HFM

artykulylista3

 

Grado GS2000e

3845042017 001
Grado kojarzy się z charakterystycznymi „drewnianymi” słuchawkami. Ale nie zawsze tak było. Początki amerykańskiej firmy sięgają połowy XX wieku i nie mają nic wspólnego z nausznikami.

Założyciel wytwórni, Joseph Grado, pracował jako zegarmistrz w legendarnym sklepie Tiffany & Co. przy nowojorskiej Piątej Alei. Poza tym, obdarzony znakomitym głosem tenora dramatycznego, był wielbicielem włoskich oper. Niestety, brzmienie płyt w tamtych czasach nijak się miało do dźwięków słyszanych na żywo, a jednym z głównych winowajców były ówczesne gramofony.



Ultrasone Edition M Black Pearl

2027032017 001Niemiecka firma Ultrasone powstała w 1991 roku i przy takich matuzalemach, jak Beyerdynamic (1924) czy Sennheiser (1945) wydaje się ledwie podrostkiem. Z tych trzech jest też najmniej znana. Na razie.

Wszystkie modele są rezultatem wielu godzin pracy konstruktorów oraz stosowania oryginalnych rozwiązań, mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej jakości brzmienia. Warto dodać, że Ultrasone jest autorem ponad sześćdziesięciu wniosków patentowych dotyczących słuchawek.



Focal Listen

1619032017 001Po droższych słuchawkach z nowej oferty Focala, które testowaliśmy na łamach „Hi-Fi i Muzyki”, przyszedł czas na podstawowe. Mimo że Listen to model „startowy”, kosztują więcej niż niejeden flagowiec popularnego producenta.

Od strony wizualnej Listen nawiązują do starszych modeli Spirit. Dzięki temu są łatwo rozpoznawalne na ulicy.



Focal Utopia

687722017 001Kilkanaście lat temu wydatek 2000 zł na słuchawki uważano za fanaberię. Owszem, zdarzały się zjawiska takie jak Stax, ale interesowały wąskie grono pasjonatów, zaś Orfeusze Sennheisera oglądaliśmy tylko na zdjęciach. Importer nawet nie miał ich „na stanie”, a na wystawy przyjeżdżały gościnnie. Z prostego powodu: nie było w Polsce zainteresowania takim „asortymentem”.

Wspomniane modele łączyło jedno: przetwornik elektrostatyczny. Drogi w wykonaniu i wymagający stosowania specjalnego przedwzmacniacza.



Kruger&Matz Soul 2

1619022017 001Marka Kruger&Matz systematycznie uzupełnia katalog nowymi produktami. W odróżnieniu jednak od większości producentów nie tylko śledzi najnowsze trendy, ale też wsłuchuje się w głos społeczeństwa. Może o tym świadczyć fakt, że po teście aktywnych kolumn Passion 2.0 („HFiM 2/16”) zostały one zmodernizowane z uwzględnieniem większości uwag zawartych w recenzji.

Coś takiego zdarzyło się po raz pierwszy w naszej ponad 20-letniej historii! A przynajmniej nic nam nie wiadomo o podobnych zdarzeniach.
Obecna oferta Krugera&Matza obejmuje smartfony, sprzęt komputerowy, RTV i audio samochodowe. Wspólną cechą wszystkich urządzeń jest staranne wykonanie, atrakcyjne wzornictwo oraz przyjazna cena. Dobrym przykładem będą słuchawki Soul 2.