HFM

artykulylista3

 

Sol Republic

Hifi01072014001W świecie hi-fi zdarzają się mody i produkty cieszące się szczególnym powodzeniem. Jeden z najświeższych przykładów to popularne głównie wśród młodzieży słuchawki Dr Dre Beats. Tak jak dawniej człowieka z klasą rozpoznawało się po drobiazgach (zegarek, buty), tak obecnie o statusie gimnazjalisty świadczy to, jakich słuchawek używa.

Z jednej strony, wypada się cieszyć, bo w ten sposób młodzież przyzwyczaja się do dźwięku wysokiej jakości. Z drugiej – zauważamy, że słuchawki to coś więcej niż sprzęt. Gdyby o wszystkim decydowała jakość brzmienia, widzielibyśmy na ulicach same AKG K701 czy Senn- heisery HD 600. Tymczasem to właśnie takie marki jak Monster (Dr Dre) zdobywają uznanie młodzieży. Beats to produkt porządny, dobrze wykonany i atrakcyjny wzorniczo.

Sennheiser HD 800/HDVD 800

hfm 062014 055
Absolute Spitzenklasse


Ostatnimi czasy świat ogarnął szał na punkcie słuchawek. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że nauszniki robią już wszyscy; nawet ci, którzy do tej pory omijali je szerokim łukiem. Niestety, w większości przypadków mamy do czynienia z urządzeniami mocno przeciętnymi, których cena odzwierciedla co najwyżej ambicje szefów działów marketingu i nijak się ma do możliwości brzmieniowych.

Oppo PM-1

hfm 062014 062Amerykańska firma Oppo jest znana z produkcji wysokiej klasy odtwarzaczy Blu-ray. Do tej pory skutecznie opierała się pokusie poszerzenia oferty o amplitunery AV, stacje dokujące czy przenośne grajki, skupiając się na tym, na czym jej projektanci znają się najlepiej.

Ze zdziwieniem przyjąłem zatem informację o rozpoczęciu produkcji słuchawek. Czyżby Amerykanie ulegli presji otoczenia i postanowili uszczknąć kawałek tego tortu? Raczej nie, choćby z uwagi na wysoką cenę. Szefowie Oppo najwyraźniej postanowili zaistnieć także na high-endowych salonach i wkroczyli na nie w stylu Chucka Norrisa – kopem z półobrotu. Pod względem ceny debiutanckie słuchawki Oppo lokują się w sferach, o których wiele firm może tylko marzyć. Również pod względem budowy Amerykanie zaczęli od wysokiego „c”.

Sennheiser HD7 DJ

IMG 0035

Niedawno Sennheiser przypomniał o swojej pozycji na słuchawkowym rynku, prezentując modele Momentum i Momentum On-Ear. Stylowe i świetnie brzmiące nauszniki szybko zyskały popularność.
Niemiecka firma dostarcza rozwiązania także zawodowcom. Muzycy, realizatorzy nagrań, piloci, radiowcy, a nawet gwiazdy programów telewizyjnych kojarzą jej logo równie dobrze co melomani. Teraz Sennheiser wykonał kolejny ukłon w stronę profesjonalistów, prezentując modele HD6 DJ, HD7 DJ i HD8 DJ.





Niektórzy producenci wyraźnie rozdzielają dwa segmenty swojej działalności i oferują modele amatorskie i pro w oddzielnych kanałach sprzedaży. Tymczasem DJ-skie Sennheisery można kupić w każdym dobrym sklepie bez okazywania legitymacji klubowej.

Astell&Kern AKR01

22-24 02 2014 01


Astell&Kern, oprócz dwóch wysokiej klasy przenośnych odtwarzaczy plików, od niedawna oferuje także słuchawki – AKR01. W konstrukcji dokanałowej wykorzystano przetwornik z kotwicą zrównoważoną (ang. Balanced Armature Driver), wyprodukowany przez japońską firmę Final Audio Design. 

Sennheiser Momentum (HFiM)

12-13 09 2013 01 Sennheiser to jeden z najlepiej rozpoznawalnych producentów słuchawek i mikrofonów. W ofercie znajdziemy chyba każdy rodzaj nauszników – do studia, domu, smartfona, a nawet do samolotu.

W gąszczu symboli można się pogubić, ale niedawno w ofercie niemieckiej firmy pojawiły się dwa modele, którym nie przydzielono oznaczeń liczbowych.
Pierwszy z nich to Amperior – słuchawki bazujące na HD 25, którym zresztą w tym roku stuknęło 25 lat. Jest powód do świętowania i wydawało się, że Amperior będzie jedynym modelem Sennheisera z nazwą zamiast symbolu. Niedługo potem firma zaprezentowała jednak Momentum, które – zdaje się – nie mają żadnego utytułowanego przodka.