiem u wagi są dziś bowiem „gęste” formaty i coraz popularniejszy streaming. Tym wyzwaniom Electrocompaniet wychodzi naprzeciw.