HFM

artykulylista3

 

Cambridge Audio Azur 651C

18-19 02 2012 01Mówi się, że płyta kompaktowa odchodzi do lamusa. Widać to na wystawach sprzętu hi-fi, w sklepach muzycznych oraz w domach. Pliki wypierają fizyczne nośniki, a audiofile w poszukiwaniu dobrego dźwięku wracają do analogu. Mimo to, producenci odtwarzaczy CD nie wycofują ich z katalogów, lecz konsekwentnie wprowadzają nowe modele.

 

Cambridge Audio to marka znana wszystkim miłośnikom sprzętu, którzy już jakiś czas interesują się tą tematyką. W naszym kraju wielką popularnością cieszyły się serie 300 i 500. Ich konserwatywny wygląd jednych przyciągał, innych odstraszał, ale nikt nie narzekał na jakość brzmienia ani wysokie ceny.

T.A.C. C-60

36-41 05 2012 01Vincent to niemiecko-chińska kooperacja, kojarzona z rozsądnie wycenionymi produktami. Niektóre modele należą do grupy hybrydowych – łączą technikę lampową i tranzystorową.

 

Ich popularność pchnęła szefów firmy do podjęcia większego ryzyka: utworzenia dodatkowej marki, specjalizującej się już tylko w lampach. Nazwano ją skrótem T.A.C.: Tube Amp Company. Obecnie w skromnym katalogu pięciu wzmacniaczom towarzyszą dwa odtwarzacze: C-35 i C-60. Testowany model jest bardziej zaawansowany. Prawdopodobnie to najlepszy dyskofon, opracowany przez Vincenta.

McIntosh MCD1100

MakPierwsze oficjalne prezentacje MCD1100 zorganizowano w USA we wrześniu 2010. Realnie zaistniał na rynku na początku 2011. Aktualnie jest to szczytowy model w katalogu McIntosha i wyższy z dwóch odtwarzaczy zintegrowanych. Niższy MCD500 także czyta SACD, ale różni się przetwornikiem c/a, ma mniej wejść i wyjść i nie jest wyposażony w USB.

Fakt, że w 2011 roku firma wprowadziła do sprzedaży model obsługujący SACD, można oczywiście tłumaczyć sentymentem dla tego formatu, jednak bardziej prawdopodobne wydaje się wytłumaczenie ekonomiczne. Niewykluczone, że jest to ukłon w stronę wymagającej klienteli z Dalekiego Wschodu.