HFM

artykulylista3

 

Blacknote DSS30 Tube

40-43 07-08 2009 01Na rynku nie brakuje znakomitych odtwarzaczy CD i gramofonów. Równolegle trwa jednak poszukiwanie nowego sposobu odtwarzania muzyki. Na pierwsze miejsce wysuwają się pliki – odtwarzane z komputera, iPoda, dysku, pendrive’a albo prosto z Internetu. Konserwatyści okopują się w swoich bastionach, obawiając się, że nowe wynalazki będą grały coraz gorzej i gorzej. Zupełnie niepotrzebnie, bo tym razem jest nadzieja, że wysokiej jakości formaty, odtwarzane z audiofilskich serwerów, zaoferują audiofilskie brzmienie.

Jednym z pierwszych producentów audiofilskiego sprzętu, który wprowadził serwer muzyczny, był Naim.

Ayre QB-9

70-72 12 2009 01Ayre to nowy producent na polskim rynku. Oficjalnie istnieje od 1993 roku, ale do grona potentatów nie należy. Największą grupę w jego katalogu stanowią przedwzmacniacze i końcówki mocy, ale znajdziemy tam również wzmacniacz zintegrowany, uniwersalny odtwarzacz płyt, phono stage, filtr sieciowy, a nawet gramofon.

QB-9 stanowi najnowsze opracowanie amerykańskiej wytwórni. Jest to przetwornik cyfrowo-analogowy przeznaczony do współpracy z komputerami za pośrednictwem złącza USB. Jest też pierwszym przedstawicielem linii 9, lokującej się cenowo poniżej serii 5.

Audio Research DAC 7

53-56 03 2010 01High-endowy przetwornik z wejściem USB? W zasadzie nie należy się dziwić. Skoro w znacznie droższych wzmacniaczach znajdziemy pętlę magnetofonową, to dodanie kolejnej opcji (niechby nawet mniej ortodoksyjnej) w przetworniku najnowszej generacji wydaje się naturalne. Kiedy jednak przeglądałem materiały informacyjne Audio Researcha, coś mi zazgrzytało. Czarno na białym stoi, że projektując DAC-a 7, Amerykanie skoncentrowali się na wejściu USB i że są z tego dodatku dumni.

Zaintrygowany, odrobiłem pracę domową i znalazłem trzy recenzje DAC-a 7 w prasie angielskojęzycznej. Wszyscy autorzy (włącznie z guru Kesslerem) traktują urządzenie jak złote jajo, dorabiając do jego genezy całą filozofię.

Blacknote DAC30

32-35 11 2010 01Jeszcze kilka lat temu w audiofilskim świecie przetwornik cyfrowo-analogowy oznaczał element odtwarzacza płyt kompaktowych albo oddzielne urządzenie o tej samej funkcji. Dziś, w dobie rosnącej popularności odczytu plików muzycznych, znikają z rynku przetworniki dedykowane odtwarzaczom CD, a rolę cyfrowego źródła w systemie hi-fi przejmują urządzenia przeznaczone do pracy z komputerami, dyskami i pendrive’ami. Jednym z nich jest najnowszy przetwornik Blacknote.

Jeżeli marka Blacknote kojarzy Wam się z firmami Goldenote i Bluenote, to bardzo słusznie.

PS Audio Digital Link III

60-63 01 2011 01Temat odtwarzaczy plików powraca na nasze łamy jak bumerang. Wydaje się, że audiofile, producenci sprzętu i dystrybutorzy muzyki wciąż nie doszli do porozumienia w tej sprawie. Po śmierci formatu SACD klienci podzielili się na dwa obozy. Jedni pozostali przy sprawdzonych rozwiązaniach. Drudzy szukają nowych sposobów słuchania muzyki.

Wszystko wskazuje na to, że zwycięstwo odniosły pliki – nie tylko empetrójki, ale też formaty kompresji bezstratnej. W jaki sposób słuchać ich na systemie hi-fi? Amerykanie mają na to ciekawy pomysł.

Electrocompaniet ECD1

Mag 04-07 06 2011 01Electrocompaniet trwa na rynku hi-fi od ponad 25 lat. Powoli, ale konsekwentnie rozwija ofertę. Jej chlubę stanowi oferta Classic, mająca korzenie w konstrukcjach Pera Abrahamsena.

Znalazły się w niej odtwarzacze CD, SACD i wieloformatowy, trzy wzmacniacze zintegrowane, dwa przedwzmacniacze stereo, procesor wielokanałowy, gramofonowy stopień korekcyjny, dwie końcówki stereo i jedna trzykanałowa, trzy monobloki oraz kolumny podłogowe.
Do mniej zasobnych melomanów skierowano serię Prelude, dając do wyboru odtwarzacz CD, przetwornik c/a, dwie integry i zestawy głośnikowe (podłogowe i na podstawkę).